RSS
A A A
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 25.03.2015, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja treści - dodano uchwały od nr V/19/15 do nr V/26/15 podjęte podczas sesji Rady Gminy obytej w dniu 11.03.2015r.

Uchwały Rady Gminy 2015

 


Uchwała Nr IV/12/15
Rady Gminy Lubanie
z dnia 3 lutego 2015 roku

w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie
na lata 2015- 2020

Na podstawie art. 230 ust. 6 i art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2013 roku, poz. 594 z późn. zm.)

Rada Gminy postanawia:

§ 1

Zmienić Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Lubanie na lata 2015 - 2020 zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w sposób zwyczajowo przyjęty.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad


UZASADNIENIE

do uchwały nr IV/12/15 Rady Gminy Lubanie z dnia 3 lutego 2015 roku
w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2015-2020

Zmiany w uchwale nr III/9/14 Rady Gminy Lubanie z dnia 29 grudnia 2014 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2015-2020, które wprowadzone będą uchwałą numer IV/12/2015 Rady Gminy Lubanie z dnia 3 lutego 2015 roku dotyczą głównie:
1) zwiększenia planu dochodów budżetowych z kwoty 15.496.469,00 zł.,
do 15.520.820,84 zł.,
2) wzrostu planu wydatków budżetowych z planowanych 14.700.824,20 zł.,
do 14.725.176,04 zł.
3) wydatki majątkowe wzrosną o 7.000,00 zł. i zamkną się kwotą 1.640.037,00 zł. Przy czym na inwestycje kontynuowane przeznacza się 1.588.037,00 zł., a na nowe 52.000,00 zł.,
4) ulegnie zwiększeniu o 19.864,50 zł., plan dochodów bieżących na programy, projekty lub zadania realizowane przy udziale środków unijnych, który po zmianach wynosi
52.454,50 zł., a plan wydatków na te projekty wynosi 59.059,00 zł.

Wynik budżetu nie ulegnie zmianie. W celu urealnienia planów wynikających z Wieloletniej Prognozy Finansowej z danymi zawartymi w budżecie gminy winno się wprowadzić wyżej opisane zmiany.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad


OBJAŚNIENIA

do uchwały nr IV/12/15 Rady Gminy Lubanie z dnia 3 lutego 2015 roku
w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2015-2020

Proponowane zmiany wynikające z uchwały nr IV/12/15 Rady Gminy Lubanie z dnia 3 lutego 2015 roku, dotyczą załącznika numer 1 do uchwały tj. Wieloletniej Prognozy Finansowej gdzie zawarte są:
- w rubryce numer 1 - dochody ogółem, które ulegają zmianie,
- w rubryce nr 1.1 - dochody bieżące również uległy zmianie,
- w rubrykach od 1.1.1 do 1.1.4 nie wprowadza się zmian,
- w rubryce 1.1.5 - dochody z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące, które ulegają zwiększeniu,
- w rubryce 1.2 - dochody majątkowe, których plan ulega zwiększeniu.
Rubryki od 2 do 2.2 dotyczą wydatków a zmiany wynikają z uzasadnienia.
Załącznik nr 2 - Wykaz przedsięwzięć do WPF przeznaczony jest do przedsięwzięć wieloletnich i nie ma podstawy aby był zmieniany.

Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara Rolirad


Uchwała Nr IV/13/15
Rady Gminy Lubanie
z dnia 3 lutego 2015 roku

Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz. 594 i poz. 645) oraz art. 212 i 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( tekst jednolity: Dz. U. z 2013r., poz. 885 z późn. zm.)

Rada Gminy
uchwala, co następuje:

§ 1

W uchwale nr III/10/14 Rady Gminy Lubanie z dnia 29 grudnia 2014 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2015 rok zmienionej zarządzeniem Nr 0050.5.2015
z dnia 23 stycznia 2015 roku Wójta Gminy Lubanie,

wprowadza się następujące zmiany:

1) W § 1
DOCHODY BUDŻETU w wysokości – 15.496.469,00 zł
zwiększa się do kwoty – 15.520.820,84 zł
2) W § 1 pkt. 1
Dochody bieżące w wysokości – 13.820.713,00 zł
zwiększa się do kwoty – 13.840.577,50 zł

3) W §1 pkt. 2
Dochody majątkowe w wysokości – 1.675.756,00 zł
zwiększa się do kwoty – 1.680.243,34 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1.

