RSS
A A A
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 30.11.2016 15:03, zobacz aktualną wersję tej informacji.
Zmiany wprowadzono z powodu: korekta

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lubanie

Podlegający Ustawie, zakończony, rozstrzygnięty


Ogłoszenie:

Ogłoszenie o zamówieniu

 bzp.uzp.gov.pl/Out/Browser.aspx

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):
http://bip.lubanie.kpsi.pl/

Ogłoszenie nr 355611 - 2016 z dnia 2016-11-30 r.
Lubanie: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lubanie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lubanie, krajowy numer identyfikacyjny 91086687300000, ul. Lubanie  , 87732   Lubanie, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 542 513 312, e-mail lubanie1@poczta.onet.pl, faks 542 513 312.
Adres strony internetowej (URL): lubanie@lubanie.com

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
tak
http://bip.lubanie.kpsi.pl/

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
http://bip.lubanie.kpsi.pl/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Adres:

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lubanie
Numer referencyjny: RIG.271.8.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie

II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na terenie gminy Lubanie w okresie od 01.01.2017r. – 31.12.2017r. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych: • z nieruchomości zamieszkałych: - zmieszanych (niesegregowanych) - zbieranych selektywnie wg następujących frakcji: - frakcja „sucha” - frakcja „mokra” - popiół • z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych PSZOK w Kucerzu. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I. Charakterystyka Gminy Lubanie 1) Powierzchnia: Powierzchnia Gminy wynosi około: 69,3 km2 , z czego m.in. 48,43 km2 stanowią użytki rolne (70,7 %). Zabudowa występująca na terenie gminy Lubanie jest w większości rozproszona, zwartym charakterem zabudowy wyróżniają się wsie: Lubanie, Mikanowo A, Mikanowo B, Probostwo Górne, Gąbinek, ale i tu zabudowa położona jest dwustronnie lub jednostronnie wzdłuż dróg. 2) Liczba mieszkańców Liczba mieszkańców zamieszkałych wynosi ok. 3972 osób (dane na podstawie złożonych deklaracji). Zamawiający informuje, iż na dzień 25.11.2016r. zadeklarowało: - 99,9 % właścicieli segregujących odpady komunalne, - 0,01 % właścicieli niesegregujących odpadów komunalnych 3) Liczba nieruchomości: a) w zabudowie jednorodzinnej - ok. 1122szt. b) w zabudowie wielorodzinnej – 1 szt. Uwaga: Ilości nieruchomości są zmienne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów, ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od deklaracji złożonych przez właścicieli nieruchomości. 4) Wykaz nieruchomości zamieszkałych w poszczególnych miejscowościach (stan na dzień 25.11.2016r. na podstawie złożonych deklaracji) Lp. Miejscowość Liczba gospodarstw domowych Liczba nieruchomości zamieszkałych 1. Barcikowo 34 32 2. Bodzia 29 26 3. Dąbrówka 6 6 4. Gąbinek 53 47 5. Janowice 44 40 6. Kałęczynek 19 19 7. Kaźmierzewo 38 40 8. Kocia Górka 43 37 9. Kolonia Ustrońska 18 18 10. Kucerz 43 42 11. Lubanie 230 203 12. Mikanowo A i B 157 133 13. Mikorzyn 31 27 14. Probostwo Dolne 88 82 15. Probostwo Górne 133 120 16. Przywieczerzyn 29 27 17. Przywieczerzynek 12 12 18. Sarnówka 22 21 19. Siutkówek 52 49 20. Tadzin 40 35 21. Ustronie 34 36 22. Włoszyca Lubańska 29 28 23. Zapomnianowo 19 17 24. Zosin 31 25 Razem 1234 1122 Sieć drogową w Gminie Lubanie stanowią: - drogi gminne – 85,651 km, - drogi powiatowe – 26,873 km, - drogi wojewódzkie – 4,318 km, - droga krajowa – 9,052 km, 5). Ilość odpadów odebranych na terenie gminy Lubanie Ilość odpadów odebranych z terenu gminy Lubanie na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w latach 2014, 2015. Rodzaj odpadu Kod odpadu Ilość odpadów zebranych w [Mg] w ciągu roku 2014 2015 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 149,2 205,4 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 269,2 355,8 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - popioły 20 01 99 40,4 34 Odpady komunalne niewymienione w innych grupach 20 03 99 - 15,5 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 08 - 80,7 Razem 458,8 691,4 Odpady odebrane z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w Kucerzu w 2015r. Rodzaj odpadu Kod odpadu Ilość odpadów w [Mg] Opakowania ze szkła 15 01 07 0,1 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 17 09 04 0,4 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia innych niż wymienione w 17 01 06 17 01 07 3,7 Zużyte opony 16 01 03 2,9 Ilość odpadów odebranych z nieruchomości zamieszkałych od styczna do października 2016 roku. Zmieszane odpady opakowaniowe (15 01 06) – 351,67 Mg, Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (20 03 01) – 110,54 Mg, Odpady kuchenne ulegające biodegradacji (20 01 08) – 75,42 Mg, Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (popioły) (20 01 99) – 157,50 Mg. Odpady ulegające biodegradacji (20 02 01 ) – 3,08 Mg, Odpady wielkogabarytowe (20 03 07) – 0,56 Mg. Powyższe dane zostały przygotowane z należytą starannością, jednak są to często wartości przybliżone. Należy to wziąć pod uwagę przy kalkulowaniu ceny ryczałtowej. Ilość wytworzonych na terenie gminy Lubanie odpadów na terenach nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców gminy oraz odpadów gromadzonych na terenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Średnia ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu z terenu wynosi około 600 Mg/rok. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować, jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. II. Frakcje odpadów i sposób ich odbioru Rodzaj odpadu stanowiący przedmiot zamówienia: 1) papier; 2) metale; 3) tworzywa sztuczne; 4) szkło; 5) opakowania wielomateriałowe; 6) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji; 7) przeterminowane leki i chemikalia; 8) zużyte baterie i akumulatory; 9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 10) meble i inne odpady wielkogabarytowe; 11) odpady budowlane i rozbiórkowe; 12) zużyte opony; 13) odpady zielone; 14) popiół 15) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 1.Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do pojemników na terenach zabudowy jednorodzinnej ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych, w Gminie Lubanie w przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę tych odpadów komunalnych: – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu, w godzinach 6.00 – 20.00 2.Selektywnie zbierane odpady komunalne suche Selektywnie zbierane odpady komunalne tzw. suche zbierane będą do pojemników (na terenach zabudowy jednorodzinnej) oraz kontenerów (tereny zabudowy wielorodzinnej), ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców Gminy Lubanie w przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). Kody odpadów – frakcja sucha papier, tektura: 20 01 01, 15 01 01, Tworzywa sztuczne: 20 01 39, 15 01 02 Metale: 20 01 40, 15 01 04 Szkło: 20 01 02, 15 01 07 Opakowania wielomateriałowe: 15 01 05, 15 01 06 Guma: 20 01 39 Skóra, odzież, tekstylia: 20 01 10, 20 01 11 Drewniane opakowania: 15 01 03 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny: 20 01 99 Do frakcji tzw. suchej zalicza się powstające w gospodarstwie domowym odpady komunalne: a) papier, w tym: gazety i czasopisma, kolorowe magazyny, książki, zeszyty, torebki i worki papierowe, opakowania papierowe typu karton i tektura, prospekty, katalogi, ulotki, b) metale, w tym: puszki po napojach oraz inne opakowania z metali kolorowych, c) tworzywa sztuczne, w tym: wykonane z tworzyw sztucznych opakowania po napojach, puste butelki typu PET, opakowania plastikowe po kosmetykach, tubki po paście, opakowania plastikowe po chemii gospodarczej, artykuły gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych, pojemniki i naczynia z tworzyw sztucznych, oczyszczone z resztek żywności opakowania plastikowe, woreczki i reklamówki foliowe, d) szkło, w tym: szklane butelki po napojach, słoiki po żywności, szklanki, szklane opakowania po kosmetykach, szkło ozdobne, e) opakowania wielomateriałowe, czyli opakowania wykonane co najmniej z dwóch różnych materiałów, których nie można rozdzielić ręcznie lub przy zastosowaniu prostych metod mechanicznych, w tym: kartony po sokach, mleku itp. produktach, f) inne odpady suche typu: pieluchy, wata, niedopałki papierosów, guma (nie opony), skóra, drewniane opakowania mieszczące się w pojemniku, tkaniny do wycierania (np. szmaty, ścierki), resztki odzieży, tekstylia, zużyte jednorazowe worki do odkurzaczy, g) inne, które mają podobne właściwości do w/w oraz nie ulegają biodegradacji Częstotliwość wywozu odpadów komunalnych „suchych”: – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu, w godzinach 6.00 – 20.00 3. Selektywnie zbierane odpady komunalne mokre Selektywnie zbierane odpady komunalne tzw. mokre zbierane będą do pojemników (na terenach zabudowy jednorodzinnej) oraz kontenerów (tereny zabudowy wielorodzinnej), ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców Gminy Lubanie w przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). Kody odpadów – frakcja mokra odpady komunalne ulegające biodegradacji 20 01 08, ex. 20 01 10 – z włókien naturalnych, ex. 20 01 11 – z włókien naturalnych, 20 01 25, 20 01 38, 15 01 03, ex. 15 01 06 – w części zawierającej papier, tekturę, drewno i tekstylia z włókien naturalnych, ex. 15 01 09 – z włókien naturalnych, ex. 20 02 01 – z ogrodów Do frakcji tzw. mokrej zalicza się powstające w gospodarstwie domowym odpady komunalne: a) ulegające biodegradacji odpady kuchenne, w tym: resztki i obierki warzyw i owoców, resztki po posiłkach, resztki mięsa i ryb, kości, filtry po kawie, fusy po kawie i herbacie, skorupki po jajkach i orzechach, b) odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, c) odpady zielone: części roślin pochodzące z pielęgnacji ogrodów, za wyjątkiem odpadów zielonych pochodzących z pielęgnacji parków, zieleńców, d) inne odpady mokre ulegające biodegradacji, w tym: zużyte ręczniki papierowe, zużyte chusteczki higieniczne, mokry i zabrudzony papier oraz mokry i zabrudzony karton bez dodatków innych materiałów, np. folii, trociny, e) inne odpady nadające się do kompostowania, czyli biodegradowalne, Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę tych odpadów