RSS
A A A
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 12.03.2015, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja treści - dodano protokół Nr V/15 z sesji Rady Gminy Lubanie odbytej w dniu 11.03.2015r.

Protokoły z sesji Rady Gminy w roku 2015

 Protokół Nr IV/15
z sesji Rady Gminy Lubanie
odbytej w dniu 3 lutego 2015 roku


Otwarcia obrad dokonała Pani Barbara Rolirad – Przewodnicząca Rady Gminy witając radnych oraz gości:
- Wójta Gminy Panią Larysę Krzyżańską,
Sekretarza Gminy Panią Irenę Mroczkowską,
Skarbnika Gminy Panią Grażynę Pruchnicką,

Przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że na stan 15 radnych w sesji bierze udział 14 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodnicząca Rady Gminy przedstawiła porządek obrad następującej treści:
a.1. Otwarcie sesji.
a.2. Stwierdzenie quorum.
a.3. Przyjęcie porządku obrad.
a.4. Przyjęcie protokołu z III sesji Rady Gminy.
a.5. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Lubanie.
a.6. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2015 – 2020.
a.7. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lubanie na 2015 rok.
a.8. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały w sprawie powołania komisji Rady Gminy i ustalenia przedmiotu ich działania.
a.9. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania.
a.10. Zakończenie obrad.

Radna Izabela Zakrzewska
W imieniu sołtysów proszę o przełożenie punktu dotyczącego uchwalenia zmian w statucie gminy na następną sesję. Z prośbą taką zwróciło się do mnie kilku sołtysów, którzy chcieliby również usłyszeć na czym będą polegać zmiany.
Sekretarz Gminy Irena Mroczkowska
Statut gminy dotyczy radnych, sołtysi zaś działają w oparciu o statut sołectwa. Nie wydaje mi się, by konieczne było przenoszenie niniejszego punktu na kolejną sesję.
Radny Ryszard Szczesny
Cała dzisiejsza sesja jest nielegalna, ponieważ zwoływanie sesji nadzwyczajnych możliwe jest tylko w przypadku klęsk żywiołowych takich jak huragan czy powódź. O te cztery tysiące z funduszu drzewkowego nie warto sobie psuć opinii. Życzę, by za te pieniądze udało się coś zrobić. Już uciekły na miliony złotówek na drogi. Są pieniądze do podziału i programy do wykorzystania, na które już powinny być zrobione wnioski.
Wójt Gminy
Proszę nie opowiadać takich rzeczy, sesja jest zwołana legalnie. Sesje nadzwyczajną można zwołać w każdej chwili, nie tylko w przypadku huraganu czy powodzi. Jeśli zachodzi taka potrzeba przewodnicząca rady na mój wniosek lub ¼ ustawowego składu rady zwołuję sesję na dzień przypadający w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Radna Małgorzata Juchniewicz
Jakie zmiany proponuje się wprowadzić do statutu?
Sekretarz Gminy Irena Mroczkowska
Zmianie ulega § 23 pkt 4 statutu, który dotychczas stanowił , iż sesje nadzwyczajne są zwoływane w przypadkach przewidzianych w ustawie. Punkt czwarty ulega rozbudowaniu pod kątem szczegółowego określenia trybu zwoływania sesji nadzwyczajnej. Projekt uchwały zmieniającej statut został skonsultowany z radcą prawnym, także jest prawidłowy. Zmiana wynikła na skutek pisma otrzymanego z RIO, które nakazywało nam pilnie zwołać sesję z uwagi na zmiany w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. RIO odwołało swoje stanowisko, jednakże my nadaliśmy już tok sprawie dotyczącej wprowadzenia zmian do statutu.
Wójt Gminy
Jak Pani Sekretarz wspomniała RIO nakazało nam w trybie pilnym podjąć uchwałę związaną ze zmianami w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Otrzymaliśmy w tej sprawie również pismo z ministerstwa. Jednakże trzy dni później RIO ustosunkowało się do stanowiska ministerstwa stwierdzając, że jeśli gmina nie uchwaliła wcześniej zwolnień z opłat za odbiór odpadów komunalnych nie musi podejmować żadnej uchwały. Ponadto pomimo podniesienia przez ministerstwo stawki za odbiór odpadów maksymalnie do 25 zł nie ma również konieczności podejmowania uchwały w tym temacie. Uchwalona na terenie gminy stawka 7 zł za odpady segregowane i 14 zł za odpady niesegregowane pozostają obowiązujące, bez konieczności podejmowania dodatkowej uchwały.
Radny Ryszard Szczesny
Czy jest cel przeznaczenia wspomnianych czterech tysięcy złotych? Czy nie warto wzmocnić tym oczyszczalni ścieków?
Wójt Gminy
Pieniądze mogą być przeznaczone wyłącznie na sprzęt służący ochronie środowiska.
Radny Edward Żychlewicz
Wcześniej był pomysł kupienia kosiarki bijakowej, czy to możliwe?
Wójt Gminy
Tak, szukaliśmy ofert na kosiarkę bijakową. Do tych 4.000 dochodzi wkład własny, także w sumie wychodzi około 7.000 zł. Pozostaje zdecydować jaki sprzęt zakupić.
Sesję opuścił radny Jarosław Kulpa, na sali znajduje się 13 radnych.

