RSS
A A A
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 25.03.2015, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja treści - dodano protokół z VI sesji Rady Gminy odbytej w dniu 30.04.2015r.

Protokoły z sesji Rady Gminy w roku 2015

 Protokół Nr IV/15
z sesji Rady Gminy Lubanie
odbytej w dniu 3 lutego 2015 roku


Otwarcia obrad dokonała Pani Barbara Rolirad – Przewodnicząca Rady Gminy witając radnych oraz gości:
- Wójta Gminy Panią Larysę Krzyżańską,
Sekretarza Gminy Panią Irenę Mroczkowską,
Skarbnika Gminy Panią Grażynę Pruchnicką,

Przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że na stan 15 radnych w sesji bierze udział 14 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodnicząca Rady Gminy przedstawiła porządek obrad następującej treści:
a.1. Otwarcie sesji.
a.2. Stwierdzenie quorum.
a.3. Przyjęcie porządku obrad.
a.4. Przyjęcie protokołu z III sesji Rady Gminy.
a.5. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Lubanie.
a.6. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2015 – 2020.
a.7. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lubanie na 2015 rok.
a.8. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały w sprawie powołania komisji Rady Gminy i ustalenia przedmiotu ich działania.
a.9. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania.
a.10. Zakończenie obrad.

Radna Izabela Zakrzewska
W imieniu sołtysów proszę o przełożenie punktu dotyczącego uchwalenia zmian w statucie gminy na następną sesję. Z prośbą taką zwróciło się do mnie kilku sołtysów, którzy chcieliby również usłyszeć na czym będą polegać zmiany.
Sekretarz Gminy Irena Mroczkowska
Statut gminy dotyczy radnych, sołtysi zaś działają w oparciu o statut sołectwa. Nie wydaje mi się, by konieczne było przenoszenie niniejszego punktu na kolejną sesję.
Radny Ryszard Szczesny
Cała dzisiejsza sesja jest nielegalna, ponieważ zwoływanie sesji nadzwyczajnych możliwe jest tylko w przypadku klęsk żywiołowych takich jak huragan czy powódź. O te cztery tysiące z funduszu drzewkowego nie warto sobie psuć opinii. Życzę, by za te pieniądze udało się coś zrobić. Już uciekły na miliony złotówek na drogi. Są pieniądze do podziału i programy do wykorzystania, na które już powinny być zrobione wnioski.
Wójt Gminy
Proszę nie opowiadać takich rzeczy, sesja jest zwołana legalnie. Sesje nadzwyczajną można zwołać w każdej chwili, nie tylko w przypadku huraganu czy powodzi. Jeśli zachodzi taka potrzeba przewodnicząca rady na mój wniosek lub ¼ ustawowego składu rady zwołuję sesję na dzień przypadający w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Radna Małgorzata Juchniewicz
Jakie zmiany proponuje się wprowadzić do statutu?
Sekretarz Gminy Irena Mroczkowska
Zmianie ulega § 23 pkt 4 statutu, który dotychczas stanowił , iż sesje nadzwyczajne są zwoływane w przypadkach przewidzianych w ustawie. Punkt czwarty ulega rozbudowaniu pod kątem szczegółowego określenia trybu zwoływania sesji nadzwyczajnej. Projekt uchwały zmieniającej statut został skonsultowany z radcą prawnym, także jest prawidłowy. Zmiana wynikła na skutek pisma otrzymanego z RIO, które nakazywało nam pilnie zwołać sesję z uwagi na zmiany w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. RIO odwołało swoje stanowisko, jednakże my nadaliśmy już tok sprawie dotyczącej wprowadzenia zmian do statutu.
Wójt Gminy
Jak Pani Sekretarz wspomniała RIO nakazało nam w trybie pilnym podjąć uchwałę związaną ze zmianami w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Otrzymaliśmy w tej sprawie również pismo z ministerstwa. Jednakże trzy dni później RIO ustosunkowało się do stanowiska ministerstwa stwierdzając, że jeśli gmina nie uchwaliła wcześniej zwolnień z opłat za odbiór odpadów komunalnych nie musi podejmować żadnej uchwały. Ponadto pomimo podniesienia przez ministerstwo stawki za odbiór odpadów maksymalnie do 25 zł nie ma również konieczności podejmowania uchwały w tym temacie. Uchwalona na terenie gminy stawka 7 zł za odpady segregowane i 14 zł za odpady niesegregowane pozostają obowiązujące, bez konieczności podejmowania dodatkowej uchwały.
Radny Ryszard Szczesny
Czy jest cel przeznaczenia wspomnianych czterech tysięcy złotych? Czy nie warto wzmocnić tym oczyszczalni ścieków?
Wójt Gminy
Pieniądze mogą być przeznaczone wyłącznie na sprzęt służący ochronie środowiska.
Radny Edward Żychlewicz
Wcześniej był pomysł kupienia kosiarki bijakowej, czy to możliwe?
Wójt Gminy
Tak, szukaliśmy ofert na kosiarkę bijakową. Do tych 4.000 dochodzi wkład własny, także w sumie wychodzi około 7.000 zł. Pozostaje zdecydować jaki sprzęt zakupić.
Sesję opuścił radny Jarosław Kulpa, na sali znajduje się 13 radnych.

Innych uwag nie zgłoszono.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 8 radnych, 5 radnych było przeciwnych, głosów wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania Przewodnicząca Rady Gminy stwierdziła, że porządek obrad IV sesji Rady Gminy Lubanie został przyjęty.