4) W § 2 ust. 1
WYDATKI BUDŻETU w wysokości - 14.700.824,20 zł
zwiększa się do kwoty - 14.725.176,04 zł

5) W § 2 ust. 1 pkt. 1
Wydatki bieżące w wysokości - 13.067.787,20 zł
zwiększa się do kwoty - 13.085.139,04 zł

6) W § 2 ust. 1 pkt. 2
Wydatki majątkowe w wysokości - 1.633.037,00 zł
zwiększa się do kwoty - 1.640.037,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2

7) W § 2 ust. 2
Zmienia się limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w latach 2015-2016,
zgodnie z załącznikiem nr 3.

8) W § 7 ust. 3
Zmienia się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie
porozumień między jednostkami samorządy terytorialnego,
zgodnie z załącznikiem nr 4

9) W § 7 ust. 4
Zmienia się dochody i wydatki na zadania realizowane przy udziale środków unijnych
w części związanej z realizacją zadań własnych,
zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w sposób zwyczajowo przyjęty.

Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara Rolirad


UCHWAŁA NR IV/14/15
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 3 lutego 2015 r.

o zmianie uchwały w sprawie powołania komisji Rady Gminy i ustalenia przedmiotu ich działania

Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr II/3/14 Rady Gminy Lubanie z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie powołania komisji Rady Gminy i ustalenia przedmiotu ich działania w § 1 wprowadza się następujące zmiany:
1) punkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ 2. Komisję Budżetu i Finansów w składzie:
- Pan Edward Żychlewicz
- Pan Jarosław Kulpa
- Pan Grzegorz Skarupski
- Pani Jadwiga Krusińska
- Pani Dorota Ciesielska
- Pani Izabela Karasiewicz”

2) punkt 3 otrzymuje brzmienie:
„ 3. Komisję Oświaty, Kultury i Sportu w składzie:
- Pani Agnieszka Augustyniak
- Pan Jarosław Kulpa
- Pan Wojciech Kaszubski
- Pani Barbara Budzyńska
- Pani Małgorzata Juchniewicz
- Pani Izabela Zakrzewska”

3) punkt 4 otrzymuje brzmienie:
„ 4.Komisję Rolnictwa, Gospodarowania Mieniem Komunalnym i Inwestycji w składzie:
- Pani Jadwiga Krusińska
- Pan Błażej Wesołowski
- Pan Edward Żychlewicz
- Pan Ryszard Szczesny
- Pani Małgorzata Juchniewicz
- Pani Izabela Zakrzewska”

4) punkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5.Komisję Zdrowia, Pomocy Społecznej, Gospodarki Komunalnej i Porządku Publicznego w składzie:
- Pani Barbara Budzyńska
- Pani Agnieszka Augustyniak
- Pan Wojciech Kaszubski
- Pani Magdalena Łapciak
- Pan Ryszard Szczesny
- Pani Izabela Karasiewicz”

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Gminy.

§ 3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Uzasadnienie

do uchwały Nr IV/14/15 Rady Gminy Lubanie z dnia 3 lutego 2015 r. o zmianie uchwały w sprawie powołania komisji Rady Gminy i ustalenia przedmiotu ich działania

Zmiana przedmiotowej uchwały podyktowana jest koniecznością dostosowania jej do postanowień zawartych w statucie gminy.
W związku z tym proszę o podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad


UCHWAŁA NR V/15/15
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 11 marca 2015 r.

w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w obrębie miejscowości Mikanowo

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 14 ust. 1 w związku z art. 27 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2015 r. poz. 199 ) uchwala się, co następuje:

§ 1
1. Przystępuje się do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w obrębie miejscowości Mikanowo, zgodnie z ust. 2 niniejszej Uchwały.
2. Granice obszarów objętych Uchwałą przedstawione zostały na załącznikach graficznych nr 1, 2 oraz 3 do niniejszej Uchwały i stanowią integralną część niniejszej Uchwały.

§ 2
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.

§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Lubanie.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad


UZASADNIENIE
do uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubanie
w zakresie obszarów położonych w obrębie miejscowości Mikanowo

