RSS
A A A
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 01.06.2016, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: uchwały nr 85-88/2016

Uchwały Rady Gminy 2016

 UCHWAŁA NR XIII/66/16
RADY GMINY LUBANIE

z dnia 11 lutego 2016 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa ), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Lubanie
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm. ) w związku z art. 12 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1286 ) uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXX/211/14 Rady Gminy Lubanie z dnia 5 czerwca 2014 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa ), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Lubanie § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Ustala się liczbę punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających:
1) powyżej 4,5 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa ) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży w liczbie 17 punktów;
2) powyżej 4,5 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa ) przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży w liczbie 3 punktów.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza sie Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UZASADNIENIE
Zgodnie z przepisem art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1286 ) liczba punktów sprzedaży oraz usytuowanie miejsc sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych powinny być dostosowane do potrzeb ograniczenia dostępności alkoholu, określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii.
W związku z powyższym proszę o podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.
Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UCHWAŁA NR XIII/67/16
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 11 lutego 2016 roku

w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w miejscowości Gąbinek i Lubanie.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm. ) oraz art. 14 ust. 1 w związku z art. 27 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 199 ze zm.) uchwala się, co następuje:

§1
1. Przystępuje się do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w obrębie miejscowości Gąbinek i Lubanie, zgodnie z ust. 2 niniejszego paragrafu Uchwały.
2. Granice obszarów objętych Uchwałą przedstawione zostały na załącznikach graficznych nr 1 i 2 do niniejszej Uchwały i stanowią jej integralną część.
§2
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

§4
Uchwała podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Lubanie.


Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara Rolirad

UZASADNIENIE
do uchwały Nr XIII/67/16 Rady Gminy Lubanie z dnia 11 lutego 2016 r. w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w miejscowości Gąbinek i Lubanie.


 
Działając zgodnie z art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wnioskuję do Rady Gminy Lubanie o podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w miejscowości Gąbinek i Lubanie. Granice obszarów objętych zmianą planu oznaczono na załącznikach graficznych do uchwały. Podjęcie przedstawionej w załączeniu uchwały będzie realizacją złożonego wniosku.
Obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (przyjęty uchwałą Rady Gminy nr XXIX/203/14 z dnia 28 marca 2014 r.) dla znacznej części obszarów (w tym dla miejscowości Lubanie) przewiduje jako podstawowe przeznaczenie budownictwo mieszkaniowo-usługowe przy jednoczesnym wykluczeniu usług „mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu może być lub jest wymagane”. Tym samym zakazana jest lokalizacja jakiejkolwiek usługi mogącej potencjalnie oddziaływać na środowisko (wystarczy, że dana usługa znajduje się w enumeratywnym katalogu wynikającym z rozporządzenia, by pozostała zakazana), bez przeprowadzania oceny rzeczywistego oddziaływania.
W związku z powyższym zapisem do Urzędu Gminy wpłynął wniosek potencjalnego inwestora o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
W drugim przypadku – obszaru położonego w miejscowości Gąbinek – obowiązujący zapis planu stanowi o zakazie wznoszenia budownictwa mieszkalnego, dopuszczając jedynie adaptację istniejących obiektów. Należy dodać, że sam zapis – z formalnego punktu widzenia - jest błędny, ponieważ nie wskazuje przeznaczenia terenu wprost. Rozpatrując bardziej szczegółowo ten przypadek można stwierdzić, że zapis taki nie jest uzasadniony żadnymi szczególnymi względami; rozpatrywany teren stanowi enklawę o powierzchni nie przekraczającej 2,5 ha. Zarówno omawiany teren (objęty planem), jak i sąsiednie działki (poza obszarem planu) - są zabudowane, bądź użytkowane rolniczo, nie stanowią zatem naturalnego siedliska ptaków. Ponadto, w studium zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie, teren ten proponowany był na cele mieszkaniowo-usługowe średniej i niskiej intensywności – zmiana planu doprowadziłaby zatem do zgodności obu dokumentów planistycznych. Należy również nadmienić, że dla działek położonych w najbliższej okolicy wydawane są decyzje o ustaleniu warunków zabudowy na cele mieszkalne, uzgadniane przez wszystkie organy pozytywnie.
Reasumując, pozostawienie zapisów planu w obecnym kształcie, naraża Gminę na realne niebezpieczeństwo wypłaty odszkodowań w związku ze spadkiem wartości nieruchomości, blokuje możliwości inwestycji dla potencjalnych inwestorów i napływu nowych mieszkańców na teren Gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UCHWAŁA NR XIII/68/16
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 11 lutego 2016 r.

w sprawie wprowadzenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz.U. 2015. poz.
1515 z późn. zm.) ) i art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (
tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Określa się warunki dla przedsiębiorców ubiegających się o wydanie zezwolenia na prowadzenie
działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych
zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części zgodnie z załącznikiem do niniejszej
uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa
Kujawsko - Pomorskiego .


Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad


Załącznik do Uchwały Nr XIII/68/16
Rady Gminy Lubanie
z dnia 11 lutego 2016 r.
§ 1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie
ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, powinien:
1) prowadzić zarejestrowaną działalność gospodarczą obejmującą prowadzenie działalności w zakresie ochrony
przed bezdomnymi zwierzętami;
2) dysponować urządzeniami dla wyłapywania zwierząt w sposób nie powodujący zagrożenia dla ich życia i
zdrowia, ani zadający cierpienia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z
dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt;
3) dysponować przynajmniej jednym środkiem transportu odpowiednim do przewozu zwierząt i oznakowanym w
sposób umożliwiający identyfikacje przedsiębiorcy oraz zapewniającym bezpieczeństwo i zapobiegającym
zranieniu lub cierpieniu transportowanych zwierząt;
4) posiadać możliwość zapewnienia zwierzętom opieki lekarsko-weterynaryjnej;
5) dysponować tytułem prawnym do pozostawienia wyłapanych zwierząt w miejscu przystosowanym do
przetrzymywania zwierząt bezdomnych zgodnie z art. 4 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie
zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
6) posiadać decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii stwierdzającą spełnienie wymagań weterynaryjnych
określonych dla środka transportu zwierząt zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o
ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt.
§ 2. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie
prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt, powinien :
1) prowadzić zarejestrowaną działalność gospodarczą obejmującą prowadzenie działalności w zakresie
prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt;
2) dysponować tytułem prawnym do nieruchomości, na której będzie prowadzić wnioskowaną działalność;
3) dysponować pomieszczeniami dla bezdomnych zwierząt, spełniającymi warunki określone w ustawie z dnia 11
marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
4) dysponować przynajmniej jednym środkiem transportu odpowiednim do przewozu zwierząt i oznakowanym w
sposób umożliwiający identyfikacje przedsiębiorcy oraz zapewniającym bezpieczeństwo i zapobiegającym
zranieniu lub cierpieniu transportowanych zwierząt;
5) dysponować chłodnią do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych oraz zapewniać dalsze – zgodnie z
prawem - postępowanie ze zwłokami zwierzęcymi ( umowa z uprawnionym podmiotem);
6) posiadać decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii stwierdzającą spełnienie wymagań weterynaryjnych
określonych dla środka transportu zwierząt zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o
ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
7) posiadać zgłoszenie zamiaru prowadzenia schroniska dla zwierząt Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii
właściwemu ze względu na miejsce prowadzenia działalności, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11
marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt.
§ 3. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie grzebowisk i spalarni zwłok
zwierzęcych i ich części powinien spełniać następujące wymagania:
1) posiadać zarejestrowaną działalność w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych;
2) posiadać utwardzony i ogrodzony teren do prowadzenia działalności, zabezpieczony przed dostępem osób
postronnych, z zastrzeżeniem, że grzebowiska i spalarnie zwłok zwierzęcych mogą być zlokalizowane tylko na
terenie przewidzianym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na prowadzenie tego rodzaju
działalności i w miejscu zapewniającym ochronę zdrowia ludzi, zwierząt i środowiska;
3) posiadać decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii zatwierdzającą zakład do prowadzenia działalności w
zakresie grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych, zgodnie z art. 6, ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o
ochronie zwierząt oraz zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt, stwierdzającą spełnienie wymagań
weterynaryjnych określonych przepisami Unii Europejskiej ustanawiającymi przepisy sanitarne dotyczące
produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;
4) posiadać środki transportu przystosowane do transportu zwłok zwierzęcych i ich części dopuszczone przez
Powiatowego Lekarza Weterynarii, obudowane i szczelne, zabezpieczone przed wyciekami, które posiadają
aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
5) posiadać chłodnie do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych i ich części;
6) dla grzebowisk - posiadać narzędzia i środki techniczne służące do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części,
dysponować terenem służącym do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części oraz posiadać środki służące do
dezynfekcji zwłok zwierzęcych i ich części przed zagrzebaniem;
7) dla spalarni - posiadać urządzenia oraz środki umożliwiające spalanie zwłok zwierzęcych i ich części oraz
środki do gromadzenia odpadów powstałych w procesie spalania przed ich odbiorem przez specjalistyczną
firmę.
Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UZASADNIENIE

Ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w art. 7 ust. 1 wymaga
uzyskania zezwolenia przez przedsiębiorców na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed
bezdomnymi zwierzętami i prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni
zwłok zwierzęcych i ich części. Zezwolenia w drodze decyzji udziela organ wykonawczy gminy. Określenie
wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie wskazanych zezwoleń należy do
kompetencji rady gminy, zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy.
W związku z powyższym proszę o podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.
Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UCHWAŁA Nr XIV/69/16 RADY GMINY LUBANIE z dnia 31 marca 2016 roku w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Lubanie na 2016 rok.

UCHWAŁA Nr XIV/70/16 RADY GMINY LUBANIE z dnia 31 marca 2016 roku w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Gminy na 2016 rok.

UCHWAŁA Nr XIV/71/16 RADY GMINY LUBANIE z dnia 31 marca 2016 r. w sprawie uchwalenia „ Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii” na 2016 rok.

UCHWAŁA NR XIV/72/16
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 31 marca 2016 roku w sprawie przyjęcia „ Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Lubanie w 2016 roku.''

Na podstawie art. 11a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt ( tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 856, z 2014 r. poz. 1794 oraz z 2015 r. poz. 266) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 1515, poz. 1045 i poz. 1890 ) uchwala się, co następuje:

§ 1. Określa się „Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Lubanie w 2016 roku”, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Traci moc uchwała Nr V/19/15 Rady Gminy Lubanie z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie przyjęcia „ Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Lubanie w 2015 roku.''
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Załącznik do Uchwały Nr XIV/72/16
Rady Gminy Lubanie
z dnia 31 marca 2016 r.

„Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Lubanie w roku 2016”

Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1. Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt zwanej dalej „Programem”, ma na celu ograniczenie zjawiska bezdomności zwierząt domowych na terenie Gminy Lubanie oraz zapewnienie właściwej opieki bezdomnym zwierzętom domowym i gospodarskim oraz wolno żyjącym kotom, przebywającym w granicach administracyjnych Gminy Lubanie.

§ 2. Realizatorami Programu są:
1) Wójt Gminy Lubanie;
2) Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe „Daniel” Artur Zielaskowski ul. Dworcowa 14 86-300 Grudziądz – Ośrodek Opieki nad Zwierzętami w Węgrowie 86-302 Grudziądz 4;
3) Gabinet Weterynaryjny Probostwo Górne 48e, 87-732 Lubanie;
4) Gospodarstwo rolne Probostwo Dolne 14, 87-732 Lubanie;
5) Komisariat Policji w Brześciu Kujawskim.

Rozdział 2
Cel i zadania programu

§ 3. Celem gminnego programu jest opieka nad zwierzętami oraz przeciwdziałanie bezdomności zwierząt na terenie Gminy Lubanie. Program obejmuje wszelkie działania gminy mające na celu realizację założonych celów poprzez:
1) zapewnienie bezdomnym zwierzętom miejsca w Schronisku dla zwierząt;
2) poszukiwanie osób chętnych do adoptowania zwierząt bezdomnych;
3) opiekę nad wolno żyjącymi kotami, w tym ich dokarmianie;
4) obligatoryjną sterylizację albo kastrację zwierząt przebywających w Schronisku dla zwierząt;
5) usypianie ślepych miotów;
6) zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt;
7) wskazanie gospodarstwa rolnego w celu zapewnienia miejsca dla zwierząt gospodarskich;
8) odławianie bezdomnych zwierząt;
9) wskazanie wysokości środków finansowych na realizację Programu oraz sposobu wydatkowania tych środków.

