RSS
A A A
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 16.06.2016, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: Protokół Nr XVI/16 z sesji Rady Gminy Lubanie odbytej w dniu 21 czerwca 2016 roku

Protokoły z sesji Rady Gminy w roku 2016

Protokół Nr XV/16
z sesji Rady Gminy Lubanie
odbytej w dniu 24 maja 2016 roku

Odegrano hymn „ Jeszcze Polska nie zginęła”
Otwarcia obrad dokonała Pani Barbara Rolirad – Przewodnicząca Rady Gminy witając radnych oraz gości:
- Wójta Gminy Panią Larysę Krzyżańską,
- Sekretarza Gminy Panią Irenę Mroczkowską,
- Skarbnika Gminy Panią Lidię Kokowicz,
- Zastępcę Skarbnika Gminy Panią Marlenę Świeczkowską,
- Radnego Powiatowego Pana Piotra Stannego,
- Prezesa Lubańskiego Towarzystwa Piłkarskiego Pana Jana Dziobę,
- Aspiranta Komisariatu Policji w Brześciu Kujawskim Pana Pawła Lewandowskiego,
- Prezesa Koła Kombatantów i Inwalidów Wojennych Pana Tadeusza Kurdubskiego,
- dyrektorów szkół i przedszkola,
- kierowników jednostek organizacyjnych,
- sołtysów,
- wszystkich obecnych.

Przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że na stan 15 radnych w sesji bierze udział 13 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodnicząca rady gminy zaproponowała zmianę porządku obrad polegającą na:
- skreśleniu z porządku obrad punktu 8 o treści Przyjęcie informacji o funkcjonowaniu świetlic wiejskich w Gminie Lubanie,
- dodaniu po punkcie 11 punktów następującej treści:
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonaniu utwardzenia ciągu pieszego przy drodze powiatowej,
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji zaktualizowanego „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla gminy Lubanie”.
W konsekwencji wprowadzenia niniejszej zmiany Interpelacje, wolne wnioski i zapytania oraz Zakończenie obrad przesuną się o jeden punkt w górę.

Uwag do przedstawionej zmiany nie zgłoszono.

Na sesję przybyła Pani Małgorzata Juchniewicz, na sali znajduje się 14 radnych.

Za przyjęciem zmiany w proponowanym brzemieniu głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że zmiana porządku obrad została przyjęta.

Porządek obrad XV sesji Rady Gminy Lubanie przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z XIV sesji Rady Gminy.
5. Przyjęcie informacji Komendanta Posterunku Policji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie za 2015 r.
6. Przyjęcie sprawozdania z działalności GOPS –u za rok 2015 oraz informacji o skali potrzeb w zakresie pomocy społecznej.
7. Przyjęcie oceny zasobów pomocy społecznej za 2015 rok.
8. Przyjęcie informacji o stanie bezrobocia na terenie Gminy oraz możliwości przeciwdziałania bezrobociu.
9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2016 – 2022.
10. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubanie na rok 2016.
11. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonaniu utwardzenia ciągu pieszego przy drodze powiatowej.
12. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji zaktualizowanego „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla gminy Lubanie”.
13. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania.
14. Zakończenie obrad.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że porządek obrad XV sesji Rady Gminy Lubanie został przyjęty.

Do punktu 4
Uwag do protokołu Nr XIV/16 z sesji Rady Gminy Lubanie z dnia 31 marca 2016 r. nie zgłoszono.

Za przyjęciem protokołu głosowało 14 radnych , głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że protokół z XIV sesji Rady Gminy został przyjęty bez poprawek.

Do punktu 5
Aspirant Komisariatu Policji w Brześciu Kujawskim Pan Paweł Lewandowski przedstawił informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie za 2015 rok.

Uwag do przedstawionej informacji nie zgłoszono.

Za przyjęciem informacji w przedstawionym brzmieniu głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie za 2015 rok została przyjęta.

Do punktu 6
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Pani Mariola Danielewska przedstawiła sprawozdanie z działalności GOPS-u za rok 2015 oraz informację o skali potrzeb w zakresie pomocy społecznej.
Przewodnicząca Rady Gminy
Sprawozdanie z działalności gminnego ośrodka pomocy społecznej jest bardzo obszerne i zawiera wykaz świadczeń z pomocy społecznej zrealizowanych w 2015 roku. Ponadto wymienia szczegółowe zadania z zakresu świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego wraz z realizacją zadań z zakresu przemocy w rodzinie, wspierania rodziny i pieczy zastępczej. Przedstawiony został również wykaz potrzeb działu pomocy społecznej.

Innych uwag do przedstawionego sprawozdania i informacji nie zgłoszono.

Za przyjęciem sprawozdania i informacji w przedstawionym brzmieniu głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że sprawozdanie z działalności GOPS-u za rok 2015 oraz informacja o skali potrzeb w zakresie pomocy społecznej zostały przyjęte.

Do punktu 7
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Pani Mariola Danielewska przedstawiła ocenę zasobów pomocy społecznej za 2015 rok.
Kierownik GOPS
Ocena zasobów to nic innego jak powielenie informacji przedstawionych w sprawozdaniu z działalności oraz skali potrzeb. Ocena zasobów dodatkowo zawiera rekomendacje, które wykazują braki występujące w dziale pomocy społecznej.
Przewodnicząca Rady Gminy
Należy zauważyć, iż w porównaniu z informacją za rok 2014 liczba mieszkańców zmalała.
Wójt Gminy
Obecnie liczba mieszkańców wynosi 4599.

Innych uwag do przedstawionej informacji nie zgłoszono.

Za przyjęciem informacji w przedstawionym brzmieniu głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że ocena zasobów pomocy społecznej za 2015 rok została przyjęta.

Do punktu 8
Pani wójt przedstawiła informację o stanie bezrobocia na terenie Gminy oraz możliwości przeciwdziałania bezrobociu.

Uwag do przedstawionej informacji nie zgłoszono.

Za przyjęciem informacji w przedstawionym brzmieniu głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że informacja o stanie bezrobocia na terenie Gminy oraz możliwości przeciwdziałania bezrobociu została przyjęta.

Do punktu 9
Zastępca skarbnika gminy Pani Marlena Świeczkowska przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2016 – 2022.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XV/81/16 zmieniająca uchwałę  w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2016 – 2022.

Przewodnicząca rady gminy ogłosiła 10 minutową przerwę.

Do punktu 10
Skarbnik gminy Pani Lidia Kokowicz przedstawiła projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubanie na rok 2016.

Uwag do przedstawionego projektu nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XV/82/16 o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubanie na rok 2016.

Do punktu 11
Pani wójt przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonaniu utwardzenia ciągu pieszego przy drodze powiatowej.
Wójt Gminy
Tytułem uzupełnienia dodam, iż chodnik będzie na odcinku od Pani Brzozowskiej w kierunku Kucerza. Dziś razem z Panem Tadeuszem Wiśniewskim Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg oraz radną Panią Jadwigą Krusińską dokładnie mierzyliśmy wspomniany odcinek. Chodnik obejmie wszystkie zabudowania znajdujące się w ciągu i zakończy się na nowym zabudowaniu, które wkrótce również będzie zamieszkane. Myślę, że inwestycja poprawi bezpieczeństwo i wzbudzi zadowolenie mieszkańców.