Do punktu 4
Uwag do protokołu Nr III/14 z sesji Rady Gminy Lubanie z dnia 29 grudnia 2014 r. nie zgłoszono.

Za przyjęciem protokołu głosowało 13 radnych , głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania Przewodnicząca Rady Gminy stwierdziła, że protokół z III sesji Rady Gminy został przyjęty bez poprawek

Do punktu 5
Sekretarz Gminy Pani Irena Mroczkowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Lubanie.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 10 radnych, 3 radnych głosowało przeciw, głosów wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr IV/11/15 w sprawie zmiany Statutu Gminy Lubanie.

Do punktu 6
Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2015 – 2020 przedstawiła Pani Grażyna Pruchnicka - skarbnik gminy.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr IV/12/15 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2015 – 2020.

Do punktu 7
Projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie budżetu gminy Lubanie na rok 2015 przedstawiła Pani Grażyna Pruchnicka - skarbnik gminy.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr IV/13/15 o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lubanie na rok 2015.

Do punktu 8
Przewodnicząca rady gminy przedstawiła projektu uchwały o zmianie uchwały w sprawie powołania komisji Rady Gminy i ustalenia przedmiotu ich działania.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr IV/14/15 o zmianie uchwały w sprawie powołania komisji Rady Gminy i ustalenia przedmiotu ich działania.

Do punktu 9
W ramach punktu interpelacje, zapytania i wolne wnioski głos zabrały następujące osoby:
Radna Izabela Zakrzewska
Jak wygląda sprawa z odśnieżaniem?
Wójt Gminy
Zapytanie ofertowe zostało rozstrzygnięte, jego wynik umieszczono na stronie internetowej. Ofert było sporo, oferenci na szczęście obniżyli ceny. Wyłoniliśmy pięciu wykonawców, a mianowicie: Pan Michał Skowroński, Pan Piotr Chaberski, Pan Tomasz Mularczyk, Pan Dariusz Budzyński oraz PBHU Paweł Piekarski. Nie zakwalifikował się uprzednio odśnieżający Roland Ćwikliński, ponieważ jego sprzęt ma małą moc a cenę zaoferował wysoką.
Radny Ryszard Szczesny
O 4.30 rano w niedzielę samochody typu jelcz na rejestracjach Aleksandrowa sypały nasze drogi. Jak to jest zorganizowane?
Wójt Gminy
Póki co śniegu wiele nie ma, jedynie bywało ślisko. Kiedy drogi robią się śliskie nasi Panowie wyjeżdżają w teren i posypują je piaskiem. Co do tych jelczy to być może były to samochody autostrady, które posypują i odśnieżają wiadukty na naszym terenie.
Radny Ryszard Szczesny
Dziękuje Pani Wójt oraz radnemu z Probostwa Górnego za zaklejenie dziury. Ponadto w Przywieczerzynie została zrobiona lampa i za to dziękuję.
Przewodnicząca Rady Gminy
Czyli energetyka była na terenie gminy i robiła oględziny co do punktów wymagających oświetlenia?
Wójt Gminy
Dużo lamp zostało włączonych. Co do nowych nie były robione jeszcze oględziny. Jutro będzie u mnie Pan w tej sprawie, więc dopiero będę coś więcej wiedzieć.
Przewodnicząca Rady Gminy
Skoro nie to ja przekazuję Pani Wójt rozpiskę gdzie na moim terenie potrzeba lamp.
Radna Izabela Zakrzewska
Czy są jeszcze przystanki. Na wprost Pani Anety Skowrońskiej w Mikanowie jest punkt zbiórki dzieci na autobus a nie ma wiaty. Kawałeczek dalej jest tylko przystanek autobusu Tesco.

Wójt Gminy
Taka wiat to nie duży koszt, można tam ją postawić. Tym bardziej, że czekają tam dzieci na autobus szkolny.
Wracając do lamp to zapotrzebowanie jest duże. Na pewno potrzebna jest lampa w Mikanowie B w kierunku Gąbinka na początku lasku.
Radna Małgorzata Juchniewicz
Poza tym przydałoby się oświetlenie vis a vis Pana Szteklera.
Wójt Gminy
Tu akurat nie mam rozeznania ale pojadę i zobaczę.
Radny Ryszard Szczesny
Przypominam, iż w Probostwie również potrzeba kilku lamp. Ponadto w Siutkówku w kierunku Pana Świeczkowskiego też ze dwie lampy trzeba założyć.
Radny Błażej Wesołowski
Droga w Janowicach od przystanku do drogi krajowej nie jest wcale oświetlona. Tam około trzech lamp potrzeba.
Radna Magdalena Łapciak
W Gąbinku (na zakręcie) jest ciemno. Tam jedynie lampa solarowa byłaby możliwa. Może warto poszukać programu dofinansowującego instalowanie takich lamp.
Wójt Gminy
Wcześniej Pan Szczesny powiedział, że uciekły nam jakieś pieniądze. Na pewno nie, ponieważ dopiero w połowie tego roku będzie można składać stosowne wnioski. Na dzień dzisiejszy jest przydział środków co nie oznacza, że jutro można złożyć wniosek. Trzeba przygotować dokumentację tak, by kiedy będzie możliwość składać wniosek. Zaznaczam, że w tym półroczu droga z dofinansowaniem nie zostanie zrobiona.