Rozdział 3
Sposoby realizacji celu programu

§ 4. Zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Lubanie realizuje Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe „DANIEL” Artur Zielaskowski oraz gabinet weterynaryjny w ramach podpisanej umowy poprzez:
1) zapewnienie właściwych pomieszczeń dla zwierząt, które tam będą przebywać;
2) zapewnienie właściwych warunków ich bytowania;
3) zapewnienie zwierzętom karmy i wody według obowiązujących norm;
4) zapewnienie zwierzętom niezbędnej opieki weterynaryjnej w zakresie profilaktyki oraz obowiązkowych szczepień.

§ 5. Po odłowieniu zwierzęta będą umieszczane w Schronisku, o którym mowa w § 2 pkt 2.

§ 6. 1. Informacje o pojawieniu się bezdomnych zwierząt na terenie Gminy Lubanie należy zgłaszać w sekretariacie Urzędu Gminy Lubanie w godzinach pracy urzędu, lekarzowi weterynarii, bądź Komisariatowi Policji w Brześciu Kujawskim poza godzinami pracy urzędu.
2. W stosunku do zwierząt, do których nie istnieje możliwość ustalenia właściciela, bądź opiekuna podejmowane zostaną działania związane ze znalezieniem nowego właściciela po uprzednim wykonaniu niezbędnych badań i szczepień w gabinecie weterynaryjnym, bądź umieszczeniem zwierzęcia w schronisku, z którym Urząd Gminy ma podpisaną umowę.
3. W przypadku zgłoszenia się właściciela zwierzęcia, zostanie mu ono oddane po wykazaniu prawa własności oraz pokrycia kosztów poniesionych przez gminę związanych z wyłapaniem, umieszczeniem i opieką zwierzęcia w gabinecie weterynaryjnym lub schronisku.

§ 7. 1.Wyłapywaniem bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Lubanie w szczególności chorych lub zagrażających życiu, zdrowiu, bezpieczeństwu ludzi, zajmować się będzie przedsiębiorstwo wskazane w § 2 pkt 2 oraz gabinet weterynaryjny zgodnie z zawartymi umowami.
2. Wyłapywanie bezdomnych zwierząt będzie prowadzone przy użyciu specjalistycznego sprzętu, które nie stwarza zagrożenia dla życia i zdrowia zwierząt.
3. Wyłapane zwierzęta zostaną przewiezione do gabinetu weterynaryjnego lub umieszczone w schronisku dla zwierząt w przypadku nieustalenia właściciela bądź opiekuna zwierzęcia.

§ 8.Poszukiwanie właścicieli dla bezdomnych zwierząt prowadzone jest poprzez:
1) działania ze strony schroniska oraz gabinetu weterynaryjnego zamierzające do pozyskiwania nowych właścicieli i oddawania do adopcji bezdomnych zwierząt osobom zdolnym zapewnić im należyte warunki bytowania;
2) informowanie o możliwości adopcji zwierząt bezdomnych dzięki umieszczaniu zdjęć zwierząt na stronie internetowej Urzędu Gminy Lubanie.
3) edukację mieszkańców w zakresie poszukiwania nowych właścicieli bezdomnym zwierzętom oraz praw zwierząt i obowiązków wynikających z faktu nabycia zwierzęcia.

§ 9. Opieka nad kotami wolno żyjącymi realizowana jest poprzez:
1) ustalenie miejsca, w których przebywają koty wolno żyjące;
2) zapewnienie dokarmiania w miejscach przebywania – zakup i wydawanie karmy przez pracownika Urzędu Gminy Lubanie bądź sołtysa;
3) leczenie chorych lub rannych kotów wolno żyjących zapewnione przez Gabinet Weterynaryjny, z którym Urząd Gminy zawarła stosowną umowę.

§ 10. 1. Obligatoryjna sterylizacja, kastracja oraz usypianie ślepych miotów realizują:
1) Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe „DANIEL” poprzez przygotowanie zwierząt oraz zapewnienie im opieki weterynaryjnej przed i po zabiegu;
2) Lekarz weterynarii, z którym Urząd Gminy zawarł umowę na zapewnienie opieki weterynaryjnej zwierzętom z terenu gminy Lubanie;
2. W celu zmniejszenia populacji bezdomne zwierzęta przewiezione do schroniska poddawane będą obligatoryjnie zabiegom sterylizacji lub kastracji, z wyjątkiem zwierząt u których istnieją przeciwwskazania do wykonania tych zabiegów, w szczególności ze względu na stan zdrowia lub wiek.

§ 11. 1 Gospodarstwo rolne w celu zapewnienia miejsca dla zwierząt gospodarskich mieści się pod adresem: Probostwo Dolne 14, 87-732 Lubanie.
2.Wskazane gospodarstwo rolne posiada odpowiednie miejsce, w którym będą przetrzymywane zwierzęta gospodarskie w zależności od gatunku zwierzęcia i jego potrzeb.

§ 12. 1. Zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt realizuje lekarz weterynarii zgodnie z zawartą umową w zakresie opieki weterynaryjnej udzielanej tym zwierzętom.
2. Lekarz weterynarii zobowiązany jest do niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia od Policji, Straży lub pracownika Urzędu Gminy Lubanie udać się na miejsce zdarzenia przebywania zwierzęcia i udzielić mu pomocy, bądź w razie potrzeby zabrać do lecznicy i otoczyć opieką weterynaryjną
3. Rachunek lub faktura za swoją usługę na podstawie zawartej umowy lekarz weterynarii wystawi Urzędowi Gminy w przypadku, gdy nie będzie możliwe ustalenie właściciela.

Rozdział 4
Środki finansowe przeznaczone na realizację programu

§ 13. Na realizację zadań Gmina Lubanie przeznacza z budżetu środki w wysokości 10.000 zł, z czego:
1) na zapewnianie schronienia bezdomnym zwierzętom miejsca w schronisku oraz zapewnienie miejsca dla zwierząt gospodarskich we wskazanym gospodarstwie rolnym, przeznacza się: 5.000 zł;
2) na wyłapywanie zwierząt, kastrację, sterylizację, usypianie ślepych miotów, zapewnienie opieki weterynaryjnej wraz z całodobową opieką weterynaryjną w przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt przeznacza się: 4.500 zł;
3) na opiekę nad wolno żyjącymi kotami, w tym ich dokarmianie przeznacza się: 500 zł.


Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Uzasadnienie
do projektu Uchwały Nr XIV/72/16 Rady Gminy Lubanie z dnia 31 marca 2016 roku w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Lubanie w 2016 roku”

W związku z nowelizacją ustawy o ochronie zwierząt z dnia 21 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 856 z póź. zm.) zmieniony został art. 11a, który zobowiązuje Radę Gminy do określenia w drodze uchwały Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt.

W związku z powyższym, przygotowany został „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Lubanie w 2016 roku”, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały. Koszty realizacji programu ponosi Gmina Lubanie.

Projekt Programu został przekazany do zaopiniowania Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii we Włocławku, Towarzystwu Opieki nad Zwierzętami w Polsce, Oddział we Włocławku oraz zarządcom obwodów łowieckich działających na terenie gminy.

Wprowadzenie w życie działań przedstawionych w niniejszym Programie ma na celu zmniejszenie ilości bezdomnych zwierząt na terenie gminy Lubanie, a tym samym zwiększenie bezpieczeństwa dla mieszkańców gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UCHWAŁA Nr XIV/73/16
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 31 marca 2016 r.

w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2017 roku

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515, poz. 1045 i poz. 1890) oraz art. 2 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim ( tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 301) uchwala się, co następuje;

§ 1. Nie wyraża się zgody na wyodrębnienie środków stanowiących fundusz sołecki w budżecie gminy na 2017 rok.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Uzasadnienie
do uchwały Nr XIV/73/16 Rady Gminy Lubanie z dnia 31 marca 2016 r. w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2017 roku.

Zgodnie z przepisem art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim ( Dz. U. z 2014, poz. 301 ) rada gminy rozstrzyga o wyodrębnieniu w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki podejmując uchwałę, w której wyraża zgodę albo nie wyraża zgody na wyodrębnienie funduszu. Uchwała niniejsza winna być podjęta do dnia 31 marca poprzedzającego rok budżetowy, którego dotyczy.
Fundusz sołecki to pieniądze w budżecie gminy zagwarantowane dla sołectwa na realizację przedsięwzięć, które są zadaniem własnym gminy, służą poprawie warunków życia mieszkańców i są zgodne ze strategią rozwoju gminy. Ponadto środki funduszu mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków na działania zmierzające do usunięcia skutków klęski żywiołowej.
W gminie, w której funkcjonuje 19 sołectw, wyrażenie zgody na utworzenie funduszu sołeckiego wiąże się z rozdrobnieniem środków. Bardziej zasadnym uznaję się, pozostawienie środków, które miałyby stanowić fundusz sołecki, w budżecie gminy celem wydatkowania ich na większe inwestycje realizowane stopniowo w poszczególnych sołectwach.
Biorąc powyższe pod uwagę proszę o podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UCHWAŁA NR XIV/74/16
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 31 marca 2016 r. zmieniająca uchwałę w sprawie Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2015 r. poz 1515, poz. 1045 i poz. 1890 ) oraz art.110 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 163, poz. 693, poz. 1045, poz. 1240, poz. 1310, poz. 1359, poz. 1607, poz.1616, poz. 1830 , poz. 1893 oraz z 2016 r. poz. 195 ) uchwala się, co następuje:
§ 1. W załączniku do uchwały Nr XXII/120/09 Rady Gminy Lubanie z dnia 17 lutego 2009 r. w sprawie Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu wprowadza się następujące zmiany:
1) w Dziale II § 2 ust. 2 po punkcie 2 dodaje sie punkt 3 w brzmieniu:
"3 ) przekazane przez Wójta Gminy Lubanie w zakresie świadczenia wychowawczego.";
2) w Dziale II § 6 po ust. 4 dodaje się ustęp 5 w brzmieniu:
"5. Ośrodek realizuje zadania w zakresie przyznawania i wypłacania świadczenia wychowawczego na podstawie ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci.";
3) w Dziale III § 7 ustęp 2 otrzymuje brzmienie:
2. W strukturze Ośrodka wyodrębnia się następujące działy i stanowiska: :
1) Kierownik;
2) dział pomocy społecznej;
3) Kierownik działu świadczeń rodzinnych;
4) dział świadczeń rodzinnych;
5) stanowisko Głównego księgowego;
6) stanowisko Asystenta Rodziny.”;
4) skreśla się w całości Dział V Kontrola działalności Ośrodka;
5) Dział VI Postanowienia końcowe otrzymuje numer V.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.


Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Uzasadnienie
W związku z przekazaniem przez Wójta Gminy Lubanie zadania z zakresu świadczenia
wychowawczego konieczne są zmiany w Statucie Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu
w działach dotyczących zadań i organizacji Ośrodka.
W zakresie skreślenia Działu V „Kontrola działalności Ośrodka” wskazać należy, że uprawnienia kontrolne i nadzorcze wynikają z przepisów rangi ustawowej.
Biorąc powyższe pod uwagę proszę o podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UCHWAŁA NR XIV/75/16
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 31 marca 2016 r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia, i mieszkaniach chronionych dla osób bezdomnych
.

UCHWAŁA NR XIV/76/16 RADY GMINY LUBANIE z dnia 31 marca 2016 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2016 -2021 w Gminie Lubanie

UCHWAŁA Nr XIV/77/16 RADY GMINY LUBANIE z dnia 31 marca 2016 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny dla Gminy Lubanie na lata 2016-2018

UCHWAŁA NR XIV/78/16
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 31 marca 2016 roku

w sprawie wyrażenia zgody na zamianę działek położonych w miejscowościach Mikanowo i Kucerz.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515, poz. 1045 i poz. 1890 ) oraz art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 1774 i poz. 1777 oraz z 2016 r. poz. 65) uchwala się, co następuje:

§1. Wyraża się zgodę na zamianę nieruchomości stanowiącej własność Gminy Lubanie, oznaczonej ewidencyjnie jako działka nr 194 o powierzchni 1,02 ha, położonej w obrębie ewidencyjnym Mikanowo, wykorzystywanej jako droga leśna - na cele gospodarki leśnej, w zamian za:
1) nieruchomości oznaczone na projekcie podziału jako działki nr 396/1 o powierzchni 0,2412 ha oraz 465/1 o powierzchni 0,4279 ha położone w obrębie ewidencyjnym Mikanowo, stanowiące publiczną drogę gminną (nr 190131C);
2) nieruchomości oznaczone ewidencyjnie jako działki nr 25/4 o powierzchni 0,0545 ha oraz 49/6 o powierzchni 0,0355 ha położone w obrębie ewidencyjnym Kucerz, stanowiące drogi wewnętrzne – dojazdowe do zabudowań mieszkalnych
będące własnością Skarbu Państwa – Państwowego Gospodarstwa Leśnego „Lasy Państwowe”.
§ 2. Upoważnia się Wójta Gminy Lubanie do poniesienia wydatków związanych z zamianą nieruchomości opisanych w §1 do kwoty 10.000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).