Uwag do przedstawionego projektu nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XV/83/16 w sprawie udzielenia pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonaniu utwardzenia ciągu pieszego przy drodze powiatowej.

Do punktu 12
Pani wójt przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji zaktualizowanego „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla gminy Lubanie”.
Wójt Gminy
Należy podkreślić, iż PGN jest żywym dokumentem, który będzie jeszcze aktualizowany w miarę potrzeb. Obecna aktualizacja wymagana była z uwagi na zainstalowanie na dachu budynku urzędu modułu fotowoltaicznego wraz z telebimem. Dwuletnia umowa podpisana z firmą, która opracowała PGN zapewnia bezpłatne aktualizacje w tym okresie.

Uwag do przedstawionego projektu nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XV/84/16 w sprawie przyjęcia do realizacji zaktualizowanego „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla gminy Lubanie”.

Do punktu 13
W ramach punktu interpelacje, zapytania i wolne wnioski głos zabrały następujące osoby;
Wójt Gminy
Chciałabym przekazać aktualne informacje dotyczące realizowanych inwestycji.
1.Przebudowa drogi gminnej Kaźmierzewo – Ustronie
Przypominam, że przebudowa dotyczy dwóch odcinków dróg gminnych w miejscowości Kaźmierzewo i Ustronie o długości ponad 2,1 km.
Szacunkowy koszt zadania wynosił blisko 800 tys. złotych. Aktualnie jesteśmy w trakcie rozstrzygnięcia postępowania i już wiemy, że będą oszczędności. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę 603.225,06 złotych, złożyła firma Drogtom z Włocławka. Roboty rozpoczną się po planowanym na 25 maja podpisaniu umowy z Marszałkiem Województwa Kujawsko – Pomorskiego na dotację w ramach PROW, która zapewnia nam środki w kwocie blisko 384 tys. zł.

2. Rozbudowa drogi gminnej Janowice - Kaźmierzewo
Również w tym roku przebudowana zostanie droga Janowice – Kaźmierzewo. Realizacja projektu planowana jest na połowę bieżącego roku. Inwestycja będzie współfinansowana przez Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego. Szacunkowy koszt wynosił ok. 430 tys. zł. Po rozstrzygnięciu przetargu rozbudowa drogi wyniesie 324.568,03 zł.

3. Przebudowa drogi gminnej Zosin – Przywieczerzyn
Kolejna inwestycja drogowa zostanie zrealizowana w miejscowościach Przywieczerzyn i Zosin. Istniejąca nawierzchnia żużlowa zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną o szerokości 4 m. i 0,75 m. pobocza. Opracowaliśmy już projekt budowlany oraz zabezpieczyliśmy środki finansowe w budżecie gminy na realizację zadania. Szacunkowy koszt wynosił 270 tys. Uzyskaliśmy pozwolenie na realizację robót budowlanych. Przetarg został rozstrzygnięty. W najbliższym czasie wykonawca rozpocznie budowę drogi za kwotę 171.868,69 zł.

4. Plan inwestycyjny drogi gminnej Zosin – Siutkówek
Zadanie jest na etapie przygotowawczym, obecnie odbywa się realizacja niezbędnych podziałów geodezyjnych oraz opracowanie projektu. W tegorocznym budżecie zaplanowaliśmy 40 tys, zł. na przygotowanie niezbędnej dokumentacji. Wykonanie tej inwestycji planuje się w 2017 roku. Projekt może uzyskać dofinansowanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.

5. W wyniku oszczędności poprzetargowych możemy jeszcze zaplanować przebudowę 2 dróg gminnych. Są to niezbędne inwestycje ze względu na fatalny stan techniczny tych nawierzchni i jak widać z obserwacji pogarszający się z każdym rokiem. Drogi te były budowane przeszło 20 lat temu. Mam na myśli:
przebudowę drogi gminnej Lubanie – Włoszyca oraz przebudowę ciągu dróg gminnych w Lubaniu (w kierunku od centrum Lubania do dworca PKP)
Aktualnie jesteśmy w trakcie opracowania projektów budowlanych oraz uzyskiwania niezbędnych uzgodnień. Inwestycje planowane są do realizacji w 2016 r.


6. Chodnik w Probostwie Dolnym.

Dla poprawy bezpieczeństwa pieszych, w tym roku zostanie wybudowany chodnik przy drodze powiatowej w Probostwie Dolnym, na odcinku 500 m. Zadanie powstanie przy współudziale powiatu włocławskiego, który na ten cel przekaże materiały do budowy (kostkę brukową, krawężniki oraz obrzeża). Pozostałe materiały oraz wykonanie zapewni Gmina.
W celu wspólnej realizacji niezbędne jest podjęcie stosownej uchwały Rady Gminy Lubanie oraz zawarcie porozumienia z powiatem włocławskim.
W tym roku planowano budowę chodnika przy drodze powiatowej w miejscowości Gąbinek. Po analizie dokumentacji Powiatowy Zarząd Dróg zmuszony był przesunąć termin wykonania tego zadania ze względu na regulację prawną działek przylegających do drogi powiatowej. Obecna szerokość pasa drogowego uniemożliwia budowę chodnika w tej miejscowości.
7. Mam też dobrą wiadomość dla mieszkańców Probostwa Górnego. W wyniku pozytywnie przeprowadzonych przeze mnie rozmów z panem Starostą, Powiatowy Zarząd Dróg w ramach oszczędności poprzetargowych wyremontuje odcinek drogi powiatowej o długości 500 m.( w kierunku od stacji uzdatniania wody do cmentarza). Chciałabym podkreślić, że zawsze mogę liczyć na wsparcie ze strony radnych powiatu. Dzisiaj na sesji obecni są radni: pan Piotr Stanny oraz pan Mariusz Bladoszewski. Dziękuję za wsparcie moich inicjatyw dotyczących potrzeb naszej gminy.

8. Informacje dotyczące budowy świetlic.
Z środków własnych budżetu gminy zakupiliśmy obiekt w zabudowie kontenerowej wraz z kompletnym wyposażeniem: stoliki, krzesła, klimatyzacja, profesjonalne wyposażenie kuchni, taras. W wyniku przeprowadzonych negocjacji z firmą PHU Trzeciak – właścicielem baru „Orlik” uzyskaliśmy korzystną cenę zakupu całego zestawu 105.000,00 zł. (cena wyjściowa 132.000,00 zł) .Chciałabym przypomnieć, że mieszkańcy Bodzi tworzą Wspólnotę Sołecką, która zarządza terenem lasów o wielkości 37 ha. Praca ta wymaga częstego organizowania spotkań. Obiekt zlokalizowany będzie na działce gminnej.Rozpoczęliśmy prace wstępne związane z projektem zagospodarowania terenu.
Planujemy również budowę świetlicy w Mikanowie B. Obecnie w tej miejscowości Gmina nie posiada terenu pod zabudowę, dlatego w tegorocznym budżecie na ostatniej sesji zabezpieczyliśmy środki na zakup odpowiedniej działki.

9. Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest
Również w tym roku realizujemy zadanie związane z odbiorem wyrobów zawierających azbest. Całkowity koszt zadania wyniesie 38.172,60 zł. W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego, wyłoniliśmy wykonawcę - firmę GRONEKO. Na realizację uzyskamy 100 % refundacji kosztów z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

10. PGN
Na dachu Urzędu Gminy zamontowane zostały moduły fotowoltaiczne o mocy 3 KW wraz z telebimem pokazującym ilość wyprodukowanego prądu przez ogniwa słoneczne. Czekamy na podłączenie instalacji.

Sprawy bieżące:
- jeśli chodzi o realizację Programu 500+, to chciałabym poinformować, że na dzień dzisiejszy zostało przyjętych 311 wniosków, wydanych decyzji 183. Świadczenie, do tej pory zostało wypłacone na kwotę 301.933 tys. zł.
W związku z promocją Programu 500+ w naszej gminie 11 maja gościł wicewojewoda kujawsko-pomorski pan Józef Ramlau. Pracownicy Urzędu Wojewódzkiego zaprezentowali etapy wdrażania tego programu. W spotkaniu uczestniczyli rodzice i dzieci korzystający ze świadczenia wychowawczego. Była możliwość zadawania pytań i uzyskania informacji w sprawach trudnych, dotyczących programu 500+.
- wzbogacone zostały place zabaw przy świetlicy w Gąbinku i Kociej Górce poprzez zakup zjeżdżalni. Dodatkowo do świetlicy w Gąbinku zakupiliśmy stół do gry w piłkarzyki.
- 9 maja gościliśmy w naszej gminie astronautę Jamesa Pawełczyka, amerykanina polskiego pochodzenia. Jego przodkowie pochodzą z naszej gminy z rodzin, m. in. Przekwasów, Kletkiewiczów, Chlewickich, Zawiślaków, Kurtysów. Spotkanie odbyło się GOK i uczestniczyli w nim spokrewnieni z panem Pawełczykiem członkowie rodzin, władze samorządowe, ks. Proboszcz, licznie przybyli mieszkańcy, członkowie koła astronomicznego w ZS w Lubaniu. Astronauta opowiadał o swoim szesnastodniowym pobycie w kosmosie, odpowiadał na zadawane przez uczniów pytania, zwiedził wraz z siostrą i synem Urząd Gminy, Kościół i groby przodków na cmentarzu parafialnym oraz miejscowości Ustronie i Kocią Górkę, z których pochodzili prababcia i pradziadek. Gmina Lubanie może poszczycić się, że stąd pochodzi wybitny astronauta i neurofizjolog, wykładowca na Uniwersytecie Pensylwanii. Spotkanie odbyło się w bardzo rodzinnej atmosferze.
Radna Agnieszka Augustyniak
Serdecznie dziękuję Pani wójt za wiaty przystankowe przy przejeździe kolejowym w Lubaniu.
Radna Magdalena Łapciak
Dziękuję Pani wójt za piłkarzyki zakupione do świetlicy w Gąbinku oraz domek ze zjeżdżalnią.
Sołtys sołectwa Gąbinek Pan Józef Duszyński
Miała być kontynuowana budowa chodnika w Gąbinku, ostatnio słyszałem, że jednak nie będzie to zrobione.


Wójt Gminy
Kontynuacja chodnika w Gąbinku była planowana w pierwszej kolejności. Budowę tego chodnika zgłosiłam do powiatu okazało się, że szerokość pasa drogowego uniemożliwia wykonanie inwestycji. Budowa chodnika wymagałaby wchodzenia na tereny prywatne, a powiat nie jest zainteresowany wykupem działek. W pierwszej kolejności trzeba przeprowadzić właściwą regulację prawną działek.
Sołtys sołectwa Gąbinek Pan Józef Duszyński
Wcześniej wydzielane były pobocza a teraz okazuje się, że nie ma miejsca. Niewiadomo czy nikt nie będzie się sprzeciwiał budowie chodnika.
Wójt Gminy
Przedstawiciele powiatu przedstawili nam mapki, z których wynika, że nie ma miejsca na budowę chodnika. Budowa chodnika wkraczałaby w działki kilku właścicieli. Trzeba ustalić czy nikt z nich nie będzie miał zastrzeżeń. Mam pomysł, by przekazać sporne części działek powiatowi w ramach darowizny, ale nie gwarantuje, iż starostwo będzie tym zainteresowane. Będę prowadziła rozmowy z przedstawicielami powiatu w tej sprawie.
Sołtys sołectwa Gąbinek Pan Józef Duszyński
Może niech ktoś z powiatu przyjedzie i wytłumaczy mieszkańcom na zebraniu jak wygląda sytuacja.
Radna Magdalena Łapciak
Moja propozycją jest, by zaprosić na zebranie Pana odpowiedzialnego za inwestycje przy drogach powiatowych, celem wyjaśnienia sprawy.
Wójt Gminy
Kilka razy omawiałam tę sprawę z Panem Tadeuszem Wiśniewskim Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg. Byliśmy dwukrotnie na drodze powiatowej w Gąbinku. Powtarzam, że najpierw trzeba właściwie uregulować stan prawny działek.

Sołtys sołectwa Ustronie Pani Zofia Sołtysiak
W Ustroniu było podobnie, nam po prostu fragmenty działek wyłączono z podatku.
Chciałam zgłosić, iż giną w naszym terenie znaki drogowe. Zginął znak na drodze powiatowej przy szkole oraz na drodze przy wjeździe na jedynkę.
Ponadto na drodze z Bodzi do szkoły przydałby się znak ograniczenia prędkości.
Wójt Gminy
Podpisałam już zlecenie na wykonanie organizacji ruchu drogowego na drodze od Ustronia do Bodzi. Jest zaplanowany znak ograniczenia prędkości oraz znak uwaga zwierzęta. Jeśli chodzi o braki w znakach na drogach gminnych będziemy je uzupełniać.
Sołtys sołectwa Probostwo Górne Pani Jadwiga Krzyżanowska
Drogą przez Probostwo Górne samochody jeżdżą tak szybko, że strach jechać rowerem. Czy nie można zamiast chodnika wykonać ścieżkę rowerową?
Wójt Gminy
Droga wraz z chodnikiem w Probostwie Górnym to nowa inwestycja. Z pewnością powiat nie zgodzi się teraz na taką przebudowę.
Radny Powiatowy Pan Mariusz Bladoszewski
Wykonanie 500 m chodnika w Probostwie Dolnym wynika z praktyki przyjętej przez powiat, by inwestycje równo dzielić pomiędzy gminy. Być może za rok ten chodnik zostanie uzupełniony lub wykonany gdzie indziej. Myślę, że praktyka równego dzielenia będzie dalej kontynuowana. Oczywiście wszystkie gminy chciałby uzyskać jak najwięcej, ale tak się nie da. Wszystkiego nie da się też zrobić w jednym roku.
Wspomnianą tu kradzież znaków oczywiście zgłosimy.
Przewodnicząca Rady Gminy
Dziękuję Pani wójt za operatywność i planowanie kolejnych dróg do remontu. Dziękuję też za to, że pamięta Pani nie tylko o budowie nowych dróg, ale też o drogach już zniszczonych. Cieszę się, że o tym wszystkim się myśli.