Przewodnicząca Rady Gminy
Rozmawiałam z Panem Chaberskim, który zajmuję się funduszami unijnymi i obiecał, że będzie szukał programów umożliwiających dofinansowanie inwestycji.
Radna Jadwiga Krusińska
Wracając do lamp składam zapotrzebowanie na trzy lampy od Pani Marii Kokowicz na Probostwie Dolnym, chodzi o drogę z białego kamienia między szosami. Poza tym na Probostwie Dolnym od Pana Traczyka i dalej lampy są co 40 metrów. Z kolei tu bliżej jest ich za mało.

Innych interpelacji, zapytań i wniosków nie zgłoszono.

Do punktu 10
Przewodnicząca Rady Gminy Pani Barbara Rolirad stwierdziła, że porządek obrad został wyczerpany w związku z czym dokonała zamknięcia IV sesji Rady Gminy Lubanie. Podziękowała serdecznie wszystkim za przybycie i udział w obradach.
Sesja odbyła się w sali Urzędu Gminy w Lubaniu i trwała od godz. 14.00 do godz.15.10.

Na tym protokół zakończono.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Protokołowała:
Inspektor ds. obsługi rady gminy
Aleksandra Bednarek


Protokół Nr V/15                                                                                                                                          z sesji Rady Gminy Lubanie                                                                                                         odbytej w dniu 11 marca 2015 roku

Odegrano hymn „ Jeszcze Polska nie zginęła”
Otwarcia obrad dokonała Pani Barbara Rolirad – Przewodnicząca Rady Gminy witając radnych oraz gości:
Wójta Gminy Panią Larysę Krzyżańską,
Sekretarza Gminy Panią Irenę Mroczkowską,
Skarbnika Gminy Panią Grażynę Pruchnicką,
Prezesa Lubańskiego Towarzystwa Piłkarskiego Pana Jana Dziobę,
Nowo wybranego Sołtysa Probostwa Dolnego Panią Aleksandrę Dryps,
Prezesa Koła Rencistów i Emerytów Panią Stanisławę Szczęsną,
Prezesa Koła Kombatantów i Inwalidów Wojennych Pana Tadeusza Kurdubskiego,
dyrektorów szkół,
kierowników jednostek organizacyjnych,
sołtysów i wszystkich obecnych.
Przewodnicząca rady gminy poinformowała, iż radny powiatowy Pan Piotr Stanny przesłał na jej ręce pisemne podziękowania za zaproszenie na dzisiejszą sesję rady gminy , w której niestety nie będzie mógł uczestniczyć. Jednocześnie życzył wszystkim owocnych obrad oraz wyraził wolę współpracy na rzecz społeczności lokalnej.

Przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że na stan 15 radnych w sesji bierze udział 15 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodnicząca rady gminy zaproponowała zmianę porządku obrad polegająca na:
- zastąpieniu punktu 13 punktem o treści Podjęcie uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2016 roku,
- dodaniu po punkcie 15 punktu następującej treści: Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia Porozumienia w sprawie wzajemnej współpracy przy realizacji wspólnych działań w ramach Obszaru Strategicznej Interwencji Włocławka i obszaru powiązanego z nim funkcjonalnie. W konsekwencji wprowadzenia niniejszej zmiany punkty po nim następujące przesuną się o jeden w górę.

Uwag do proponowanej zmiany nie zgłoszono.

Za przyjęciem zmiany porządku obrad głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że zmiana porządku obrad V sesji Rady Gminy Lubanie została przyjęta.

Porządek obrad V sesji Rady Gminy Lubanie przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z IV sesji Rady Gminy.
5. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w obrębie miejscowości Mikanowo.
6. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Lubanie na 2015 rok
7. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Gminy na 2015 rok.
8. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia „ Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii „ na 2015 rok.
9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „ Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Lubanie w 2015 roku „.
10. Podjęcie uchwały w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Lubanie.
11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020.
12. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na terenie Gminy Lubanie na lata 2015-2025.
13. Podjęcie uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2016 roku.
14. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2015 – 2020.
15. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lubanie na 2015 rok.
16. Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia Porozumienia w sprawie wzajemnej współpracy przy realizacji wspólnych działań w ramach Obszaru Strategicznej Interwencji Włocławka i obszaru powiązanego z nim funkcjonalnie.
17. Przyjęcie informacji o średnich wynagrodzeniach na poszczególnych stopniach awansu zawodowego nauczycieli w Szkołach prowadzonych przez Gminę Lubanie.
18. Przyjęcie informacji w sprawie planowanych inwestycji do wykonania w 2015 roku.
19. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania.
20. Zakończenie obrad.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że porządek obrad V sesji Rady Gminy Lubanie został przyjęty.

Do punktu 4
Uwag do protokołu Nr IV/15 z sesji Rady Gminy Lubanie z dnia 3 lutego 2015 r. nie zgłoszono.
Za przyjęciem protokołu głosowało 15 radnych , głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że protokół z IV sesji Rady Gminy został przyjęty bez poprawek.