                    Działając zgodnie z art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wnioskuję do Rady Gminy Lubanie o podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubaniew zakresie obszarów położonych w obrębie miejscowości Mikanowo. Granice obszarów objętych projektem planu oznaczono na załącznikach graficznych do uchwały. Podjęcie przedstawionej w załączeniu uchwały będzie realizacją złożonego wniosku.
Wniosek wiąże się bezpośrednio z koniecznością zabezpieczenia przebiegu projektowanej inwestycji celu publicznego, polegającej na budowie podziemnego rurociągu wody i solanki wraz z linią światłowodową i systemem ochrony katodowej dla potrzeb zadania inwestycyjnego nr 14624 „Projekt JURA” (w miejscowości Mikanowo wystąpi wyłącznie rurociąg wody), wynikającego z prawomocnej Decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy Nr 15/2014 z dnia 9 maja 2014 r. (znak WOO.4210.4.2013.ADS.61).
Obecnie obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy Lubanie w wybranych obszarach sołectw: Lubanie, Mikanowo A, Mikanowo B, Gąbinek, Kucerz, Probostwo Dolne, Probostwo Górne, Siutkówek, Barcikowo, Włoszyca, przyjęty Uchwałą Nr XXIX/203/14 Rady Gminy Lubanie z dnia 28 marca 2014 r. nie ujawnia przebiegu ww. inwestycji.
W celu spełnienia dyspozycji art. 14 ust. 5 ww. Ustawy, dokonano analizy zasadności przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, z której wynika, że opracowanie przedmiotowego Planu jest w pełni zasadne.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad


UCHWAŁA Nr V/16/15
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 11 marca 2015 r.

w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Lubanie na 2015 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1. Zatwierdza się plan pracy Rady Gminy Lubanie na 2015 rok w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Gminy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Załącznik
do uchwały Nr V/16/15
Rady Gminy Lubanie
z dnia 11 marca 2015 roku


P L A N  P R A C Y  

RADY  GMINY  LUBANIE NA 2015 ROK

I  kwartał  -  marzec
1. Zatwierdzenie planu pracy Rady Gminy i planów pracy Komisji na 2015 rok.

2. Zatwierdzenie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii na 2015 rok.

3. Przyjęcie informacji o średnich wynagrodzeniach na poszczególnych stopniach awansu zawodowego nauczycieli w szkołach prowadzonych przez gminę Lubanie.

4. Informacja w sprawie inwestycji planowanych do wykonania w 2015 roku.

II  kwartał  -  kwiecień

1. Przyjęcie informacji Komendanta Posterunku Policji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie za 2014 r.

2. Przyjęcie sprawozdania z działalności GOPS –u za rok 2014 oraz informacji o skali potrzeb w zakresie pomocy społecznej.

3. Przyjęcie informacji o stanie zabezpieczenia przeciwpożarowego i przeciwpowodziowego na terenie gminy oraz gotowości niesieni pomocy w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej.

II  kwartał  - czerwiec

1. Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2014 oraz podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy.

2. Przyjęcie informacji o zakresie działań podjętych w dziedzinie kultury i rozrywki w gminie Lubanie w roku 2014.

3. Przyjęcie informacji w sprawie osiągnięć, problemów oraz wyników ze sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w placówkach oświatowych w roku szkolnym 2014/2015.

III kwartał  - wrzesień

1. Ocena wykonania budżetu gminy za I półrocze 2015 roku.

2. Przyjęcie informacji o realizacji zadań w zakresie sportu i rekreacji powierzonych Lubańskiemu Towarzystwu Piłkarskiemu za I półrocze 2015 roku.

3. Przyjęcie informacji o wynikach analizy oświadczeń majątkowych złożonych Przewodniczącej Rady Gminy oraz Wójtowi Gminy

IV kwartał - listopad

1. Ustalenie stawek podatków i opłat oraz wniosków do projektu budżetu gminy na 2015 rok.

2. Przyjęcie informacji o stanie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.

3. Zatwierdzenie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2016 rok.

IV kwartał - grudzień

1. Zatwierdzenie zmian w uchwale budżetowej na 2015 rok.

2. Uchwalenie budżetu gminy Lubanie na rok 2016.

Plan pracy jest dokumentem otwartym i może ulec zmianie w zależności od potrzeb i problemów zgłoszonych w trakcie pracy.

Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara Rolirad


UCHWAŁA Nr V/17/15
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 11 marca 2015 r.

w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Gminy na 2015 rok.

Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1. Zatwierdza się plan pracy na 2015 rok:
1) Komisji Oświaty, Kultury i Sportu w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,
2) Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Gospodarki Komunalnej i Porządku Publicznego w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały,
3) Komisji Budżetu i Finansów w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały,
4) Komisji Rolnictwa, Gospodarowania Mieniem Komunalnym i Inwestycji w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącym poszczególnych Komisji.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Załącznik Nr 1
do uchwały Nr V/17/15
Rady Gminy Lubanie
z dnia 11 marca 2015 roku

Plan pracy Komisji Oświaty, Kultury i Sportu na 2015 rok

I kwartał

1. Opracowanie planu pracy na 2015 rok i przedłożenie do zatwierdzenia Radzie Gminy.

2. Dokonanie oceny funkcjonowania zimowego wypoczynku dzieci i młodzieży w gminie – ferie 2015.

3. Przyjęcie informacji o formach pracy z uczniami uzdolnionymi w szkołach podstawowych w gminie Lubanie.

4. Wysłuchanie informacji dotyczącej nauki dzieci niepełnosprawnych w Zespole Szkół w Lubaniu i w Szkole Podstawowej w Przywieczerzynie.