Do punktu 22
Przewodnicząca rady gminy Pani Barbara Rolirad stwierdziła, że porządek obrad został wyczerpany w związku z czym dokonała zamknięcia XV sesji Rady Gminy Lubanie. Podziękowała serdecznie wszystkim za przybycie i udział w obradach.
Sesja odbyła się w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Lubaniu i trwała od godz. 1400 do godz.1550.

Na tym protokół zakończono.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Protokołowała
Inspektor ds. obsługi rady gminy
Aleksandra Bednarek


 Protokół Nr XIV/16 z sesji Rady Gminy Lubanie odbytej w dniu 31 marca 2016 roku

Odegrano hymn „ Jeszcze Polska nie zginęła”
Otwarcia obrad dokonała Pani Barbara Rolirad – Przewodnicząca Rady Gminy witając radnych oraz gości:
- Wójta Gminy Panią Larysę Krzyżańską,
- Sekretarza Gminy Panią Irenę Mroczkowską,
- Skarbnika Gminy Panią Lidię Kokowicz,
- Prezesa Lubańskiego Towarzystwa Piłkarskiego Pana Jana Dziobę,
- Zastępcę Prezesa Koła Rencistów i Emerytów Panią Urszulę Zdanowską,
- Komendanta Komisariatu Policji w Brześciu Kujawskim Pana Macieja Sadowskiego,
- Prezesa Koła Kombatantów i Inwalidów Wojennych Pana Tadeusza Kurdubskiego,
- dyrektorów szkół i przedszkola,
- kierowników jednostek organizacyjnych,
- sołtysów,
- wszystkich obecnych.

Przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że na stan 15 radnych w sesji bierze udział 14 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Porządek obrad XIV sesji Rady Gminy Lubanie przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z XIII sesji Rady Gminy.
5. Przyjęcie informacji o średnich wynagrodzeniach na poszczególnych stopniach awansu zawodowego nauczycieli w szkołach prowadzonych przez Gminę Lubanie.
6. Przyjęcie informacji dotyczącej inwestycji planowanych do wykonania w 2016 roku.
7. Przyjęcie sprawozdania z realizacji zadań z zakresu wspierania rodzin w 2015 roku oraz przedstawienie potrzeb związanych z realizacja zadań w 2016 roku w gminie Lubanie.
8. Przyjęcie sprawozdań z działalności Rady Gminy Lubanie oraz jej komisji.
9. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Lubanie na 2016 rok.
10. Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Gminy na 2016 rok.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii na 2016 rok.
12. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „ Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Lubanie w 2016 roku”.
13. Podjęcie uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2017 roku.
14. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu.
15. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych dla osób bezdomnych.
16. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2016 – 2021 w Gminie Lubanie.
17. Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny dla Gminy Lubanie na lata 2016-2018.
18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę działek położonych w miejscowościach Mikanowo i Kucerz.
19. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2016 – 2022.
20. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubanie na rok 2016.
21. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania.
22. Zakończenie obrad.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że porządek obrad XIV sesji Rady Gminy Lubanie został przyjęty.

Do punktu 4
Uwag do protokołu Nr XIII/16 z sesji Rady Gminy Lubanie z dnia 11 lutego 2016 r. nie zgłoszono.
Za przyjęciem protokołu głosowało 14 radnych , głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że protokół z XIII sesji Rady Gminy został przyjęty bez poprawek.

Na sesję przybyła Pani Małgorzata Juchniewicz, na sali znajduje się 15 radnych.

Do punktu 5
Pani wójt przedstawiła informację o średnich wynagrodzeniach na poszczególnych stopniach awansu zawodowego nauczycieli w szkołach prowadzonych przez Gminę Lubanie.

Uwag do przedstawionej informacji nie zgłoszono.

Za przyjęciem informacji w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że informacja o średnich wynagrodzeniach na poszczególnych stopniach awansu zawodowego nauczycieli w szkołach prowadzonych przez Gminę Lubanie została przyjęta.