Do punktu 5
Pani wójt gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w obrębie miejscowości Mikanowo.
Wójt Gminy
W ostatnim czasie uczestniczyłam w dwóch spotkaniach odbywających się w gminie Zakrzewo, podczas których gminy przez których teren przebiega rurociąg wody i solanki wypracowały wspólne stanowisko w tym względzie. Opracowane stanowisko zostało skierowane do PKN Orlen. Wskazuje ono między innymi na konieczność opracowania projektu porozumienia, jakie miałoby być zawierane z właścicielami nieruchomości na terenie których planowane jest usytuowanie inwestycji ( stanowisko w załączeniu ).
Pan Mariusz Skowron Konsultant Tractebel Engineering S.A. Katowice
Nasza firma, na zlecenie PKN Orlen, zajmuje się pozyskiwaniem dokumentacji planistycznej oraz projektowaniem inwestycji celu publicznego, polegającej na budowie podziemnego rurociągu wody i solanki wraz z linią światłowodową i systemem ochrony katodowej dla potrzeb zadania inwestycyjnego nr 14624 „ Projekt Jura”. Przeprowadziliśmy już rozmowy wstępne z właścicielami pięciu działek obrębu Mikanowo, stąd wniosek do Państwa o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego, który nie ujawnia przebiegu ww. inwestycji.
Należy dodać, iż w miejscowości Mikanowo wystąpi wyłącznie rurociąg wody.
Sołtys Sołectwa Bodzia Pan Kazimierz Zimny
Z tego co wiem to linia ma przebiegać również przez Sarnówkę, Bodzie i Ustronie. U nas jest dziesięć działek a my nie wiemy nic na ten temat. Może wskażą Panowie przebieg rurociągu.
Wójt Gminy
Mapka prezentująca przebieg przedmiotowego rurociągu będzie umieszczona na stronie internetowej gminy. Jak widzimy na załączniku graficznym prezentowanym przez Panów trasa rurociągu biegnie przez wsie Sarnówka, Bodzia, Ustronie, Mikanowo aż do Gąbinka.

Pan Andrzej Cichoń Menadżer Produktu Tractebel Engineering S.A. Katowice
Inwestycja realizowana przez PKN Orlen obejmuje obszar 11 gmin województwa kujawsko-pomorskiego i związana jest z budową kopalni soli w Lubieniu Kujawskim. Nieodłącznym elementem projektu tego typu jest infrastruktura rurociągowa, która umożliwia dostarczenie wody niezbędnej przy procesie budowy i eksploatacji kopalni soli oraz pozwala na odprowadzenie powstającej podczas tego procesu solanki do dalszego przerobu. W związku z tym PKN Orlen planuje budowę dwóch rurociągów. Pierwszy to rurociąg wody z Anwilu do kopalni soli w Lubieniu Kujawskim. Drugi to rurociąg solanki z inwestycji w Lubieniu Kujawskim do kopalni Góra koło Inowrocławia. Założeniem inwestora jest, by w przyszłości nie zabrakło soli do przemysłu oraz zapewnienie magazynów dla paliw produkowanych przez Orlen. Do magazynowania paliw świetnie nadają się tawerny kopalni.
Przedstawiana przez nas tutaj trasa rurociągu nie jest aż tak szczegółowa. Oczywiście dostarczymy Pani wójt załączniki bardziej szczegółowe, które będzie można udostępnić między innymi na stronie internetowej gminy.
Przeprowadziliśmy wstępne spotkania z właścicielami gruntów, w niektórych przypadkach uzyskujemy uzgodnienia własnościowe. Jesteśmy również w trakcie przygotowywania projektu porozumienia, które zamierzamy podpisać z właścicielami działek. W przypadku działek dla których istnieje plan zagospodarowania przestrzennego wymagana jest zmiana tego planu, stąd też wniosek o zmianę dla obrębu miejscowości Mikanowo. Z kolei dla działek nie ujętych w planie uzyskujemy decyzję lokalizacji celu publicznego.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.
Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/15/15 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Lubanie w zakresie obszarów położonych w obrębie miejscowości Mikanowo.

Do punktu 6
Przewodnicząca rady gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Lubanie na rok 2015.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/16/15 w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Lubanie na rok 2015.

Do punktu 7
Przewodnicząca rady gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych rady gminy na 2015 rok.
Plany pracy komisji przedstawiły następujące osoby:
Pani Agnieszka Augustyniak - przewodnicząca komisji oświaty, kultury i sportu,
Pani Barbara Budzyńska- przewodnicząca komisji zdrowia, pomocy społecznej, gospodarki komunalnej i porządku publicznego,
Pan Edward Żychlewicz- przewodniczący komisji budżetu i finansów,
Pani Jadwiga Krusińska - przewodnicząca komisji rolnictwa, gospodarowania mieniem komunalnym i inwestycji.

Uwag do przedstawionego projektu nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/17/15 w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Gminy Lubanie na 2015 rok.

Do punktu 8
Pani wójt gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii” na 2015 rok. Pani wójt dodała również kilka słów na temat finansowanych z przedstawionego programu półkolonii zimowych ( informacja pisemna w załączeniu ).

Uwag do przedstawionego projektu nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/18/15 w sprawie uchwalenia
„ Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii” na 2015 rok.

Do punktu 9
Pani wójt gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia ”Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Lubanie w 2015 roku”
Wójt Gminy
W ramach uzupełnienia do przedstawionego projektu uchwały dodam, iż utrzymanie jednego boksu w schronisku kosztuje 350 zł miesięcznie.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/19/13 w przyjęcia ”Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Lubanie w 2015 roku”

Do punktu 10
Pani wójt gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Lubanie.
Wójt Gminy
Informacyjnie dodam, iż wydałam decyzje na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych firmie Groneko. Groneko nie będzie odprowadzało nieczystości ciekłych do naszej oczyszczalni tylko do oczyszczani położonej na terenie innej gminy.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/20/15 w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Lubanie.