II kwartał

1. Rozpatrzenie oraz zaopiniowanie informacji o zakresie działań podjętych w dziedzinie kultury i rozrywki w gminie Lubanie w roku 2014.

2. Przyjęcie i zaopiniowanie informacji o stanie przygotowań do letniego wypoczynku dzieci i młodzieży w gminie.

3. Rozpatrzenie informacji o kołach zainteresowań działających przy Gminnym Ośrodku Kultury.

4. Wysłuchanie informacji dotyczącej organizacji szkół w roku szkolnym 2015/2016.

5. Przyjęcie analizy dotyczącej poziomu nauczania w klasach VI szkół podstawowych i gimnazjum na podstawie testu sprawdzającego z uwzględnieniem kontekstu kształcenia (ucznia, nauczycieli, środowiska, rodziców ).

III kwartał

1. Przyjęcie informacji o przygotowaniu organizacyjnym do roku szkolnego 2015/2016 ( posiedzenie wyjazdowe )

2. Przyjęcie informacji o bieżących problemach występujących w pracy logopedy i pedagoga.

3. Zapoznanie się z pracą przedszkola samorządowego.

4. Przyjęcie informacji w sprawie działalności świetlic wiejskich.

5. Ocena realizacji zadań, w zakresie sportu i rekreacji, powierzonych Lubańskiemu Towarzystwu Piłkarskiemu za I półrocze 2015 roku.

IV kwartał

1. Przyjęcie informacji o wynikach ewaluacji zewnętrznych w szkołach na terenie gminy.

2. Informacja o przeciwdziałaniu chuligaństwu i przemocy w placówkach szkolnych.

3. Zapoznanie się z działalnością organizacji i kół zainteresowań działających w szkołach podstawowych i gimnazjum.

4. Rozpatrzenie informacji dotyczącej pielęgnacji tradycji folklorystycznej i promocji naszej gminy.

5. Zaopiniowanie stawek podatków i opłat oraz wniosków do budżetu gminy na 2016 rok.

Plan pracy jest dokumentem otwartym i może ulec zmianie w zależności od potrzeb i problemów zgłoszonych w trakcie pracy.

Przewodniczący Komisji

Agnieszka Augustyniak

Załącznik Nr 2
do uchwały Nr V/17/15
Rady Gminy Lubanie
z dnia 11 marca 2015 roku

Plan pracy Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Gospodarki Komunalnej i Porządku Publicznego na 2015 rok.

I kwartał

1. Opracowanie planu pracy na 2015 rok i przedłożenie do zatwierdzenia Radzie Gminy.

2. Zaopiniowanie „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii” na 2015 rok.

3. Ocena utrzymania dróg w okresie zimy oraz stanu zakrzaczenia ich poboczy.

4. Przyjęcie informacji dotyczącej funkcjonowania NZOZ „ Intermed” oraz apteki.

II kwartał

1. Analiza funkcjonowania Zakładu Usług Komunalnych Gminy Lubanie – posiedzenie wyjazdowe.

2. Informacja Kierownika Posterunku Policji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie za 2014 rok.

3. Wyjazd do siedziby Posterunku Policji w Brześciu Kujawskim.

4. Przyjęcie informacji na temat dożywiania dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych i Gimnazjum.

5. Ocena funkcjonowania nowego systemu utrzymania czystości i porządku w gminach.

III kwartał

1. Rozpatrzenie informacji o działaniach podejmowanych na rzecz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców oraz czystości i porządku na terenie gminy w I półroczu 2015 roku.

2. Przyjęcie informacji o działaniach podejmowanych przez policję w celu zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży przebywającym na terenie gminy w godzinach popołudniowych w czasie wakacji.

3. Informacja Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej o skali potrzeb w zakresie pomocy społecznej oraz sposobach realizacji zadań za I półrocze 2015 roku.

4. Przyjęcie informacji dotyczącej systemu stypendialnego na terenie gminy.

IV kwartał

1. Informacja o przeciwdziałaniu narkomanii i alkoholizmowi w placówkach szkolnych .

2. Zaopiniowanie stawek podatków i opłat na 2016 rok oraz wniosków do projektu budżetu gminy na 2016 rok.

3. Przyjęcie informacji w sprawie stanu przygotowań do zimowego utrzymania dróg.

Plan pracy jest dokumentem otwartym i może ulec zmianie w zależności od potrzeb i problemów zgłoszonych w trakcie pracy.