§ 3. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.

§ 4.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara Rolirad


UZASADNIENIE

do uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę działek położonych
w miejscowościach Mikanowo i Kucerz


W roku 2015 PGL LP Nadleśnictwo Włocławek złożyło do Gminy Lubanie propozycję uregulowania stanu prawnego i faktycznego działek opisanych w uchwale. Działka nr 194, stanowiąca własność Gminy Lubanie, jest faktycznie wykorzystywana na potrzeby gospodarki leśnej. Działki położone w Kucerzu stanowią w sposób faktyczny drogi dojazdowe do zabudowań, a znajdują się w zarządzie Lasów Państwowych. Również fragment drogi publicznej w Mikanowie należy do terenów leśnych i nie jest w żaden sposób ujawniony ewidencyjnie. Nadleśnictwo Włocławek podjęło działania przygotowawcze poprzez opracowanie projektu podziału nieruchomości leśnych.
W związku z koniecznością uregulowania opisanej powyżej sytuacji, działając zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 3 uchwały Rady Gminy Nr XVII/129/04 z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania na okres dłuższy niż trzy lata wnioskuję do Rady Gminy Lubanie o podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na regulację stanu prawnego nieruchomości poprzez ich zamianę.

Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara Rolirad

Uchwała Nr XIV/79/16
Rady Gminy Lubanie
z dnia 31 marca 2016 roku w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie  na lata 2016 - 2022

Na podstawie art. 226 ust. 1, art. 230 ust. 6, art. 231 ust. 1 oraz art. 232 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 885, poz. 938, poz. 1646; Dz. U. z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626, poz. 1877; Dz. U. z 2015 r. poz. 238, poz. 532, poz. 1045, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1189, poz. 1190, poz. 1269, poz. 1358, poz. 1513, poz. 1830, poz. 1854, poz. 1890, poz. 2150 oraz Dz. U. z 2016 r. poz. 195) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515, poz. 1045, poz. 1890)


§ 1

W uchwale Nr XII/62/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2016-2022 wprowadza się zmiany zawarte w załącznikach nr 1 i 2 do uchwały


§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.


§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w sposób zwyczajowo przyjęty.


Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara Rolirad


UZASADNIENIE

do uchwały nr XIV/79/16 Rady Gminy Lubanie z dnia 31 marca 2016 roku
w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2016-2022


Uchwała nr XII/62/15 Rady Gminy Lubanie z dnia 29 grudnia 2015 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2016-2022 będzie zmieniana po raz pierwszy. Główne powody dla których wprowadza się zmiany to:
- przyjęcie faktycznego wykonania budżetu za 2015 rok według sprawozdań, których termin
opracowania upłynął 22 lutego 2016 roku,
- wzrost planów dochodów i wydatków budżetowych za 2016 rok,
- aktualizacja danych w zakresie przedsięwzięć - zmiany w zakresie limitu wydatków, limitu zobowiązań i wprowadzenie nowych zadań.
Poniżej zostanie przedstawione porównanie planów dochodów i wydatków budżetowych do faktycznego wykonania za 2015 rok.
Dochody budżetowe za 2015 rok według przewidywanego wykonania miały wynosić 16.790.674,86 zł. a faktyczne wpływy zamknęły się kwotą 16.944.260,42 zł.
Dochody bieżące według przewidywanego wykonania stanowiły kwotę 15.360.096,19 zł. a wpłynęła kwota 15.690.346,81 zł. Zakładano, że dochody majątkowe zamkną się kwotą 1.430.578,67 zł. natomiast wykonanie wynosi 1.253.913,61 zł.
Wydatki budżetowe według przewidywanego wykonania wynosiły 17.090.674,86 zł., a wydatkowano w minionym roku ogółem 16.266.205.91 zł. Przy czym na wydatki bieżące przeznaczono 14.144.022,76 zł., (przewidywane wykonanie 14.804.648,77 zł.) a na wydatki majątkowe 2.122.183,15 zł. Zakładano, że wynikiem budżetu będzie deficyt w wysokości 300.000,00 zł., natomiast na koniec 2015 roku wystąpiła nadwyżka dochodów nad wydatkami w wysokości 678.054,51 zł.
Przychody budżetu planowano w kwocie 862.781,80 zł. a na koniec roku wyniosły 743.529,72 zł. i składają się z wolnych środków z lat ubiegłych w kwocie 443.529,72 zł. oraz pożyczki w kwocie 300.000,00 zł.
Rozchody budżetu w 2015 roku wynoszą 562.781,80 zł. i pozostały na tym samym planowanym poziomie.
Faktyczny dług na koniec 2015 roku wynosi 2.293.172,15 zł.
Zakładano wstępnie, że różnica dochodów bieżących nad wydatkami bieżącymi wyniesie 555.447,42 zł. a w wyniku dalszych oszczędności wyniosła 1.546.324,05 zł.
Wydatki bieżące na wynagrodzenia i składki od nich naliczane miały wynosić 7.968.844,11 zł. a wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego 2.250.725,08 zł. Z opracowanych sprawozdań wynika, że na wynagrodzenia i pochodne wydatkowano łącznie 7.733.178,92 zł. a wydatki związane z funkcjonowaniem organów js.t. wynoszą 2.140.484,30 zł.
Przechodząc do zmian na 2016 rok wspomnieć należy, że plan dochodów budżetowych wzrośnie łącznie o 1.986.700,00 zł a plan wydatków budżetowych o 2.053.666,51 zł.
W uchwale budżetowej na 2016 rok podjętej w dniu 29 grudnia 2015 roku deficyt budżetu wynosił 643.000,00 zł. i miał być pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczek. Po zmianach deficyt wynosi 709.966,51 zł. i będzie pokryty kwotą 309.966,51 zł. z wolnych środków oraz kredytami i pożyczkami w wysokości 400.000,00 zł. Za 2015 rok wypracowano wolne środki w kwocie 858.802,43 zł. Raty zobowiązań spłacane w 2016 roku zmniejszyły się o 14.705,88 zł. i łącznie na spłatę kredytów i pożyczek w 2016 roku przeznacza się kwotę 548.835,92 zł.
Na podstawie opublikowanych na stronie internetowej Ministerstwa Finansów informacji o ostatecznych kwotach subwencji ogólnej na 2016 r. zwiększa się plan dochodów z tego tytułu do kwoty 4.680.230,00 zł. Kwota subwencji oświatowej wzrosła o 39.701,00 zł. w porównaniu do kwoty planowanej a kwota subwencji wyrównawczej pozostała na tym samym planowanym poziomie. Zwiększają się również udziały gmin w podatku dochodowym od osób fizycznych do kwoty 1.958.026,00 zł. z planowanej 1.950.328,00 zł.
Plan dochodów za 2016 rok po zmianach wynosi 16.491.319,00 zł. z tego dochody bieżące 16.301.277,00 zł. i majątkowe 190.042,00 zł.
Plan wydatków ogółem po zmianach wynosi 17.201.285,51 zł. a wydatków bieżących 15.085.131,51 zł. Po wprowadzeniu nowych przedsięwzięć zmienią się również wydatki majątkowe i wynosić będą w 2016 roku 2.116.154,00 zł. Wydatki bieżące z tytułu poręczeń na 2016 wynoszą 22.000,00 zł.
Powyższe zmiany wynikają z dostosowania Wieloletniej Prognozy Finansowej do zmian dokonanych w budżecie jednostki samorządu terytorialnego.