Do punktu 11
Kierownik GOPS-u Pani Mariola Danielewska przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/21/15 w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020.

Przewodnicząca rady gminy zarządziła 10 minutową przerwę.

Do punktu 12
Kierownik GOPS-u Pani Mariola Danielewska przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na terenie Gminy Lubanie na lata 2015-2025.
Przewodnicząca Rady Gminy
Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych to dokument, z którego dużo można się dowiedzieć. Między innymi z prognozy liczby urodzeń żywych oraz liczby zgonów wynika, iż w Gminie Lubanie do 2025 roku przyrost naturalny będzie ujemny i malejący. Ponadto zgodnie z prognozą do 2025 roku, saldo migracji na pobyt stały w Gminie Lubanie przyjmie trend rosnący. Jednakże prognozuje się, że do 2025 roku saldo migracji będzie przyjmować wartości ujemne. Na podstawie prognozy salda migracji i przyrostu naturalnego przyjęto prognozę liczby mieszkańców Gminy Lubanie w latach 2015-2025, która niestety przewiduje systematyczny spadek liczby mieszkańców w kolejnych latach. Spadnie również liczba osób w wieku przedprodukcyjnym co w dłuższej perspektywie wpłynie niekorzystnie na liczebność grupy w wieku produkcyjnym. Zmiany te będą powodowały zmniejszenie się podaży siły roboczej na lokalnym rynku pracy, wpłyną na system finansów publicznych – wzrosną koszty opieki zdrowotnej i opieki nad ludźmi starszymi.

Innych uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było
Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/23/15 w sprawie przyjęcia do realizacji Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na terenie Gminy Lubanie na lata 2015-2025.

Do punktu 13
Pani wójt gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w roku 2016.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/22/15 w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w roku 2016.

Do punktu 14
Skarbnik gminy Pani Grażyna Pruchnicka przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2015 – 2020.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/24/15 zmieniająca uchwałę
w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2015 – 2020.

Do punktu 15
Skarbnik gminy Pani Grażyna Pruchnicka przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubanie na rok 2015.

Uwag do przedstawionego projektu nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/25/15 zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubanie na rok 2015.

Do punktu 16
Pani wójt gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zawarcia Porozumienia w sprawie wzajemnej współpracy przy realizacji wspólnych działań w ramach Obszaru Strategicznej Interwencji Włocławka i obszaru powiązanego z nim funkcjonalnie.

Uwag do przedstawionego projektu nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.
Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr V/26/15 w sprawie zawarcia Porozumienia w sprawie wzajemnej współpracy przy realizacji wspólnych działań w ramach Obszaru Strategicznej Interwencji Włocławka i obszaru powiązanego z nim funkcjonalnie.

Do punktu 17
Kierownik Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego w Lubaniu Pani Maria Wójcik przedstawiła informację o średnich wynagrodzeniach na poszczególnych stopniach awansu zawodowego nauczycieli w szkołach prowadzonych przez Gminę Lubanie.

Za przyjęciem informacji w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że informacja o średnich wynagrodzeniach na poszczególnych stopniach awansu zawodowego nauczycieli w szkołach prowadzonych przez Gminę Lubanie została przyjęta.