Do punktu 6
Pani wójt przedstawiła informację dotyczącą inwestycji planowanych do wykonania w 2016 roku.
Wójt Gminy
W 2015 r. jako Gmina wygraliśmy sprawę w Sądzie Administracyjnym w Bydgoszczy, odnośnie możliwości zwrotu gminom podatku VAT od inwestycji. W grudniu 2015 r. wystąpiłam do Urzędu Skarbowego we Włocławku z wnioskiem o zwrot podatku VAT od inwestycji związanych z zadaniami własnymi gminy. Odzyskaliśmy 427 tys. Jest to ogromny sukces, na który złożyło się kilka miesięcy pracy typowo urzędniczej. Pracy, której tzw. gołym okiem nie widać, ale za to efekty można będzie zobaczyć w postaci inwestycji. Dzięki temu działaniu, w tym roku będziemy mogli zrealizować więcej inwestycji, m.in. budowę drogi Zosin – Przywieczerzyn, budowę świetlicy w Bodzi, zakup ziemi pod budowę świetlicy w Mikanowie B. W budżecie przyjętym na 2016 r. planowaliśmy częściowe zaciągnięcie kredytu na budowę drogi Kaźmierzewo-Ustronie w wysokości 127 tys. oraz na budowę drogi Janowice-Kaźmierzewo w wysokości 116 tys. Dzięki odzyskanym pieniądzom z podatku VAT zadania te wykonamy ze środków własnych. Wszystkie inwestycje przedstawione podczas ostatniej sesji z dn.31 marca 2016 r. będą zrealizowane ze środków własnych gminy, bez zaciągania jakiegokolwiek kredytu.
Wydałam zarządzenie odnośnie centralizacji rozliczenia podatku VAT, dzięki temu od stycznia 2016 r. gmina na bieżąco będzie odzyskiwać należności z tego tytułu, co przyczyni się do wzrostu dochodów gminy. Priorytety inwestycyjne 2016 r. to budowa dróg, przedszkola, świetlic i dbałość o bezpieczeństwo mieszkańców.
Bezpieczeństwo
Ważnym zadaniem będzie dbałość o bezpieczeństwo mieszkańców. Dlatego w 5 miejscach pojawią się nowe lustra drogowe. Podpisaliśmy umowę z Energą Oświetlenie na budowę nowej infrastruktury oświetleniowej. W 2016 roku zostanie zamontowane oświetlenie w Probostwie Dolnym - 6 lamp, w Ustroniu – 3 lampy, Probostwo Górne – Barcikowo - 2 lampy, Mikanowo A – 1 lampa oraz 11 lamp w Probostwie Górnym (droga od ronda w kier. do Włoszycy, przy torach) do czerwca 2017 r. Razem 23 lampy.
Infrastruktura drogowa
a) Przebudowa drogi gminnej Kaźmierzewo – Ustronie
Przebudowa dotyczy dwóch odcinków dróg gminnych w miejscowości Kaźmierzewo i Ustronie. W związku z tym niezbędne było postawienie wiaty przystankowej. Nowa nawierzchnia asfaltowa powstanie na odcinkach o długości ponad 2,1 km i stanowić będzie ciąg komunikacyjny łączący miejscowości z drogami powiatowymi.
Szacunkowy koszt zadania wynosi blisko 800 tys. złotych. Na inwestycję pozyskaliśmy dotację w kwocie ponad 505 tys. złotych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Wszczęto procedurę przetargową w celu wyłonienia wykonawcy.
b) Rozbudowa drogi gminnej Janowice - Kaźmierzewo
Również w tym roku przebudowana zostanie droga Janowice – Kaźmierzewo. Zadanie jest na etapie uzyskania zezwolenia na realizację. Istniejący pas drogowy wymaga poszerzenia oraz dokonania zmian przebiegającej w pobliżu sieci telekomunikacyjnej. Realizacja projektu planowana jest na połowę bieżącego roku. Inwestycja będzie współfinansowana przez Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
c) Przebudowa drogi gminnej Przywieczerzyn - Zosin
Kolejna inwestycja drogowa zostanie zrealizowana w miejscowościach Przywieczerzyn i Zosin. Istniejąca nawierzchnia żużlowa zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną o szerokości 4 m. i 0,75 m. pobocza. Już został opracowany projekt budowlany, na dzisiejszej sesji, zabezpieczone zostaną środki finansowe z budżetu gminy na realizację zadania.
d) Plan inwestycyjny drogi gminnej Siutkówek - Przywieczerzyn
Zadanie jest na etapie przygotowawczym, obecnie odbywa się realizacja niezbędnych podziałów geodezyjnych. Wykonanie tej inwestycji planuje się w 2017 roku. Projekt może uzyskać dofinansowanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich – budowa i modernizacja dróg lokalnych.
e) Chodnik w Gąbinku
Dla poprawy bezpieczeństwa pieszych, w tym roku zaplanowano budowę chodnika przy drodze powiatowej, prawdopodobnie w miejscowości Gąbinek na odcinku 500 m. Czekamy na potwierdzenie tej informacji z Powiatowego Zarządu Dróg. Chodnik powstanie przy współudziale powiatu włocławskiego, który na ten cel przekaże materiał do budowy (kostkę brukową, krawężniki oraz obrzeża). Pozostałe materiały oraz wykonanie zapewni Gmina.
Budowa przedszkola w Lubaniu
W chwili obecnej opracowaliśmy projekt nowego budynku przedszkola samorządowego i jesteśmy w trakcie uzyskania pozwolenia na budowę. Pod budowę obiektu gmina zakupiła na bardzo korzystnych warunkach działkę zlokalizowaną bezpośrednio przy Urzędzie Gminy, charakteryzującą się odpowiednią powierzchnią, umożliwiającą swobodną lokalizację budynku przedszkola oraz niezbędnej infrastruktury. Na sfinansowanie budowy wkrótce będziemy ubiegać się o dotację w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Konkurs na to zadanie ma być ogłoszony przez Urząd Marszałkowski w kwietniu tego roku.
Budowa świetlic
W miejscowości Bodzia powstanie świetlica wiejska. Planujemy postawienie budynku na bazie zabudowy kontenerowej. Obiekt zlokalizowany będzie na działce gminnej. Na ten cel zaplanowano środki w kwocie 125 tys. złotych. W tym roku zabezpieczyliśmy środki na zakup działki pod budowę świetlicy w Mikanowie B.
Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Probostwo Dolne
Z zaoszczędzonych środków z tzw. funduszu drzewkowego, planujemy wykonanie nowego odcinka kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej. Na terenach przeznaczonych pod budowę mieszkaniową planuje się wykonanie około 500 m odcinka sieci.
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Mieszkańcy naszej gminy mogą korzystać z dofinansowania do instalacji przydomowych oczyszczalni ścieków. Dofinansowanie ze środków budżetu gminy wynosi 50% poniesionych kosztów na wybudowanie oczyszczalni. W bieżącym roku w budżecie gminy przeznaczono na ten cel 30 tys. złotych. Planujemy zwiększenie tej kwoty.
Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest
Również w tym roku będziemy realizować zadanie związane z odbiorem wyrobów zawierających azbest. Zakończyliśmy już przyjmowanie zgłoszeń do programu. Przyjęliśmy ponad 21 wniosków, a całkowity koszt zadania szacujemy na ponad 60 tys. złotych. Na realizację uzyskamy 100 % refundacji kosztów z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu. W II kwartale planujemy zrealizowanie procedury wyboru wykonawcy.
Plan Gospodarki Niskoemisyjnej
Pierwszym etapem realizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej będzie zamontowanie modułu fotowoltaicznego o mocy 3 KW na dachu Urzędu Gminy wraz z telebimem pokazującym ilość wyprodukowanego prądu przez ogniwa słoneczne. Planujemy też zakup 10 fotowoltaicznych lamp autonomicznych i montaż w tych miejscach w których niemożliwe jest budowanie sieci energetycznej.
PKP
W 2015 r. na przejeździe Lubanie- Parcele zamontowano urządzenia zabezpieczające. Odbywają się próby tych urządzeń. Czekamy na odbiór techniczny. W kwietniu Urząd Gminy przeprowadzi badania natężenia ruchu na pozostałych przejazdach kolejowych. Prace te mogą mieć wpływ na planowaną w 2016 r. i 2017 r. zmianę kategorii przejazdów z D na B.
Kładka nad autostradą
Do Urzędu Gminy wpłynęło pismo nadesłane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy z informacją o przystąpieniu do opracowania dokumentacji projektowej budowy kładki dla pieszych w miejscowości Przywieczerzyn nad Autostradą A1. Dwukrotnie uczestniczyłam w spotkaniach dotyczących budowy tego traktu. Obecnie GDDKiA wyłoniła w drodze przetargu wykonawcę projektu, który ma powstać do czerwca 2016 r. W planowanym projekcie kładka będzie zadaszona, oświetlona i ma zawierać podjazd dla niepełnosprawnych.
Z załączonego planu wynika, że zostanie wybudowana w miejscu, gdzie przed powstaniem autostrady przebiegała droga lokalna łącząca Janowice z Przywieczerzynem.

Radny Ryszard Szczesny
Gratuluje Pani wójt i dziękuje za to co zrobiła w celu odzyskania VAT-u. Kiedyś nie było to czynione pomimo, iż daje to wiele korzyści gminie.

Innych uwag do przedstawionej informacji nie zgłoszono.

Za przyjęciem informacji w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że informacja dotyczącą inwestycji planowanych do wykonania w 2016 roku została przyjęta.
Do punktu 7
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Pani Mariola Danielewska przedstawiła sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodzin w 2015 roku oraz potrzeb związanych z realizacją zadań w 2016 roku.

Uwag do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono.

Za przyjęciem sprawozdania w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodzin w 2015 roku oraz potrzeb związanych z realizacją zadań w 2016 roku zostało przyjęta.