Jak wynika z przedstawionego uzasadnienia proponowane zmiany są bardzo istotne i dlatego wnosi się do Wysokiej Rady o podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Lubanie na lata 2016-2022 w treści wynikającej z projektu.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Uchwała Nr XIV/80/16 Rady Gminy Lubanie z dnia 31 marca 2016 roku w sprawie zmiany budżetu Gminy Lubanie na 2016 r.

Uchwała Nr XV/81/16
Rady Gminy Lubanie
z dnia 24 maja 2016 roku w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie  na lata 2016 - 2022

Na podstawie art. 226 ust. 1, art. 230 ust. 6, art. 231 ust. 1 oraz art. 232 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2013 r. poz. 885, poz. 938, poz 1646; Dz. U. z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626, poz. 1877; Dz.U. z 2015 r. poz. 238, poz. 532, poz. 1045, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1189, poz. 1190, poz. 1269, poz. 1358, poz. 1513, poz. 1830, poz. 1854, poz. 1890, poz. 2150; Dz.U. z 2016 r. poz. 195) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 446)

§ 1
W uchwale Nr XII/62/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2016-2022 zmienionej uchwałą:
1) Nr XIV/79/16 Rady Gminy Lubanie z dnia 31 marca 2016 r.

wprowadza się zmiany:
zawarte w załącznikach nr 1 i 2 do uchwały.


§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.


§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w sposób zwyczajowo przyjęty.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad


UZASADNIENIE

do uchwały nr XV/81/16 Rady Gminy Lubanie z dnia 24 maja 2016 roku
w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2016-2022

Uchwała nr XII/62/15 Rady Gminy Lubanie z dnia 29 grudnia 2015 roku
w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2016-2022 będzie zmieniana po raz drugi. Oprócz zmiany planów dochodów i wydatków budżetowych zmieni się także wynik budżetu.
Plan dochodów budżetowych wzrośnie o 591.591,18 zł i po zmianach zamknie się kwotą 17.082.910,18 zł.
Dochody bieżące wynoszą 16.858.418,34 zł. a ich główne źródła to:
- dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych -
1.958.026,00 zł. i od osób prawnych 50.000,00 zł,
- dochody z podatków i opłat - 6.094.858,16 zł
(w tym z podatku od nieruchomości - 4.953.000,00 zł),
- z subwencji ogólnej - 4.680.230,00 zł,
- z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące - 3.486.218,18 zł.
Plan dochodów majątkowych wzrośnie o 34.449,84 zł i wynosi 224.491,84 zł. Kwota wzrostu dotyczy wpływu środków na wykonane w 2015 roku zadanie inwestycyjne pn. "Rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w miejscowości Kucerz" w wysokości 34.491,84 zł a kwota 42,00 zł. dotyczy zmniejszenia dochodów majątkowych z tytułu użytkowania wieczystego.
Plan wydatków budżetowych ogółem wyniesie 18.282.876,69 zł. Na wydatki bieżące z wyżej wymienionej kwoty przypada 15.626.122,69 zł w tym na:
- wydatki na obsługę długu przewiduje się 80.729,00 zł,
- wydatki bieżące na wynagrodzenia i składki od nich naliczane 8.076.493,41 zł,
- wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego
2.264.140.96 zł.
Po wprowadzeniu nowych zadań inwestycyjnych na wydatki majątkowe przeznacza się 2.656.754,00 zł.
Zmieni się również wynik budżetu. Różnica między dochodami i wydatkami wpłynie na zwiększenie deficytu budżetu do kwoty 1.199.966,51 zł, który zostanie pokryty przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 890.000,00 zł oraz wolnymi środkami z lat ubiegłych w wysokości 309.966,51 zł. Wynik budżetu zmienia się w związku z planowanym zaciągnięciem zobowiązania w postaci kredytu w wysokości 490.000,00 zł, który przeznaczy się na przebudowę drogi gminnej Kaźmierzewo - Ustronie.
Zobowiązanie planuje się spłacić do 2022 r.
Po zaciągnięciu wyżej wymienionego zobowiązania spłaty rat zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w poszczególnych latach przedstawiają się następująco:
w 2016 roku - 548.835,92 zł,
w 2017 roku - 516.792,23 zł,
w 2018 roku - 490.000,00 zł,
w 2019 roku - 469.000,00 zł,
w 2020 roku - 268.544,00 zł,
w 2021 roku - 400.000,00 zł,
w 2022 roku - 490.000,00 zł.
Przychody budżetu po podjęciu kredytu wzrosną z kwoty 1.258.802,43 zł do 1.748.802,43 zł.
Podsumowując uzasadnienie do uchwały nr XV/81/16 wnoszę do Wysokiej Rady o podjęcie stosownej uchwały.


Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad


OBJAŚNIENIA

do uchwały nr XV/81/16 Rady Gminy Lubanie z dnia 24 maja 2016 roku
w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2016-2022


Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Lubanie na lata 2016-2022 Rada Gminy zmieniała w dniu 31 marca 2016 r. uchwałą nr XIV/79/16. W okresie od 31 marca do 24 maja bieżącego roku budżet gminy był zmieniany dwa razy na podstawie zarządzeń Wójta Gminy. Wyżej wymienione zmiany nie dotyczyły wyniku budżetu więc wieloletnia prognoza finansowa nie była zmieniana.
Na podstawie zarządzenia nr 0050.13.2016 z dnia 22 kwietnia 2016 r. plan dochodów budżetowych, dochodów bieżących oraz wydatków budżetowych ogółem i wydatków bieżących wzrósł o 21.567,00 zł. Jedyny powód to wzrost zmian planu dotacji celowych na zadania własne i zlecone na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 14 kwietnia 2016 r.
Zarządzeniem nr 0050.14.2016 z dnia 29 kwietnia 2016 r. plan dochodów i wydatków budżetowych wzrósł o 452.343,09 zł. Na podstawie decyzji wojewody zwiększono plan dotacji celowych na zadania własne i zlecone.
Najwięcej zmian wprowadza się na podstawie proponowanej uchwały z dnia
24 maja. Dochody budżetowe zwiększa się do kwoty 17.082.910,18 zł. Dochody bieżące wzrosną do 16.858.418,34 zł a kwota zwiększenia dotyczy głównie:
- użytkowania wieczystego nieruchomości 42,00 zł.
- zwrotu podatku VAT - 22.000,00 zł,
- dotacji z przeznaczeniem na realizację zadań zleconych 181,09 zł.
- promesy udzielenia dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 60.400,00 zł na przedsięwzięcie pn. "Demontaż, transport i
unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Lubanie".
- kwota 608,16 zł dotyczy zwiększenia dochodów, dostosowując plan do osiągniętych
wpływów.
Dochody majątkowe z kwoty 190.042,00 zł zmieniają się do kwoty 224.491,84 zł. Zmiana dotyczy wpływu środków na zadanie wykonane w 2015 r. w wysokości 34.491,84 zł. Środki unijne stanowią kwotę 33.260,52 zł a dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wynosi 1.231,32 zł.
Plan wydatków budżetowych zwiększa się do kwoty 18.282.876,69 zł. Wydatki bieżące z kwoty 15.085.131,51 zł wzrosną do 15.626.122,69 zł i zwiększenie dotyczy głównie:
- dotacji dla Gminnej Spółki Wodnej 28.500,00 zł,
- dotacji na realizację zadań zleconych 181,09 zł,
- promesy udzielenia dotacji z Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej 60.400,00 zł.
Na podstawie zawiadomienia z Banku Spółdzielczego w Kowalu o wygaśnięciu zabezpieczenia oraz informacji ze stowarzyszenia LGD Dorzecza Zgłowiączki o spłacie kredytu zmniejsza się wydatki bieżące z tytułu poręczeń i gwarancji.
Wynik budżetu w postaci deficytu na 2016 rok w oparciu o uchwałe z 31 marca wynosił 709.966,51 zł, po zmianie wzrośnie do 1.199.966,51 zł. Planowany do zaciągnięcia kredyt w wysokości 490.000,00 zł prognozuje się spłacić do 2022 r. W tej sytuacji wynik budżetu na 2022 rok ulegnie zmianie i wynosić będzie 490.000,00 zł podobnie jak rozchody budżetu.
Przychody budżetu na 2016 rok zwiększono o 490.000,00 zł z tytułu kredytu. Ich plan po zmianach wynosi 1.748.802,43 zł i składa się z wolnych środków w kwocie 858.802,43 zł oraz kredytów i pożyczek w wysokości 890.000,00 zł.
Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy o finansach publicznych przedstawia się następująco:
Rok 2016 przed zmianą 3,95% po zmianie 3,69%
Rok 2017 przed zmianą 3,85% po zmianie 3,85%
Rok 2018 przed zmianą 3,54% po zmianie 3,54%
Rok 2019 przed zmianą 3,26% po zmianie 3,26%
Rok 2020 przed zmianą 1,97% po zmianie 1,97%
Rok 2021 przed zmianą 2,68% po zmianie 2,68%
Rok 2022 przed zmianą 0,12% po zmianie 3,10%.
Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy o finansach publicznych przedstawia się jak niżej:
Rok 2016 przed zmianą 8,13% po zmianie 8,13%
Rok 2017 przed zmianą 7,84% po zmianie 7,77%
Rok 2018 przed zmianą 9,85% po zmianie 9,78%
Rok 2019 przed zmianą 11,07% po zmianie 11,01%
Rok 2020 przed zmianą 12,68% po zmianie 12,68%
Rok 2021 przed zmianą 13,09% po zmianie 13,09%
Rok 2022 przed zmianą 12,98% po zmianie 12,98%.
Wydatki objęte limitem na 2016 rok wynosiły 1.564.422,24 zł. Z tego na wydatki bieżące przypadało 83.168,24 zł i te nie uległy zmianie. Na wydatki majątkowe planowano 1.481.254,00 zł. Po podjęciu uchwały wydatki majątkowe wynoszą 1.931.254,00 zł a limity ogółem wzrosną do kwoty 2.014.422,24 zł. W 2017 roku kwota wydatków objętych limitem wynosi 884.104,41 zł, z czego kwota na wydatki bieżące w wysokości 61.604,41 zł pozostaje bez zmian a kwota wydatków majątkowych zmniejsza się do 822.500,00 zł.
Wydatki inwestycyjne kontynuowane według stanu na 31 marca zamknęły się kwotą 1.418.254,00 zł. W wyniku zmian zwiększają się do kwoty 1.842.854,00 zł. Z kolei plan na nowe wydatki inwestycyjne zwiększa się o 116.000,00 zł i wynosi 813.900,00 zł.
Wydatki majątkowe zwiększa się łącznie o 540.600,00 zł do kwoty 2.656.754,00 zł.
Jak wynika z przedstawionych objaśnień zmiany są bardzo istotne a ich uchwalenie pozwoli na to, że Wieloletnia Prognoza Finansowa będzie spójna z budżetem gminy.


Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara Rolirad

Uchwała Nr XV/82/16
Rady Gminy Lubanie
z dnia 24 maja 2016 roku w sprawie zmiany budżetu Gminy Lubanie na 2016 rok

Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 1515, poz. 1045, poz. 1890) oraz art. 212 i 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 885, poz. 938 i poz. 1646; Dz. U. z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 162 i poz. 1877 oraz Dz. U. z 2015 r. poz. 238, poz. 532, poz. 1045, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1189, poz. 1190, poz. 1269, poz. 1358, poz. 1513, poz. 1830, poz. 1854, poz. 1890 i poz. 2150; Dz. U. z 2016 r. poz. 195)

Rada Gminy
uchwala, co następuje:

§ 1

W uchwale nr XII/63/15 Rady Gminy Lubanie z dnia 29 grudnia 2015 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2016 rok zmienionej zarządzeniami i uchwałą:
1) Nr 0050.7.2016 z dnia 4 marca 2016 roku Wójta Gminy Lubanie,
2) Nr 0050.9.2016 z dnia 23 marca 2016 roku Wójta Gminy Lubanie,
3) Nr XIV/80/16 z dnia 31 marca 2016 roku Rady Gminy Lubanie,
4) Nr 0050.13.2016 z dnia 22 kwietnia 2016 roku Wójta Gminy Lubanie,
5) Nr 0050.14.2016 z dnia 29 kwietnia 2016 roku Wójta Gminy Lubanie

wprowadza się następujące zmiany:


1) W § 1
DOCHODY BUDŻETU
w wysokości – 16.965.229,09 zł
zwiększa się do kwoty – 17.082.910,18 zł
2) W § 1 pkt. 1
Dochody bieżące w wysokości – 16.775.187,09 zł
zwiększa się do kwoty – 16.858.418,34 zł

3) W §1 pkt. 2
Dochody majątkowe w wysokości – 190.042,00 zł
zwiększa się do kwoty – 224.491,84 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1.

4) W § 2 ust. 1
WYDATKI BUDŻETU

w wysokości - 17.675.195,60 zł
zwiększa się do kwoty - 18.282.876,69 zł
5) W § 2 ust. 1 pkt. 1
Wydatki bieżące w wysokości - 15.559.041,60 zł
zwiększa się do kwoty - 15.626.122,69 zł
6) W § 2 ust. 1 pkt. 2
Wydatki majątkowe w wysokości - 2.116.154,00 zł
zwiększa się do kwoty - 2.656.754,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2.

7) W § 2 ust. 2
Zmienia się limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w latach 2016-2019,
zgodnie z załącznikiem nr 3.
8) W § 3
Deficyt budżetu w wysokości - 709.966,51 zł
zwiększa się do kwoty - 1.199.966,51 zł
który zostanie pokryty:
przychodami pochodzącymi z zaciągniętych
pożyczek i kredytów w kwocie - 890.000,00 zł
oraz wolnymi środkami z lat ubiegłych
w wysokości - 309.966,51 zł
9) W § 4
Zwiększa się łączną kwotę przychodów budżetu
w wysokości - 1.258.802,43 zł
do kwoty - 1.748.802,43 zł
zgodnie z załącznikiem nr 4.


10) W § 5
Zmienia się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 400.000,00 zł zwiększa się do
kwoty 890.000,00 zł.

11) W § 6 ust. 2
Zostaje uchylony

12) W § 7 ust. 1
Zmienia się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji
rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami,
zgodnie z załącznikiem nr 5.
13) W § 7 ust. 4
Otrzymuje brzmienie Dochody i wydatki na zadania realizowane przy udziale środków
unijnych w części związanej z realizacją zadań własnych,
zgodnie z załącznikiem nr 6.


§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w sposób zwyczajowo przyjęty.


Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara Rolirad

UCHWAŁA NR XV/83/16
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 24 maja 2016 r. w sprawie udzielenia pomocy dla Powiatu Włocławskiego przy wykonaniu utwardzenia ciągu pieszego przy drodze powiatowej


Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2016 r. poz.446 ) oraz art. 220 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 885, poz. 938 , poz. 1646, Dz. U. z 2014 r. poz.379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626 , poz. 1877 , Dz. U. z 2015 r. poz. 238, poz.532, poz. 1045, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1189, poz. 1190, poz. 1269, poz. 1358, poz. 1513, poz. 1830, poz. 1854, poz. 1890, poz. 2150 oraz Dz.U. z 2016 r. poz. 195) uchwala się, co następuje:
§ 1
1. Wyraża się zgodę na udzielenie Powiatowi Włocławskiemu pomocy rzeczowo – finansowej w robotach budowlanych związanych z realizacją przez Powiat Włocławski zadań własnych w zakresie utwardzenia ciągu pieszego przy drodze powiatowej nr 2903C Lubanie – Kucerz w miejscowości Probostwo Dolne odcinek o dł. 500 mb.
2. Pomoc rzeczowo – finansowa, o której mowa w ust. 1, może obejmować wyłącznie robociznę, materiały pomocnicze i pracę sprzętu niezbędną do wykonania zadania określonego w ust. 1.
§ 2
Szczegółowe warunki oraz sposób udzielenia pomocy, o której mowa w § 1, określone zostaną odrębną umową.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega podaniu do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.
Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara Rolirad

Uzasadnienie

W związku z planowanym do wspólnej realizacji przez Powiat Włocławski oraz Gminę Lubanie utwardzeniem ciągu pieszego przy drodze powiatowej nr 2903C Lubanie – Kucerz w miejscowości Probostwo Dolne na odcinku o długości 500 mb, w celu podpisania stosownej umowy pomiędzy samorządami, niezbędne jest wywołanie uchwały Rady Gminy Lubanie w sprawie udzielenia pomocy rzeczowo – finansowej dla Powiatu Włocławskiego przy wykonaniu w/w remontu.
Biorąc powyższe pod uwagę proszę o podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad


UCHWAŁA NR XV/84/16
RADY GMINY LUBANIE z dnia 24 maja 2016 r. w sprawie przyjęcia do realizacji zaktualizowanego "Planu gospodarki niskoemisyjnej dla gminy Lubanie"



Opublikował: Piotr Rolirad
Publikacja dnia: 01.06.2016
Podpisał: Piotr Rolirad
Dokument z dnia: 18.02.2016
Dokument oglądany razy: 1 341
@ws1.kpsi.pl