Do punktu 18
Pani wójt gminy przedstawiła informację w sprawie inwestycji planowanych do wykonania w 2015 roku.
Inwestycje planowane do wykonania w 2015 roku przedstawiają się następująco:
1.Przygotowanie dokumentacji budowlanej dla inwestycji drogowych:
- Remont – modernizacja drogi gminnej Bodzia – Sarnówka
(od wiaduktu na autostradzie do drogi powiatowej w Sarnówce – około 1,3 km) - zgłaszający r. E. Żychlewicz
-Remont - modernizacja drogi gminnej Janowice – Kazimierzewo
(Od drogi wojewódzkiej w Janowicach do drogi powiatowej w Kazimierzewie – około 1,1 km) – zgłaszający r. B. Wesołowski
- Remont – modernizacja drogi gminnej w Tadzinie
(od drogi wojewódzkiej w Tadzinie – w kierunku Łówkowic – około 0,7 km) – zgłaszający r. G. Skarupski
- Remont – modernizacja drogi gminnej Kazimierzewo – Ustronie (od drogi powiatowej w Kałęczynku do drogi serwisowej przy autostradzie w Ustroniu – około 1,0 km – zgłaszający r. W. Kaszubski
- Budowa drogi gminnej Siutkówek – Zosin (od drogi krajowej nr 91 w Siutkówku – przez Przywieczerzyn do Zosina – ciąg drogowy o długości około 3,5 km)- zgłaszający r. R. Szczesny
Na realizację zadania zaplanowano ogólnie kwotę 56.000,00 zł w tym kwota przeznaczona na podział nieruchomości dot. poszerzenia drogi Siutkówek – Zosin.
2.Remont – modernizacja drogi gminnej Bodzia – Sarnówka
- Projekt budowlany w trakcie opracowania – szacunkowy koszt około 400 tys. zł (w budżecie zaplanowano 250 tys. zł jako wkład własny)
- Dofinansowanie z Województwa Kujawsko – Pomorskiego na modernizację drogi dojazdowej do gruntów rolnych (poziom dofinansowania będzie określony uchwałą Zarządu Województwa)
3.Rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w miejscowości Kucerz.
- Całkowita wartość projektu 782.600,35 zł
- Dofinansowanie w ramach programu Infrastruktura i Środowisko oraz środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu: 743470,33 (95%)
- Zadanie w trakcie realizacji – poziom zaawansowania około 20%
- Przewidywany termin zakończenia 31.10.2015 r.
4.Modernizacja oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych w gminie Lubanie
- Program Operacyjny Kapitał Ludzki – poziom dofinansowania 100%
- Kwota dofinansowania: 174.508,06 zł
- W ramach projektu przewiduje się zakup wyposażenia placów zabaw, pomocy dydaktycznych, mebli, sprzętu audiowizualnego
- Przewidywany termin zakończenia 31.10.2015 r.
5.Zakup terenów przeznaczonych pod budowę przedszkola samorządowego w Lubaniu
- Na zakup zaplanowano środki w kwocie 190.000,00 zł
6.Demontaż, transport i utylizacja środków zawierających azbest z terenu gminy Lubanie
- W ramach projektu planuje się demontaż, transport i utylizację azbestu z 13 nieruchomości położonych na terenie gminy
- Planowana kwota dofinansowania: około 44.000,00 zł
- Poziom dofinansowania 100 % - Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
7.Miejsce ogniskowe przy świetlicy w Gąbinku
-Projekt przewiduje wykonanie paleniska, ustawienie 12 ławek, stojak na rowery, kruszywo kamienne, tablica informacyjna.
-Całkowity koszt około 10 tys. – dofinansowanie z LGD
8.Opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej
- Całkowity koszy zadania 23,3 tys. zł, dotacja z NFOŚiGW 19,8 tys. 85%
9. Zakup dla jednostki OSP Lubanie nożyc hydraulicznych
-Koszt całkowity około 55.000 zł, kwota dofinansowania około 42.000 zł, wkład własny około 13.000 zł.
10. Zgodnie z pismem otrzymanym z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nad autostradą w miejscowości Zosin zostanie wykonana kładka dla pieszych. Zabiegamy, by była wykonana jako podjazd, który umożliwi przejście pieszego jak i przeprowadzenie roweru.
Radny Edward Żychlewicz
Proszę tylko zadbać, by przy budowie dróg nie było problemów z właściwą lokalizacją wjazdów na pola. Proszę o przeprowadzenie wizji lokalnej z udziałem radnych i sołtysów celem ustalenia, gdzie wjazdy powinny się znajdować.
Wójt Gminy
Wstępna wizja lokalna była już przeprowadzona. Na pewno spotkamy się jeszcze z mieszkańcami, by ustalić z nimi dokładną lokalizację wjazdów na ich pola. Poza przy okazji remontu-modernizacji drogi Bodzia-Sarnówka chcielibyśmy doprowadzić do Bodzi chodnik rozpoczęty przez autostradę.
Sołtys Sołectwa Bodzia Pan Kazimierz Zimny
Tu może być problem ponieważ chodnik musiałby być usytuowany na wodociągu.
Radny Edward Żychlewicz
Chodnik zrobiony przez autostradę również położony jest na rurze wodociągowej.

Innych uwag nie zgłoszono.

Za przyjęciem informacji w przedstawionym brzmieniu głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że informacja o inwestycjach planowanych do wykonania w 2015 roku została przyjęta.