Przewodniczący Komisji

Barbara Budzyńska

Załącznik Nr 3
do uchwały Nr V/17/15
Rady Gminy Lubanie
z dnia 11 marca 2015 roku

Plan pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2015 rok

I kwartał

1. Opracowanie planu pracy na 2015 rok i przedłożenie do zatwierdzenia Radzie Gminy.

2. Przyjęcie informacji o wydatkach poniesionych na zimowe utrzymanie dróg w sezonie 2014/2015.

II kwartał

1. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2014 rok, ze szczególnym uwzględnieniem:
- kultury ( GOK, GBP ),
- kultury fizycznej i sportu ( LTP ).

2. Rozpatrzenie informacji o źródłach pozyskiwania dochodów w budżecie gminy.

3. Przyjęcie informacji o stanie realizacji inwestycji planowanych do wykonania w roku 2015 oraz inwestycji ujętych w budżecie jako rozpoczęte w 2014 roku.

III kwartał

1. Przyjęcie informacji dotyczącej realizacji wpływów podatkowych do budżetu gminy oraz ewentualnych zadłużeń za I półrocze 2015 roku.

2. Rozpatrzenie informacji z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2015 roku, ze szczególnym uwzględnieniem wykonania planu w placówkach oświatowych.

3. Rozpatrzenie informacji w zakresie stosowania ustawy prawo zamówień publicznych przy wyborze wykonawców oraz przy finansowaniu inwestycji za I półrocze 2015.

IV kwartał

1. Rozpatrzenie potrzeb finansowych zgłaszanych do budżetu gminy na rok 2015 przez szkoły podstawowe, gimnazjum, przedszkole, placówki kultury i sportu.

2. Rozpatrzenie możliwości i kierunków finansowania sportu ze środków budżetowych w roku 2016.

3. Zaopiniowanie stawek podatków i opłat na 2016 rok

4. Zaopiniowanie projektu budżetu na 2016 rok.

I - IV kwartał

1. Opiniowanie projektów uchwał w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2015 rok.

2. Opiniowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy przekraczających zakres zwykłego zarządu.

3. Opiniowanie form finansowania inwestycji własnych gminy.

4. Współpraca z Komisjami stałymi Rady Gminy oraz opiniowanie materiałów przygotowywanych na sesję.

Posiedzenia Komisji odbywać się będą w miarę potrzeb wynikających z nieprzewidzianych spraw związanych z realizacją budżetu gminy. Plan pracy jest dokumentem otwartym i może ulegać zmianom.

Przewodniczący Komisji
Edward Żychlewicz

Załącznik Nr 4
do uchwały Nr V/17/15
Rady Gminy Lubanie
z dnia 11 marca 2015 roku

Plan pracy Komisji Rolnictwa, Gospodarowania Mieniem Komunalnym i Inwestycji na 2015 rok

I kwartał

1. Opracowanie planu pracy na 2015 rok i przedłożenie do zatwierdzenia Radzie Gminy.

2. Informacja o działaniach na rzecz uregulowania stosunków wodnych (melioracja wraz z konserwacją rowów melioracyjnych, przepustów i przejazdów, komisja z udziałem przedstawiciela WZMiUW oraz Nadleśnictwa).

3. Informacja o pozyskiwaniu zewnętrznych środków na poprawę infrastruktury terenów wiejskich.

4. Spotkanie z Kierownikiem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

5. Zapoznanie się z działalnością ODR prowadzoną na terenie gminy Lubanie przez jej przedstawiciela.

6. Zapoznanie się z działalnością KGW na terenie gminy Lubanie.

7. Spotkanie z przedstawicielem koła łowieckiego na temat form szacowania szkód w uprawach rolnych spowodowanych przez zwierzynę leśną /posiedzenie z udziałem sołtysów/.

II kwartał

1. Rozpatrzenie informacji z wykonania budżetu gminy za 2014 rok.

2. Informacja w sprawie realizacji bieżących wniosków Komisji Rolnictwa, Gospodarowania Mieniem Komunalnym i Inwestycji.

3. Spotkanie z Lekarzem Powiatowym Weterynarii

4. Przyjęcie informacji na temat zasad przyznawania rolnikom rent i emerytów oraz warunków ich ubezpieczenia społecznego ( komisja z udziałem przedstawiciela KRUS )

III kwartał

1. Przyjęcie informacji z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2015 roku.

2. Przyjęcie informacji o wykonaniu zadań inwestycyjno- gospodarczych w roku 2015

3. Przyjęcie informacji w sprawie badań zasobności gleb w składniki mineralne.

IV kwartał

1. Zaopiniowanie stawek podatków i opłat na rok 2016.

2. Zaopiniowanie projektu budżetu gminy Lubanie na 2016 rok.

Plan pracy jest dokumentem otwartym i może ulec zmianie w zależności od potrzeb i problemów zgłoszonych w trakcie pracy.