Do punktu 8
Przewodnicząca rady gminy przedstawiła sprawozdanie z działalności Rady Gminy Lubanie za rok 2015.
Sprawozdania z działalności komisji za rok 2015 przedstawiły następujące osoby:
Pan Grzegorz Skarupski – przewodniczący komisji rewizyjnej,
Pani Agnieszka Augustyniak – przewodnicząca komisji oświaty, kultury i sportu,
Pani Barbara Budzyńska- przewodnicząca komisji zdrowia, pomocy społecznej, gospodarki komunalnej i porządku publicznego,
Pan Edward Żychlewicz– przewodniczący komisji budżetu i finansów,
Pani Jadwiga Krusińska – przewodnicząca komisji rolnictwa, gospodarowanie mieniem komunalnym i inwestycji.

Do punktu 9
Przewodnicząca rady gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Lubanie na rok 2016.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/69/16 w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Lubanie na rok 2016.

Do punktu 10
Przewodnicząca rady gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych rady gminy na 2016 rok.

Plany pracy komisji przedstawiły następujące osoby:
Pani Agnieszka Augustyniak - przewodnicząca komisji oświaty, kultury i sportu,
Pani Barbara Budzyńska- przewodnicząca komisji zdrowia, pomocy społecznej, gospodarki komunalnej i porządku publicznego,
Pan Edward Żychlewicz- przewodniczący komisji budżetu i finansów,
Pani Jadwiga Krusińska - przewodnicząca komisji rolnictwa, gospodarowania mieniem komunalnym i inwestycji.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/70/16 w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Gminy Lubanie na 2016 rok.

Przewodnicząca rady gminy ogłosiła 10 minutową przerwę.


Do punktu 11
Pani wójt przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia „ Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii” na 2016 rok.
Wójt Gminy
Zgodnie z preliminarzem wydatków kwota ogólna przewidziana na zadania związane z profilaktyką wynosi 73.890 zł. Dodam jeszcze, że zadania te stanowią kontynuację zadań z roku 2015.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/71/16 w sprawie uchwalenia
„ Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii” na 2016 rok.

Do punktu 12
Pani wójt przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia „ Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Lubanie w 2016 roku”.
Radny Edward Żychlewicz
Prosiłbym Panią wójt o wypowiedzenie się na temat plotek krążących po terenie gminy, że Pan Pałczyński jest na dużym etacie. Radni uzyskali wyjaśnienie podczas wspólnego posiedzenia komisji ale proszę Panią wójt, by wszyscy mogli to usłyszeć.

Wójt Gminy
Po terenie gminy krążą różne plotki, żadna z nich nie była prawdziwa, w tym ta.
Lekarz ma płatne za wykonaną usługę, nie jest na ryczałcie ani nie otrzymuje wynagrodzenia. Jeśli zachodzi potrzeba wykonania usługi typu odrobaczenie, odłowienie wtedy Pan weterynarz ma płatne po wykonaniu usługi według właściwych cenników. Wykonanie usług przez Pana weterynarza zdarza się rzadko. Nikt nie zarabia za to 4.000 zł na miesiąc, to są nieprawdziwe informacje. Opieka nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganie bezdomności zwierząt to zadanie własne gminy, z którego wynika obowiązek podpisania umowy z gabinetem weterynaryjnym.

Innych uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/72/16 w sprawie przyjęcia „ Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Lubanie w 2016 roku”.

Do punktu 13
Wójt gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w roku 2017.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/73/16 w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w roku 2017.

Do punktu 14
Kierownik GOPS-u Pani Mariola Danielewska przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/74/16 zmieniająca uchwałę w sprawie Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu.

Do punktu 15
Kierownik GOPS-u Pani Mariola Danielewska przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych dla osób bezdomnych.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/75/16 w sprawie ustalenia zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych dla osób bezdomnych.

Do punktu 16
Kierownik GOPS-u Pani Mariola Danielewska przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2016 – 2021 w Gminie Lubanie.
Kierownik GOPS-u
Celem głównym programu jest zwiększenie skuteczności działań na rzecz zjawiska przemocy w rodzinie.
Przemoc w rodzinie to problem coraz częściej pojawiający się w pracy Ośrodka Pomocy. Przy współpracy przedstawicieli oświaty, policji, służby zdrowia staramy się udzielać pomocy zarówno ofiarom jak i sprawcom przemocy. Szukamy rozwiązań i je stosujemy jednakże nie zawsze pomoc w postaci poradnictwa, terapii uzależnień, pomoc psychologiczna przynosi rozwiązanie problemu.
Czasem występuje konieczność zastosowania izolacji ofiary od sprawcy przemocy , złożenie doniesienia do prokuratury o popełnieniu przestępstwa.
W pracy naszego Ośrodka zdarzył się jeden przypadek izolacji mający miejsce
w ubiegłym roku.
Matka z trójką dzieci w wieku 4,2 lat i 1 roku została umieszczona w Specjalistycznym Ośrodku Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie w Tucholi. Podczas pobytu w tym Ośrodku konkubent, ojciec tych małych dzieci opróżnił wynajmowane mieszkanie ze wszystkich mebli, sprzętu gospodarstwa domowego, po prostu sprzedał. Gdy dobiegł końca czas pobytu rodzina nie miała gdzie powrócić.
Zorganizowaniem mieszkania zajął się Urząd Gminy oraz Ośrodek Pomocy. Znaleźliśmy mieszkanie. Dzięki operatywności Pani wójt , ludzie dobrej woli podarowali meble, kuchnię węglową, kuchenkę gazową, sprzęt gospodarstwa domowego , pralkę, odzież i zabawki dla dzieci.
Serdecznie dziękuję za szybką reakcję na apel Pani wójt, za okazane serce, dobroć osobom dzięki którym udało się urządzić mieszkanie dla tej rodziny.
Serdeczne podziękowania kieruję do Pani wójt Larysy Krzyżańskiej, do Pana radnego Skarupskiego, Pana radnego Żychlewicza, Pani sołtys Aleksandry Dryps oraz dla Pani Sandry Dryps. Jeszcze raz bardzo dziękuję.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/76/16 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2016 – 2021 w Gminie Lubanie.

Do punktu 17
Kierownik GOPS-u Pani Mariola Danielewska przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu Wspierania Rodziny dla Gminy Lubanie na lata 2016 – 2018.
Kierownik GOPS-u
Celem programu jest wsparcie rodzin mających problemy z wypełnieniem funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Zakłada się, że poprzez działania różnych osób i instytucji pracujących z dziećmi i rodzinami zostanie osiągnięty cel główny tj. pozostanie dziecka w rodzinie biologicznej. Dlatego program zakłada wspieranie rodzin nie tylko w obszarze zaniedbań wychowawczych ale również w przypadku niewydolności ekonomicznej.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/77/16 w sprawie przyjęcia Programu Wspierania Rodziny dla Gminy Lubanie na lata 2016 – 2018.