Do punktu 19
W ramach punktu interpelacje, zapytania i wolne wnioski głos zabrały następujące osoby;
Wójt Gminy
Z okazji przypadającego dziś Dnia Sołtysa życzę Paniom i Panom Sołtysom dużo siły, wytrwałości i zdrowia. Życzę, by praca na rzecz społeczeństwa przynosiła Państwu satysfakcję. Co najważniejsze, oby wiele udało się Państwu załatwić dla sołectwa co spowoduje zadowolenie jego mieszkańców.
Właśnie minęły trzy miesiące wzajemnej współpracy co składnia mnie do podsumowania mojej działalności. Posumowanie rozpocznę od dróg, których budowy i remonty stanowią nasz priorytet. Radni zgłaszali drogi, które wymagały wyrównania nawierzchni i uzupełnienia żużlem lub kamieniem.
Dotyczy to następujących dróg gruntowych:
- w Mikanowie A – droga obok Pana Sławianowskiego,
- Probostwo Dolne – droga przy Pani Brzozowskiej,
- Gąbinek – droga do Państwa Kościołowskich,
- Mikanowo B – droga do Dąbrówki i Leśniczówki,
- Ustronie, Bodzia, Sarnówka, Kaźmierzewo, Janowice, Zapomnianowo, Przywieczerzyn, Tadzin, Barcikowo, Kucerz.
Drogi asfaltowe zostały uzupełnione masą bitumiczną, którą pozyskaliśmy bezpłatnie. Jeśli istnieją jeszcze jakieś potrzeby w tym zakresie proszę o zgłoszenia.
Poczyniono również działania w sprawie poprawy warunków bytu mieszkańców i poprawy bezpieczeństwa. I tak na drodze Kucerz – Gąbinek zostały zamontowane znaki drogowe tzw. sierżanty, które oświetlają łuk znajdujący się na tej drodze. W Mikanowie A zamontowane zostało lustro na łuku drogi poprawiające widoczność pojazdów nadjeżdżających z lewej strony. Podobne lustro potrzebne jest na Probostwie Dolnym przy wyjeździe koło Pani Brzezińskiej oraz na Probostwie Górnym przy wyjeździe z drogi koło Państwa Kubasiewiczów i Wiśniewskich.
Poza tym zamontowana została dodatkowa tablica informacyjna w Mikanowie B. Tablicę taką planujemy też ustawić koło Pana Obiezierskiego w Zapomnianowie.
Rozmawiałam z Powiatowym Zarządem dróg w sprawie budowy chodnika na Gąbinku. Zadanie zostało ujęte w zestawieniu inwestycji powiatu. O tym czy zadanie zostanie wykonane zarząd będzie decydować w przyszłym tygodniu.
Na wniosek radnych Pani Karasiewicz, Pana Żychlewicza oraz Pana Skarupskiego zostały ustawione wiaty przystankowe w miejscowości Kucerz, Kałęczynek oraz Tadzin.
Uwzględnione zostały zgłoszenia radnych Pana Żychlewicza, Pani Krusińskiej, Pani Rolirad, Pana Kaszubskiego oraz Pana Szczesnego dotyczące oświetlenia i polegające na włączeniu niektórych lamp. Z kolei zamontowanie nowych lamp wymaga podpisania porozumienia z Energą Oświetleniem, co nastąpi w niedługim czasie i dotyczyć będzie miejsc najbardziej niebezpiecznych. I tak potrzebę instalacji nowych lamp na Krzyżówkach zgłaszała radna Budzyńska. O nową lampę w Gąbinku koło Pani Duszczak zabiega radna Łapciak. Radna Juchniewicz zgłaszała konieczność zainstalowania lampy w Mikanowie B koło Pani Biernackiej. Radna Augustyniak i radna Ciesielska zgłosiły zapotrzebowanie na lampy w swoim okręgu, mianowicie koło Państwa Żychlińskich, Kołtońskich oraz Dziedzic. Radna Zakrzewska wnioskowała o lampy w Mikanowie A w linii od Pana Przeździęka, Pani Mroczkowskiej do Pani Kuligowskiej. Radny Jarosław Kulpa zabiega o lampy na drodze do Pana Szczesnego i prowadzącej do Włoszycy. Poza tym potrzeba również pociągnąć linię na Probostwie Dolnym od drogi gminnej w kierunku Pani Gawrońskiej i Hołtyn. Brakuje lampy w Barcikowie i Włoszycy koło przejazdu oraz wymagane jest uzupełnienie lamp w Kociej Górce, co zgłaszała radna Barbara Rolirad.
Przejdę teraz do Gminnego Ośrodka Kultury oraz imprez kulturalnych, które miały w nim miejsce. Odbył się tu Koncert Noworoczny oraz Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Na wymienione imprezy nie wydaliśmy z budżetu gminy ani grosza ponieważ sztuczne ognie na sylwestra sponsorował Pan Piekarski zaś na orkiestrę firma Groneko. Za to serdecznie im dziękuję. Odbył się również koncert charytatywny dla Bartka Mularczyka podczas, którego zebraliśmy 6.500 zł. Dnia 14 lutego odbył się bal charytatywny, z którego dochód przeznaczony będzie na nagrody dla dzieci uzdolnionych. Dziękuje wszystkim uczestnikom balu oraz osobom biorącym udział w licytacji. Dziękuję nauczycielom, pracownikom obsługi szkół i domu kultury za ogromne zaangażowanie w organizację tego balu. Dziękuję Pani Renacie Hinc za koordynację w sprawie przygotowania potraw. W GOK obchodziliśmy Dzień Babci, za którego zorganizowanie dziękuję Pani dyrektor przedszkola, nauczycielom, Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej w Ustroniu oraz radnej Pani Agnieszce Augustyniak.
Chciałabym jeszcze dodać, iż trzy mieszkania w bloku znajdującym się za urzędem gminy zostały wynajęte. Zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców i Pana radnego Grzegorza Skarupskiego zmieniliśmy na bardziej korzystne zasady dowożenia dzieci do Szkoły Podstawowej w Przywieczerzynie. Będziemy organizować prace społecznie użyteczne w terminie 16.03-30.10.2015r. dla 8 osób na 8 godzin w tygodniu. Oprócz tego roboty publiczne tzw. „Aktywne trójki „ III profil dla 5 osób od 04.05.2015 r. na trzy i pół miesiąca, podczas których zatrudniającym będzie urząd pracy. Po tym okresie urząd gminy zatrudni te osoby na miesiąc czasu. Ponadto od 01.06.2015 r. w ramach robót publicznych profil II zatrudnionych będzie 10 osób. I w tym przypadku przez trzy i pół miesiąca zatrudniającym będzie urząd pracy, po tym okresie urząd gminy zatrudni te osoby na miesiąc czasu.
Dziś już zapraszam wszystkich Państwa na Powiatową Wystawę Stołów Wielkanocnych, która odbędzie się dnia 29 marca br. w hali sportowej Zespołu Szkół w Lubaniu. Ostatnia tego typu impreza odbywała się na terenie naszej gminy dwadzieścia lat temu, wtedy była to Wystawa Stołów Wigilijnych.
Tyle w ramach podsumowania trzymiesięcznej działalności.
Dziękuję radnym za aktywność i współpracę.
Przewodnicząca Rady Gminy
Należy zastanowić się nad solidnym naprawieniem dróg wcześniej wykonanych, które obecnie są bardzo zniszczone. Brak dotychczasowego należytego bieżącego utrzymania tych dróg zniweczył wysiłek inwestycyjny i doprowadził do degradacji substancji drogowej. Chodzi konkretnie o drogę od piekarni do przejazdu kolejowego oraz o drogę od Lubania przez Włoszycę do połączenia z gminą Waganiec. Najbardziej zniszczone odcinki tej drogi to: od P.Zgorzelaka do krzyżówek na Kocią Górkę oraz od P. Przeździęk do P. Centkowskich. Wymagają one niezwłocznie naprawy.
Radny Ryszard Szczesny
Zgłaszam konieczność podsypania drogi w Przywieczerzynie od Pani sołtys do końca granic naszej gminy.
Radny Powiatowy Pan Mariusz Bladoszewski
Dziękuję za zaproszenie na posiedzenie dzisiejszej sesji rady gminy. Zachęcam Panią wójt, radnych i sołtysów do współpracy oraz wymiany informacji co pozwoli nam na rozwiązywanie wspólnych problemów. Pani wójt mówiła o wielu inwestycjach w tym o zakupie nożyc hydraulicznych dla OSP Lubanie. Jako zawodowy strażak muszę się do tego odnieść i polecić Państwu zakup tak przydatnego sprzętu. Poza tym OSP Janowice dzięki przekazaniu sprzętu dotąd używanego przez OSP Lubanie zostanie doposażone.
Chciałbym również zaznaczyć, iż jestem członkiem Komisji Infrastruktury Rady Powiatu. Myślę, że warto robić okresową dokumentację fotograficzną dróg powiatowych, które wymagają remontu. Może ona zostać wykorzystana w przekonaniu powiatu do konieczności przeprowadzenia remontu danej drogi.
Na zakończenie informuję, iż każdy może ze mną przedyskutować sprawy dróg i inne na dyżurach jakie pełnię w GOK w Lubaniu.
Z okazji dnia Sołtysa życzę sołtysom wielu sukcesów zawodowych i prywatnych.
Radna Magdalena Łapciak
Dziękuję Pani wójt za pozytywne załatwienie mojej prośby w sprawie sprzedaży biletów MPK w sklepie w Gąbinku. Jednocześnie dziękuję za zamontowanie na łuku drogi Kucerz- Gąbinek znaków drogowych tzw. sierżantów, które oświetlają łuk poprawiając jego widoczność.
Radny Błażej Wesołowski
Wnoszę do komisji oraz rady gminy o zapoznanie się ze sposobem wykonania i stanem drogi w miejscowości Przywieczerzynek. Jest to droga gminna niedawno wykonana a pomimo to pozostawia wiele do życzenia. Proszę o zorganizowanie komisji, która oceni stan techniczny drogi i zorientuje się czy może on być poprawiony w ramach gwarancji.
Sołtys Sołectwa Mikanowo A Pan Jan Dzioba
Proszę o zainstalowanie lustra na rozwidleniu dróg w Lubaniu koło remizy OSP. Kierowcy jadący od strony piekarni muszą ustąpić pierwszeństwa jadącym drogą z pierwszeństwem. Niestety ograniczona widoczność znacznie to utrudnia. Postawienie lustra pod właściwym kątem umożliwiłoby bezpieczne wjechanie na drogę z pierwszeństwem.
Wójt Gminy
W sprawie drogi w Przywieczerzynku zostanie zwołana komisja rady gminy, która na posiedzeniu wyjazdowym dokona wizji lokalnej drogi. W przypadku lustra na rozwidleniu dróg w Lubaniu w pierwszej kolejności zorientuje się jaki byłby koszt jego zainstalowania.

