RSS
A A A
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 18.02.2016, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: Uchwały rady Gminy Nr od 69-80 z dnia 31 marca 2016

Uchwały Rady Gminy 2016

 UCHWAŁA NR XIII/66/16
RADY GMINY LUBANIE

z dnia 11 lutego 2016 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa ), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Lubanie
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm. ) w związku z art. 12 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1286 ) uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXX/211/14 Rady Gminy Lubanie z dnia 5 czerwca 2014 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa ), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Lubanie § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Ustala się liczbę punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających:
1) powyżej 4,5 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa ) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży w liczbie 17 punktów;
2) powyżej 4,5 % alkoholu ( z wyjątkiem piwa ) przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży w liczbie 3 punktów.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza sie Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UZASADNIENIE
Zgodnie z przepisem art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1286 ) liczba punktów sprzedaży oraz usytuowanie miejsc sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych powinny być dostosowane do potrzeb ograniczenia dostępności alkoholu, określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii.
W związku z powyższym proszę o podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.
Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UCHWAŁA NR XIII/67/16
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 11 lutego 2016 roku

w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w miejscowości Gąbinek i Lubanie.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm. ) oraz art. 14 ust. 1 w związku z art. 27 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 199 ze zm.) uchwala się, co następuje:

§1
1. Przystępuje się do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w obrębie miejscowości Gąbinek i Lubanie, zgodnie z ust. 2 niniejszego paragrafu Uchwały.
2. Granice obszarów objętych Uchwałą przedstawione zostały na załącznikach graficznych nr 1 i 2 do niniejszej Uchwały i stanowią jej integralną część.
§2
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

§4
Uchwała podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Lubanie.


Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara Rolirad

UZASADNIENIE
do uchwały Nr XIII/67/16 Rady Gminy Lubanie z dnia 11 lutego 2016 r. w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w miejscowości Gąbinek i Lubanie.


 
Działając zgodnie z art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wnioskuję do Rady Gminy Lubanie o podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w miejscowości Gąbinek i Lubanie. Granice obszarów objętych zmianą planu oznaczono na załącznikach graficznych do uchwały. Podjęcie przedstawionej w załączeniu uchwały będzie realizacją złożonego wniosku.
Obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (przyjęty uchwałą Rady Gminy nr XXIX/203/14 z dnia 28 marca 2014 r.) dla znacznej części obszarów (w tym dla miejscowości Lubanie) przewiduje jako podstawowe przeznaczenie budownictwo mieszkaniowo-usługowe przy jednoczesnym wykluczeniu usług „mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu może być lub jest wymagane”. Tym samym zakazana jest lokalizacja jakiejkolwiek usługi mogącej potencjalnie oddziaływać na środowisko (wystarczy, że dana usługa znajduje się w enumeratywnym katalogu wynikającym z rozporządzenia, by pozostała zakazana), bez przeprowadzania oceny rzeczywistego oddziaływania.
W związku z powyższym zapisem do Urzędu Gminy wpłynął wniosek potencjalnego inwestora o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
W drugim przypadku – obszaru położonego w miejscowości Gąbinek – obowiązujący zapis planu stanowi o zakazie wznoszenia budownictwa mieszkalnego, dopuszczając jedynie adaptację istniejących obiektów. Należy dodać, że sam zapis – z formalnego punktu widzenia - jest błędny, ponieważ nie wskazuje przeznaczenia terenu wprost. Rozpatrując bardziej szczegółowo ten przypadek można stwierdzić, że zapis taki nie jest uzasadniony żadnymi szczególnymi względami; rozpatrywany teren stanowi enklawę o powierzchni nie przekraczającej 2,5 ha. Zarówno omawiany teren (objęty planem), jak i sąsiednie działki (poza obszarem planu) - są zabudowane, bądź użytkowane rolniczo, nie stanowią zatem naturalnego siedliska ptaków. Ponadto, w studium zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubanie, teren ten proponowany był na cele mieszkaniowo-usługowe średniej i niskiej intensywności – zmiana planu doprowadziłaby zatem do zgodności obu dokumentów planistycznych. Należy również nadmienić, że dla działek położonych w najbliższej okolicy wydawane są decyzje o ustaleniu warunków zabudowy na cele mieszkalne, uzgadniane przez wszystkie organy pozytywnie.
Reasumując, pozostawienie zapisów planu w obecnym kształcie, naraża Gminę na realne niebezpieczeństwo wypłaty odszkodowań w związku ze spadkiem wartości nieruchomości, blokuje możliwości inwestycji dla potencjalnych inwestorów i napływu nowych mieszkańców na teren Gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UCHWAŁA NR XIII/68/16
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 11 lutego 2016 r.

w sprawie wprowadzenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. Dz.U. 2015. poz.
1515 z późn. zm.) ) i art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (
tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Określa się warunki dla przedsiębiorców ubiegających się o wydanie zezwolenia na prowadzenie
działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych
zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części zgodnie z załącznikiem do niniejszej
uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa
Kujawsko - Pomorskiego .


Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad


Załącznik do Uchwały Nr XIII/68/16
Rady Gminy Lubanie
z dnia 11 lutego 2016 r.
§ 1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie
ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, powinien:
1) prowadzić zarejestrowaną działalność gospodarczą obejmującą prowadzenie działalności w zakresie ochrony
przed bezdomnymi zwierzętami;
2) dysponować urządzeniami dla wyłapywania zwierząt w sposób nie powodujący zagrożenia dla ich życia i
zdrowia, ani zadający cierpienia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z
dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt;
3) dysponować przynajmniej jednym środkiem transportu odpowiednim do przewozu zwierząt i oznakowanym w
sposób umożliwiający identyfikacje przedsiębiorcy oraz zapewniającym bezpieczeństwo i zapobiegającym
zranieniu lub cierpieniu transportowanych zwierząt;
4) posiadać możliwość zapewnienia zwierzętom opieki lekarsko-weterynaryjnej;
5) dysponować tytułem prawnym do pozostawienia wyłapanych zwierząt w miejscu przystosowanym do
przetrzymywania zwierząt bezdomnych zgodnie z art. 4 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie
zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
6) posiadać decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii stwierdzającą spełnienie wymagań weterynaryjnych
określonych dla środka transportu zwierząt zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o
ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt.
§ 2. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie
prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt, powinien :
1) prowadzić zarejestrowaną działalność gospodarczą obejmującą prowadzenie działalności w zakresie
prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt;
2) dysponować tytułem prawnym do nieruchomości, na której będzie prowadzić wnioskowaną działalność;
3) dysponować pomieszczeniami dla bezdomnych zwierząt, spełniającymi warunki określone w ustawie z dnia 11
marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
4) dysponować przynajmniej jednym środkiem transportu odpowiednim do przewozu zwierząt i oznakowanym w
sposób umożliwiający identyfikacje przedsiębiorcy oraz zapewniającym bezpieczeństwo i zapobiegającym
zranieniu lub cierpieniu transportowanych zwierząt;
5) dysponować chłodnią do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych oraz zapewniać dalsze – zgodnie z
prawem - postępowanie ze zwłokami zwierzęcymi ( umowa z uprawnionym podmiotem);
6) posiadać decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii stwierdzającą spełnienie wymagań weterynaryjnych
określonych dla środka transportu zwierząt zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o
ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
7) posiadać zgłoszenie zamiaru prowadzenia schroniska dla zwierząt Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii
właściwemu ze względu na miejsce prowadzenia działalności, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11
marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt.
§ 3. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie grzebowisk i spalarni zwłok
zwierzęcych i ich części powinien spełniać następujące wymagania:
1) posiadać zarejestrowaną działalność w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych;
2) posiadać utwardzony i ogrodzony teren do prowadzenia działalności, zabezpieczony przed dostępem osób
postronnych, z zastrzeżeniem, że grzebowiska i spalarnie zwłok zwierzęcych mogą być zlokalizowane tylko na
terenie przewidzianym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na prowadzenie tego rodzaju
działalności i w miejscu zapewniającym ochronę zdrowia ludzi, zwierząt i środowiska;
3) posiadać decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii zatwierdzającą zakład do prowadzenia działalności w
zakresie grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych, zgodnie z art. 6, ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o
ochronie zwierząt oraz zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt, stwierdzającą spełnienie wymagań
weterynaryjnych określonych przepisami Unii Europejskiej ustanawiającymi przepisy sanitarne dotyczące
produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;
4) posiadać środki transportu przystosowane do transportu zwłok zwierzęcych i ich części dopuszczone przez
Powiatowego Lekarza Weterynarii, obudowane i szczelne, zabezpieczone przed wyciekami, które posiadają
aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
5) posiadać chłodnie do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych i ich części;
6) dla grzebowisk - posiadać narzędzia i środki techniczne służące do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części,
dysponować terenem służącym do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części oraz posiadać środki służące do
dezynfekcji zwłok zwierzęcych i ich części przed zagrzebaniem;
7) dla spalarni - posiadać urządzenia oraz środki umożliwiające spalanie zwłok zwierzęcych i ich części oraz
środki do gromadzenia odpadów powstałych w procesie spalania przed ich odbiorem przez specjalistyczną
firmę.
Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

UZASADNIENIE

Ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w art. 7 ust. 1 wymaga
uzyskania zezwolenia przez przedsiębiorców na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed
bezdomnymi zwierzętami i prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni
zwłok zwierzęcych i ich części. Zezwolenia w drodze decyzji udziela organ wykonawczy gminy. Określenie
wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie wskazanych zezwoleń należy do
kompetencji rady gminy, zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy.
W związku z powyższym proszę o podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.
Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad



Opublikował: Piotr Rolirad
Publikacja dnia: 18.02.2016
Podpisał: Piotr Rolirad
Dokument z dnia: 18.02.2016
Dokument oglądany razy: 918
@ws1.kpsi.pl