Przewodnicząca Komisji

Jadwiga Krusińska


UCHWAŁA Nr V/18/15
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 11 marca 2015 r.

w sprawie uchwalenia „ Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii” na 2015 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm. ), art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2012 r. poz. 1356 z późn. zm. ) oraz art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii ( Dz. U. z 2012 r. poz. 124 z późn. zm. ) uchwala się, co następuje:

§ 1. Uchwala się „ Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii” na 2015 rok zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały oraz „ Preliminarz wydatków związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz przeciwdziałaniem narkomanii” na 2015 rok zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2015 roku.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Załącznik Nr 1
do uchwały Nr V/18/15
Rady Gminy Lubanie
z dnia 11 marca 2015 roku


Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii w gminie Lubanie na 2015 rok

Ustawa z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jest aktem prawnym stanowiącym, że prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych należy do zadań własnych gminy.
Gmina Lubanie realizuje zadania w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w oparciu o uchwalony corocznie Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii.
Program ten poprzez realizację określonych w nim celów wchodzi naprzeciw najbardziej istotnym problemom społeczności lokalnej w obszarze profilaktyki uzależnień związanych z nadużywaniem alkoholu oraz zażywaniem narkotyków.
Celem programu jest minimalizacja szkód społecznych i indywidualnych, wynikających z nadużywania alkoholu. Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii stanowi spis działań będących jednocześnie zadaniami własnymi gminy w obszarze zagadnień społecznych, które będą realizowane w 2015 roku.
Europejski Plan Działań wobec szkód spowodowanych konsumpcją alkoholu podkreśla wyraźnie, że podejmowanie możliwie jak najszybciej liczby działań powinno odbywać się na szczeblu lokalnym.
Wszelkie działania w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi oraz narkomanii mają nie tylko umocowanie ustawowe, ale przede wszystkim stanowią świadome działanie samorządu na rzecz dobra społeczności lokalnej.
Gmina Lubanie będzie realizowała zadania wynikające z niniejszego Programu w oparciu o dochody z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w 2015 roku oraz środków pozostałych z roku ubiegłego w wysokości 75. 763zł.
Zadania ujęte w gminnym programie realizuje Urząd Gminy we współpracy:
- z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii,
- z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
- ze szkołami,
- z policją,
- z organizacjami pozarządowymi, organizacjami społecznymi,
- z zespołem interdyscyplinarnym ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

I. Cel programu.

Zgodnie z intencją ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciw- działaniu alkoholizmowi gmina Lubanie przyjmuje następujące cele:

1. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.

2. Udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej, prawnej i socjalnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałaniu narkomanii dla dzieci, młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych.

4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służących rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

5. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 13¹ i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

6. Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie Centrów Integracji Społecznej.

7. Kierowanie osób uzależnionych od alkoholu do leczenia odwykowego.

8. Szkolenie członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.

II. Kierunki działania GKRPA w 2015 roku.

Gmina Lubanie świadoma zagrożeń jakie niesie nadużywanie napojów alkoholowych szczególnie wśród ludzi młodych, w celu eliminacji zjawisk patologii społecznej spowodowanej nadmiernym spożyciem alkoholu, podejmuje następujące działania:

1. Współpracę z placówkami szkolno-oświatowymi polegającą na kształtowaniu świadomości o degradującym działaniu alkoholu oraz na kształtowaniu postaw „ abstynenckich ” wśród dzieci i młodzieży.
2. Współdziałanie ze specjalistyczną służbą zdrowia w zakresie niesienia pomocy lekarskiej ludziom dotkniętym chorobom uzależnienia, jak również mieszkańcom spożywającym alkohol w nadmiernych ilościach.
3. Organizowanie spotkań, szkoleń, pogadanek w środowiskach naszej gminy z udziałem fachowców od problematyki alkoholowej, miedzy innymi przy wykorzystaniu zebrań szkolnych z rodzicami i młodzieżą szkolną.
4. Zwracanie szczególniej uwagi na spotkania organizowane z młodzieżą: dyskoteki, zabawy, spotkania towarzyskie. Propagowanie tradycji trzeźwości.
5. Prowadzenie bieżącej analizy problemu uzależnień od alkoholu.
6. Zajmowanie się organizowaniem czasu wolnego dzieci i młodzieży poprzez dofinansowanie kolonii, obozów i innych form wypoczynku. Finansowanie pogadanek i prelekcji przeprowadzanych w szkołach na temat szkodliwości spożywania alkoholu.
7. Zapobieganie i przeciwdziałanie popełnianiu przestępstw na terenie gminy w stanie nietrzeźwości poprzez współdziałanie z policją.
8. Kierowanie osób uzależnionych od alkoholu na leczenie odwykowe. W przypadkach trudnych występowanie do sądu o leczenie odwykowe zamknięte.
9. Zakupienie do punktu konsultacyjno-informacyjnego fachowej literatury dotyczącej problematyki alkoholowej.
10. Finansowanie kursów, szkoleń itp. dla osób zajmujących się problematyką alkoholową.