Radna Barbara Budzyńska
Jako przewodnicząca komisji mającej w swym zakresie utrzymanie dróg informuję, iż zaplanowane jest posiedzenie wyjazdowe uwzględniające wizję wskazanej przez radnego drogi.
Radny Błażej Wesołowski
Proszę powiadomić mnie oraz posiadaczy gruntów położonych wzdłuż drogi o terminie i godzinie komisji.
Sołtys Sołectwa Kaźmierzewo Pani Zofia Dogońska
Proszę o naprawę wiaty przystankowej PKS położonej przy krajowej jedynce w miejscowości Kaźmierzewo.
Przewodnicząca Rady Gminy
W imieniu rady gminy życzę sołtysom dużo zdrowia, radości i satysfakcji z pełnionej funkcji oraz udanej współpracy z Panią wójt oraz radą.

Do punktu 20
Przewodnicząca rady gminy Pani Barbara Rolirad stwierdziła, że porządek obrad został wyczerpany w związku z czym dokonała zamknięcia V sesji Rady Gminy Lubanie. Podziękowała serdecznie wszystkim za przybycie i udział w obradach.
Sesja odbyła się w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Lubaniu i trwała od godz. 14.00 do godz.17.50.


Na tym protokół zakończono.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Protokołowała
Inspektor ds. obsługi rady gminy
Aleksandra Bednarek




Opublikował: Jerzy Chudzyński
Publikacja dnia: 25.03.2015
Podpisał: Jerzy Chudzyński
Dokument z dnia: 12.02.2015
Dokument oglądany razy: 1 965
@ws1.kpsi.pl