Do punktu 18
Pani wójt przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę działek położonych w miejscowościach Mikanowo i Kucerz.
Wójt Gminy
Tytułem wyjaśnienia dodam, iż za nieruchomość wykorzystywaną jako droga leśna w Mikanowie otrzymamy drogę biegnącą koło stacji Orlen na odcinku Mikanowo – Ustronie oraz dwie drogi dojazdowe do zabudowań w Kucerzu.
Sołtys sołectwa Ustronie Pani Zofia Sołtysiak
Co dalej z drogą Mikanowo – Ustronie?
Wójt Gminy
Kiedy droga będzie gminna zaczniemy działać. Pan leśniczy wie, że korzenie podnoszą asfalt.

Innych uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/78/16 w sprawie wyrażenia zgody na zamianę działek położonych w miejscowościach Mikanowo i Kucerz.

Do punktu 19
Zastępca skarbnika gminy Pani Marlena Świeczkowska przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2016 – 2022.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/79/16 zmieniająca uchwałę
w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2016 – 2022.

Do punktu 20
Skarbnik gminy Pani Lidia Kokowicz przedstawiła projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubanie na rok 2016.

Uwag do przedstawionego projektu nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIV/80/16 o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubanie na rok 2016.

Do punktu 21
W ramach punktu interpelacje, zapytania i wolne wnioski głos zabrały następujące osoby;
Wójt Gminy
Dziękuję radnemu p. R. Szczesnemu za docenienie wysiłku włożonego w odzyskanie podatku VAT od inwestycji. Chciałabym podkreślić, że był to spory wysiłek, przede wszystkim pochłaniający dużą ilość czasu. Wysiłek, którego jeszcze raz podkreślę ,,gołym okiem” nie widać, gdyż była to żmudna praca za biurkiem, ale dzięki temu będziemy mogli zrealizować w tym roku więcej inwestycji.
Nadal priorytetem będzie dbałość o bezpieczeństwo mieszkańców. Dlatego na prośbę radnych p. Agnieszki Augustyniak, p. B. Budzyńskiej i p. D. Ciesielskiej, p. M. Łapciak, p. G. Skarupskiego, p. E. Żychlewicza, zostały zamontowane lustra w Lubaniu k. starego banku, w Gąbinku, w Sarnówce i w Tadzinie. Planowaliśmy wraz z radnym B. Wesołowskim montaż lustra przy drodze wojewódzkiej w Janowicach, jednak ze względów technicznych okazało się to niemożliwe. Na prośbę radnej p. A. Augustyniak i p. sołtysa J. Dzioby wykonamy i postawimy wiatę przystankową na pograniczu Lubania i Mikanowa dla dzieci oczekujących na autobus szkolny. P. radna I. Karasiewicz zgłosiła potrzebę wykonania ławeczek na przystankach w Kucerzu i Mikorzynie. P. radna M. Juchniewicz zgłaszała potrzebę nawiezienia frezowiną drogi osiedlowej w Mikanowie B. Droga będzie nawieziona, ale latem kiedy materiał ten podczas upałów odpowiednio się stopi i spełni swoją funkcję. Pan radny W. Kaszubski wnioskował o umieszczenie tablicy z nazwą miejscowości Kolonia Ustrońska oraz p. radna I. Zakrzewska tablicy z nazwą Mikanowo A k. państwa Urbańskich.
Wszystkie drogi gruntowe zostały nawiezione kamieniem lub żużlem. Tam gdzie była potrzeba profilowania podłoża pracowała równiarka i wał.
Chciałabym poinformować, że w ramach działań z zakresu ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa, po roku urzędowania udało się złożyć wniosek o włączenie Jednostki OSP Janowice do KSRG. Cieszę się, ponieważ, był to jeden z moich punktów programu wyborczego. W ciągu ostatniego roku doposażyliśmy Jednostkę w taki sposób, że spełnia obecnie wymagania i może ubiegać się o decyzję włączenia. Jednostka otrzyma też bezpłatnie od Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej aparat ochrony dróg oddechowych.
Właśnie otrzymałam informację, że dzisiaj zostało uruchomione oświetlenie w Probostwie Górnym- Barcikowie i Mikanowie A, o które wnioskowali radny J. Kulpa i radna I. Zakrzewska.
Odśnieżanie dróg powiatowych i gminnych w tym roku przebiegało bardzo sprawnie. Świadczy o tym ilość piasku i soli, która pozostała na drogach po zimie. Chciałabym poczynić pewną uwagę dotyczącą utrzymania zimowego dróg. Gmina dysponuje tylko dwoma piaskarkami i nie jest możliwe, aby w tym samym czasie posypać wszystkie drogi jednocześnie. Potrzebujemy na to ok. 7-8 godzin.
Od piątku tj.01 kwietnia rusza Program 500+. W związku z tym Dział Świadczeń Rodzinnych i 500+ został przeniesiony do drugiego skrzydła budynku Urzędu Gminy. Wejście znajduje się od strony podwórza Urzędu Gminy.
Ruszyły prace społecznie – użyteczne. Przyjętych zostało 10 osób oraz 7 osób na roboty publiczne.

Radny Ryszard Szczesny obchodzi dziś urodziny w związku z tym życzę Panu dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności. Niech wszystko układa się jak najlepiej.
Sołtys sołectwa Mikanowo A Jan Dzioba
W imieniu rolników proszę o zorganizowanie zbiórki worków po nawozach tzw. big bagów. Kilka lat temu taka zbiórka była zorganizowana co rolnicy bardzo sobie chwalili.
Radny Błażej Wesołowski
Najprostszym sposobem pozbycia się worków po nawozach jest odstawienie ich do punktu skupu w Probostwie Górnym do Pana Makowskiego. Dodatkowo można otrzymać za to jeszcze drobną odpłatność.
Radny Grzegorz Skorupski
U Pana Makowskiego za odstawienie big bagów otrzymuje się drobne pieniądze oraz pokwitowanie ich przyjęcia, którym można się okazać w razie kontroli w gospodarstwie.
Radny Edward Żychlewicz
Dziękuję za zakup stołu do gry w tenisa do świetlicy w Kałęczynku, podczas ferii był już dostępny. Ponadto mam pytanie czy zgłosiła się firma, która w ramach reklamacji powinna naprawić kominek w świetlicy?
Wójt Gminy
Reklamacja kominka została zgłoszona firmie jednakże nie mam jeszcze odpowiedzi w tej sprawie.
Przewodnicząca Rady Gminy
Przy przejeździe kolejowym na Włoszycy zamontowano sierżanty. W imieniu kierowców dziękuję. Poza tym przypominam, iż droga na Włoszycy wymaga gruntownego remontu.
Radna Dorota Ciesielska
Proszę o rozesłanie kurend przypominających o konieczności sprawowania właściwej opieki nad zwierzętami oraz o konsekwencjach wynikających z niedopilnowania zwierząt.
Prezes LTP Pan Jan Dzioba
Po terenie chodzą różne informację w jaki sposób rozliczamy się z zawodnikami za zakupione przez nich buty. Otóż zawodnicy sami kupują sobie buty, na które klub przeznacza 150 zł. Jeśli zawodnik chce kupić droższe buty to dokłada do nich ze swoich pieniędzy. Na fakturze jest to odnotowywane, pod czym podpisuje się zawodnik.
Sołtys sołectwa Ustronie Zofia Sołtysiak
Czy drogi powiatowe będą porządkowane ze śmieci i zakrzaczeń ?
Wójt Gminy
Porządki będą robione przez nowych pracowników prac społecznie użytecznych.
Przewodnicząca Rady Gminy
Panie Janku działalność finansową LTP prowadzi księgowa i kontroluje komisja rewizyjna. Proszę spać spokojnie. Łatwo komuś oceniać i widzieć tylko kiedy drużyna przegra mecz, trudniej już docenić pracę zarządu. Chciałabym podziękować Wam za trud, troskę i czas poświęcony dla LTP.
Wójt Gminy
Wszyscy doceniamy Pana pracę, chciałabym tylko dodać, że działacze LTP wykonują pracę społeczną. Nie wiem skąd wzięły się plotki, że ktoś na tym zarabia. Powtórzę, iż jest to praca społeczna, za którą nikt wynagrodzenia nie otrzymuje.
Prezes LTP Pan Jan Dzioba
Muszę tylko dodać, iż ja do tej pracy jeszcze dokładam np. w postaci paliwa.
Wójt Gminy
Proszę się nie martwić plotkami. Trzeba rozmawiać z mieszkańcami i prostować takie informacje. Jest to rola moja jak i radnych.