III. Diagnoza problemów alkoholowych w gminie.

Styl życia uważany jest za główny czynnik wpływający na zdrowie człowieka.
Pomimo podejmowania różnego rodzaju działań profilaktycznych w dalszym ciągu obserwuje się zwiększenie problemu alkoholowego, także u osób coraz młodszych. Badania ogólnopolskie przeprowadzone w 2011 roku w szkołach przez Europejski Program Badań Ankietowych, pokazują, że picie alkoholu przez młodzież staje się powoli statystyczną normą.
Napoje alkoholowe okazały się najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną wśród młodzieży szkolnej. Z wyliczeń wynika, że problem alkoholowy i skutki jego nadużywania dotyczy naszej gminy.
Jednakże nie wszystkie osoby dotknięte chorobą alkoholową przyznają się do problemów z tym związanych.
Z pomocy instytucji użyteczności publicznej korzysta tylko część tych osób.
Członkowie rodziny często boją się poinformować odpowiednie instytucje o problemie występującym w ich domu, ponieważ obawiają się reakcji osoby uzależnionej od alkoholu.
W wielu przypadkach zarówno alkoholik, jak i pozostali domownicy nie widzą konieczności zgłaszania się o pomoc do odpowiednich instytucji. Odrzucenie możliwości korzystania z porad specjalistów uzasadniają przekonaniem o samodzielnym rozwiązaniu zaistniałej sytuacji.

Gmina Lubanie położona jest w północnej części województwa kujawsko- pomorskiego, w powiecie włocławskim. Według danych uzyskanych na dzień 31.12.2014 gmina Lubanie liczyła 4608 mieszkańców.
Na terenie gminy funkcjonują 4 placówki oświatowe tj. Zespół Szkół w Lubaniu ( Szkoła Podstawowa i Gimnazjum), Szkoła Podstawowa w Przywieczerzynie i Ustroniu oraz Przedszkole Samorządowe w Lubaniu. Przyjmuje się na podstawie wywiadu, że pierwszy kontakt z alkoholem – najczęściej piwem oraz paleniem papierosów mają dzieci z klas starszych szkół podstawowych, a z narkotykami dzieci z gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych. W roku 2014 nie odnotowano żadnych zgłoszeń osób uzależnionych od narkotyków.

Z ankiet przeprowadzonych w 2014 roku wśród uczniów klas piątych i szóstych wynika, iż na 85 ankietowanych na zadanie pytanie;
„Czy znasz główne źródła zagrożenia dla zdrowia i życia?”
88% odpowiedziało tak
12% odpowiedziało nie.

Przeprowadzono również ankietę dotyczącą problemu spożywania alkoholu przez rówieśników. Badaniem objętych było 44 uczniów klas trzecich gimnazjum. Ankietowani odpowiedzieli na pytanie: „W jakim wieku spróbowałeś alkohol po raz pierwszy”.
- chłopcy powyżej 9 lat – 64% ankietowanych
- dziewczęta poniżej 13 lat – 36% ankietowanych