Innych uwag nie zgłoszono.

Za przyjęciem przedstawionego porządku obrad głosowało 8 radnych, 5 radnych było przeciwnych, głosów wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania Przewodnicząca Rady Gminy stwierdziła, że porządek obrad IV sesji Rady Gminy Lubanie został przyjęty.

Do punktu 4
Uwag do protokołu Nr III/14 z sesji Rady Gminy Lubanie z dnia 29 grudnia 2014 r. nie zgłoszono.

Za przyjęciem protokołu głosowało 13 radnych , głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania Przewodnicząca Rady Gminy stwierdziła, że protokół z III sesji Rady Gminy został przyjęty bez poprawek

Do punktu 5
Sekretarz Gminy Pani Irena Mroczkowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Lubanie.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 10 radnych, 3 radnych głosowało przeciw, głosów wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr IV/11/15 w sprawie zmiany Statutu Gminy Lubanie.

Do punktu 6
Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2015 – 2020 przedstawiła Pani Grażyna Pruchnicka - skarbnik gminy.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr IV/12/15 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie na lata 2015 – 2020.

Do punktu 7
Projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie budżetu gminy Lubanie na rok 2015 przedstawiła Pani Grażyna Pruchnicka - skarbnik gminy.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr IV/13/15 o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lubanie na rok 2015.

Do punktu 8
Przewodnicząca rady gminy przedstawiła projektu uchwały o zmianie uchwały w sprawie powołania komisji Rady Gminy i ustalenia przedmiotu ich działania.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych ani wstrzymujących się nie było.

Na podstawie wyników głosowania przewodnicząca rady gminy stwierdziła, że została podjęta uchwała Nr IV/14/15 o zmianie uchwały w sprawie powołania komisji Rady Gminy i ustalenia przedmiotu ich działania.

Do punktu 9
W ramach punktu interpelacje, zapytania i wolne wnioski głos zabrały następujące osoby:
Radna Izabela Zakrzewska
Jak wygląda sprawa z odśnieżaniem?
Wójt Gminy
Zapytanie ofertowe zostało rozstrzygnięte, jego wynik umieszczono na stronie internetowej. Ofert było sporo, oferenci na szczęście obniżyli ceny. Wyłoniliśmy pięciu wykonawców, a mianowicie: Pan Michał Skowroński, Pan Piotr Chaberski, Pan Tomasz Mularczyk, Pan Dariusz Budzyński oraz PBHU Paweł Piekarski. Nie zakwalifikował się uprzednio odśnieżający Roland Ćwikliński, ponieważ jego sprzęt ma małą moc a cenę zaoferował wysoką.
Radny Ryszard Szczesny
O 4.30 rano w niedzielę samochody typu jelcz na rejestracjach Aleksandrowa sypały nasze drogi. Jak to jest zorganizowane?
Wójt Gminy
Póki co śniegu wiele nie ma, jedynie bywało ślisko. Kiedy drogi robią się śliskie nasi Panowie wyjeżdżają w teren i posypują je piaskiem. Co do tych jelczy to być może były to samochody autostrady, które posypują i odśnieżają wiadukty na naszym terenie.
Radny Ryszard Szczesny
Dziękuje Pani Wójt oraz radnemu z Probostwa Górnego za zaklejenie dziury. Ponadto w Przywieczerzynie została zrobiona lampa i za to dziękuję.
Przewodnicząca Rady Gminy
Czyli energetyka była na terenie gminy i robiła oględziny co do punktów wymagających oświetlenia?
Wójt Gminy
Dużo lamp zostało włączonych. Co do nowych nie były robione jeszcze oględziny. Jutro będzie u mnie Pan w tej sprawie, więc dopiero będę coś więcej wiedzieć.
Przewodnicząca Rady Gminy
Skoro nie to ja przekazuję Pani Wójt rozpiskę gdzie na moim terenie potrzeba lamp.
Radna Izabela Zakrzewska
Czy są jeszcze przystanki. Na wprost Pani Anety Skowrońskiej w Mikanowie jest punkt zbiórki dzieci na autobus a nie ma wiaty. Kawałeczek dalej jest tylko przystanek autobusu Tesco.