Do punktu 22
Przewodnicząca rady gminy Pani Barbara Rolirad stwierdziła, że porządek obrad został wyczerpany w związku z czym dokonała zamknięcia XIV sesji Rady Gminy Lubanie. Podziękowała serdecznie wszystkim za przybycie i udział w obradach.
Sesja odbyła się w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Lubaniu i trwała od godz. 1400 do godz.1640.

Na tym protokół zakończono.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Protokołowała
Inspektor ds. obsługi rady gminy
Aleksandra Bednarek

 Protokół Nr XIII/16
z sesji Rady Gminy Lubanie
odbytej w dniu 11 lutego 2016 roku


Otwarcia obrad dokonała Pani Barbara Rolirad – Przewodnicząca Rady Gminy witając radnych oraz gości:
- Wójta Gminy Panią Larysę Krzyżańską,
- Sekretarza Gminy Panią Irenę Mroczkowską,

Przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że na stan 15 radnych w sesji bierze udział 15 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodnicząca rady gminy przedstawiła porządek obrad XIII sesji Rady Gminy Lubanie:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z XII sesji Rady Gminy.
5. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa ), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Lubanie.
6. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w miejscowości Gąbinek i Lubanie.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
8. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania.
9. Zakończenie obrad.

Uwag do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że porządek obrad XIII sesji Rady Gminy Lubanie został przyjęty.

Do punktu 4
Uwag do protokołu Nr XII/15 z sesji Rady Gminy Lubanie z dnia 29 grudnia 2015 r. nie zgłoszono.

Za przyjęciem protokołu głosowało 15 radnych , głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że protokół z XII sesji Rady Gminy został przyjęty bez poprawek.

Do punktu 5
Pani wójt przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa ), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Lubanie.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIII/66/16 zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa ), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Lubanie.

Do punktu 6
Pani wójt przedstawiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w miejscowości Gąbinek i Lubanie.

Innych uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIII/67/16 w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w miejscowości Gąbinek i Lubanie.

Do punktu 7
Pani wójt przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr XIII/68/16 w sprawie wprowadzenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

Do punktu 8
W ramach punktu interpelacje, zapytania i wolne wnioski głos zabrały następujące osoby;
Wójt Gminy
W najbliższy wtorek tj. dnia 16 lutego w Gminnym Ośrodku Kultury w Lubaniu odbędzie się komisja porządku publicznego z udziałem Komendanta Komisariatu Policji w Brześciu Kujawskim Pana Macieja Sadowskiego. Na posiedzenie komisji zostaną zaproszeni wszyscy radni, sołtysi, kierownicy jednostek organizacyjnych, dyrektorzy szkół oraz przewodniczące KGW. Powodem zwołania komisji jest konieczność przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących mapy zagrożeń bezpieczeństwa na terenie gminy Lubanie. Będą mogli Państwo zgłaszać komendantowi miejsca niebezpieczne.
Radna Izabela Karasiewicz
Czy dysponuje Pani wójt żużlem? Na drogę w stronę Wisły do Państwa Dębczyńskich i Zielińskich trzeba nawieźć żużlu. Nie chodzi mi o łatanie dziur a nawiezienie żużlu. Dziękuję za żużel już nawieziony na drogi.
Wójt Gminy
Wczoraj nawieziony został żużel na drogę do Pani Jaskulskiej. Z kolei przedwczoraj zrobiliśmy drogę do Państwa Nadolskich biegnącą koło Państwa Makowskich. Stopniowo będziemy robić kolejne drogi w tym na Dąbrówce i na Krzyżówkach.
Przewodnicząca Rady Gminy
Pan Miętkiewicz również dopominał się o żużel. Chodzi o drogę biegnącą za sołtysem Dariuszem Kwiatkowskim w lewo.
Radny Ryszard Szczesny
Czy przy drodze powiatowej na Siutkówku stoi jeszcze zgłaszane przeze mnie do usunięcia drzewo ?
Wójt Gminy
Wniosek w tej sprawie był zgłoszony do PZD. Dowiem się czy zarząd dróg udzielił nam odpowiedzi.
Radna Magdalena Łapciak
Co z drzewami przy boisku w Gąbinku?
Wójt Gminy
Niestety powiat odmówił usunięcia tych drzew w drodze decyzji.

Radna Jadwiga Krusińska
Proszę o uzupełnienie żużlem dziur na drodze w Probostwie Górnym na odcinku od Pani Brzozowskiej.
Radny Ryszard Szczesny
Mam pytanie kto, kiedy i za ile wyłącza uliczne oświetlenie?
Wójt Gminy
Była awaria, którą zgłosiliśmy do energetyki i została usunięta. Problemu już nie ma. Czy jest kolejna awaria?
Radny Ryszard Szczesny
Nie ma. Lampy są włączone.
Randa Agnieszka Augustyniak
Chciałam zgłosić, iż miga lampa w Lubaniu koło Państwa Przeździęków. Ponadto interesuje mnie czy będą zainstalowane nowe lustra?
Wójt Gminy
Lustra będą zamawiane, zamierzamy je ustawić między innymi koło starego banku i w Janowicach.

Do punktu 9
Przewodnicząca rady gminy Pani Barbara Rolirad stwierdziła, że porządek obrad został wyczerpany w związku z czym dokonała zamknięcia XIII sesji Rady Gminy Lubanie. Podziękowała serdecznie wszystkim za przybycie i udział w obradach.

Sesja odbyła się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Lubaniu i trwała od godz. 1400 do godz.1440.

Na tym protokół zakończono.
Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Protokołowała:
Inspektor ds. obsługi rady gminy
Aleksandra Bednarek



Opublikował: Piotr Rolirad
Publikacja dnia: 16.06.2016
Podpisał: Piotr Rolirad
Dokument z dnia: 18.02.2016
Dokument oglądany razy: 1 003
@ws1.kpsi.pl