Natomiast z badań problemów alkoholowych wśród dorosłych, wynika, że w Poradni Uzależnień we Włocławku, leczyło się 9 osób. Natomiast 7 wniosków skierowano do punktu konsultacyjno-informacyjnego prowadzonego przez psychologa i terapeutę do spraw uzależnień w Lubaniu. Wpłynęły 3 wnioski z Policji do Prokuratury Rejonowej we Włocławku o zastosowanie leczenia odwykowego.
Ze statystyki policji wynika, że w naszej gminie 15 osób przebywało w policyjnej izbie wytrzeźwień.7 osobom zatrzymano prawo jazdy. 63 kolizje drogowe( w tym 2 kolizje spowodowane pod wpływem alkoholu ) w tym 4 wypadki drogowe. W ubiegłym roku dokonano 25 interwencji domowych i założono 5 Niebieskich kart dla sprawców przemocy. 3 osoby opuściły zakład karny.
Z danych otrzymanych z Powiatowego Urzędu Pracy wynika, że na dzień 31.12.2014r. z gminy Lubanie zarejestrowanych było 383 osoby bezrobotne.
Bezrobocie jako problem społeczny, jest powszechnie uznawany za główną przyczynę ubożenia społeczeństwa, a zarazem prowadzi do nadużywania alkoholu i narkotyków.
W 2014r. opieką społeczną objęto 195 rodzin, w tym 8 rodzin z problemem alkoholowym.
Na terenie gminy Lubanie limit punktów sprzedaży napojów alkoholowych ustalonych prze Radę Gminy wynosi:
20 punktów na sprzedaż do spożycia poza miejscem sprzedaży,
10 punktów na sprzedaż do spożycia w miejscu sprzedaży.
W porównaniu do 2014 roku liczba ta zmniejszyła się o 1 punkt.
Na jeden punkt przypada 242 mieszkańców naszej gminy do spożycia poza miejscem sprzedaży. Natomiast w miejscu sprzedaży – bary na jeden punkt przypada 935 mieszkańców.
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydano zgodnie z limitami ustalonymi przez radę gminy.
W ramach współpracy policja prowadzi systematyczne kontrole placówek handlowych ze sprzedażą napojów alkoholowych znajdujących się na terenie naszej gminy. Nie odnotowano, aby w sklepie prowadzona była sprzedaż bez wymaganego zezwolenia lub niezgodnie z przepisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu narkomanii.

IV. Działania profilaktyczne i rozwiązywanie problemów alkoholowych i narkomanii.

Na 2015 rok przyjmuje się do realizacji następujące działania:

1. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej i terapeutycznej w szczególności dla dzieci i młodzieży i osób dorosłych oraz ich rodzin.
2. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe i narkomania pomocy psychologicznej i prawnej.
3. Oddziaływanie na osoby nadużywające alkoholu i narkotyków oraz zapobieganie nowych zagrożeń poprzez działania informacyjne, rozmowy, spotkania, odczyty, prelekcje, telefon zaufania, oraz organizowanie imprez abstynenckich.
4. Dofinansowanie wypoczynku letniego i zimowego dla dzieci z rodzin uzależnionych od alkoholu (zimowiska, półkolonie, rajdy rowerowe).
5. Zorganizowanie i sfinansowanie programów o tematyce uzależnień dla dzieci i młodzieży z terenu gminy, dla osób zajmujących się problemami uzależnień oraz zorganizowanie i dofinansowanie imprez okolicznościowych, konkursów, plebiscytów, spektakli związanych z profilaktyką.
6. Zakup wydawnictw, czasopism, plakatów, ulotek, broszur itp. propagujących szkodliwość uzależnienia od alkoholu i narkotyków oraz innych uzależnień.
7. Podejmowanie innych działań umożliwiających zagospodarowanie wolnego czasu, zdrowego stylu życia wśród młodzieży i dorosłych.
8. Finansowanie bieżącej działalności świetlicy szkolnej przy Zespole Szkół w Lubaniu i doposażenie jej w sprzęt do prowadzenia zajęć profilaktycznych, zakup książek, pomocy do prowadzenia zajęć profilaktycznych.
9. Współpraca z Klubem Abstynenta we Włocławku
10. Współpraca z Pełnomocnikiem Marszałka ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i uzależnień.
11. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Gminnym Ośrodkiem Kultury, z Klubem Sportowym, Kuratorem Sądowym, policją, sołtysami , jednostkami OSP.
12. Prowadzenie rozmów interwencyjno- motywacyjnych z osobami nadużywającymi alkoholu oraz ich rodzinami.
13. Współpraca z poradniami odwykowymi w zakresie kierowania osób , które dobrowolnie podejmują leczenie odwykowe.
14. Kierowanie wniosków do sądów o zastosowanie przymusowego leczenia w zakładzie lecznictwa odwykowego w stosunku do osób uzależnionych od alkoholu.

V. Wynagrodzenie członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.

Za udział w posiedzeniu komisji ustala się wynagrodzenie w wysokości 30zł ( 10 osób x 6 posiedzeń x 30zł ).

Przewodnicząca Rady Gminy

Barbara  Rolirad




Opublikował: Jerzy Chudzyński
Publikacja dnia: 25.03.2015
Podpisał: Jerzy Chudzyński
Dokument z dnia: 13.02.2015
Dokument oglądany razy: 776
@ws1.kpsi.pl