Wójt Gminy
Taka wiat to nie duży koszt, można tam ją postawić. Tym bardziej, że czekają tam dzieci na autobus szkolny.
Wracając do lamp to zapotrzebowanie jest duże. Na pewno potrzebna jest lampa w Mikanowie B w kierunku Gąbinka na początku lasku.
Radna Małgorzata Juchniewicz
Poza tym przydałoby się oświetlenie vis a vis Pana Szteklera.
Wójt Gminy
Tu akurat nie mam rozeznania ale pojadę i zobaczę.
Radny Ryszard Szczesny
Przypominam, iż w Probostwie również potrzeba kilku lamp. Ponadto w Siutkówku w kierunku Pana Świeczkowskiego też ze dwie lampy trzeba założyć.
Radny Błażej Wesołowski
Droga w Janowicach od przystanku do drogi krajowej nie jest wcale oświetlona. Tam około trzech lamp potrzeba.
Radna Magdalena Łapciak
W Gąbinku (na zakręcie) jest ciemno. Tam jedynie lampa solarowa byłaby możliwa. Może warto poszukać programu dofinansowującego instalowanie takich lamp.
Wójt Gminy
Wcześniej Pan Szczesny powiedział, że uciekły nam jakieś pieniądze. Na pewno nie, ponieważ dopiero w połowie tego roku będzie można składać stosowne wnioski. Na dzień dzisiejszy jest przydział środków co nie oznacza, że jutro można złożyć wniosek. Trzeba przygotować dokumentację tak, by kiedy będzie możliwość składać wniosek. Zaznaczam, że w tym półroczu droga z dofinansowaniem nie zostanie zrobiona.

Przewodnicząca Rady Gminy
Rozmawiałam z Panem Chaberskim, który zajmuję się funduszami unijnymi i obiecał, że będzie szukał programów umożliwiających dofinansowanie inwestycji.
Radna Jadwiga Krusińska
Wracając do lamp składam zapotrzebowanie na trzy lampy od Pani Marii Kokowicz na Probostwie Dolnym, chodzi o drogę z białego kamienia między szosami. Poza tym na Probostwie Dolnym od Pana Traczyka i dalej lampy są co 40 metrów. Z kolei tu bliżej jest ich za mało.

Innych interpelacji, zapytań i wniosków nie zgłoszono.

Do punktu 10
Przewodnicząca Rady Gminy Pani Barbara Rolirad stwierdziła, że porządek obrad został wyczerpany w związku z czym dokonała zamknięcia IV sesji Rady Gminy Lubanie. Podziękowała serdecznie wszystkim za przybycie i udział w obradach.
Sesja odbyła się w sali Urzędu Gminy w Lubaniu i trwała od godz. 14.00 do godz.15.10.

Na tym protokół zakończono.

Przewodnicząca Rady Gminy
Barbara Rolirad

Protokołowała:
Inspektor ds. obsługi rady gminy
Aleksandra Bednarek




Opublikował: Jerzy Chudzyński
Publikacja dnia: 12.03.2015
Podpisał: Jerzy Chudzyński
Dokument z dnia: 12.02.2015
Dokument oglądany razy: 1 027
@ws1.kpsi.pl