komunalnych: – z terenów zabudowy jednorodzinnej 2 razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na miesiąc, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na miesiąc, w godzinach 6.00 – 20.00 4. Popiół (kod 20 01 99, 20 03 99) Powstający w gospodarstwach domowych popiół gromadzony jest przez właścicieli nieruchomości w pojemnikach przeznaczonych do selektywnego zbierania popiołu i w terminach odbioru odpadów udostępniany przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę tych odpadów komunalnych: – z terenów zabudowy jednorodzinnej 2 razy w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, w godzinach 6.00 – 20.00 W okresie od 1 maja do 30 września mieszkańcy mogą dostarczać popiół do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Kucerzu. 5. Odpady przyjmowane od mieszkańców nieruchomości zamieszkałych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu odbierane będą od mieszkańców gminy Lubanie następujące odpady: Lp. Kod odpadu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. 2014, poz. 1923) Rodzaj odpadu 1. 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 2. 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 3. 15 01 03 Opakowania z drewna 4. 15 01 04 Opakowania z metali 5. 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 6. 15 01 07 Opakowania ze szkła 7. 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone 8. 16 01 03 Zużyte opony 9. 16 02 14 Zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13 10. 16 02 16 Elementy usunięte z zużytych urządzeń inne niż wymienione w 16 02 15 11. 16 80 01 Magnetyczne i optyczne nośniki informacji 12. 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 13. 17 01 02 Gruz ceglany 14. 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 15. 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 16. 17 02 01 Drewno 17. 17 02 02 Szkło 18. 17 02 03 Tworzywa sztuczne 19. 17 04 11 Kable inne niż wymienione w 17 04 10 20. 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 21. 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 22. 20 01 01 Papier i tektura 23. 20 01 02 Szkło 24. 20 01 10 Odzież 25. 20 01 11 Tekstylia 26. 20 01 13* Rozpuszczalniki 27. 20 01 14* Kwasy 28. 20 01 15* Alkalia 29. 20 01 19* Środki ochrony roślin 30. 20 01 21* Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 31. 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 32. 20 01 25 Oleje i tłuszcze jadalne 33. 20 01 27* Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne 34. 20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 35. 20 01 29* Detergenty zawierające substancje niebezpieczne 36. 20 01 30 Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 37. 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 38. 20 01 33* Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 39. 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 40. 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 41. 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 42. 20 01 38 Drewno inne niż wymienione w 20 01 37 43. 20 01 39 Tworzywa sztuczne 44. 20 01 40 Metale 45. 20 01 80 Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19 46. ex 20 01 99 Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny – popioły i żużle z palenisk domowych 47. 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 48. 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 49. ex 20 03 99 Inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe Właściciele nieruchomości samodzielnie będą dostarczać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w/w odpady zebrane w sposób selektywny. Odpady budowlane i rozbiórkowe odbierane są od mieszkańca w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 0,5 m3/zabudowę/rok. Odbiór większej ilości odpadów budowlanych odbywać się będzie w ramach indywidualnego zamówienia firmy odbierającej odpady. Zużyte opony odbierane są od mieszkańca w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 4 sztuk/zabudowę/rok. 6. Zamawiający wyposażył nieruchomości zamieszkałe w pojemniki do zbiórki odpadów. Pojemniki są własnością gminy Lubanie, oddaną w użyczenie mieszkańcom gminy Lubanie. III. OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(Dz. U. z 2016, poz. 250 z późn. zm.) b) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), c) ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U z 2016 r., poz. 1829 z późn. zm), d) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2016 r., poz. 672 z późn. zm.) e) ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1688 ze zm.), f) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2016r., poz. 1803 ze zm.), g) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r., nr 104 poz. 868), h) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2014r., poz. 1973), i) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz.U. 2016, poz. 934) j) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014r., poz. 1923), k) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z dnia 11 czerwca 2012 r., poz. 645), l) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z dnia 18 czerwca 2012 r., poz. 676), m) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz. 122), n) Uchwały Nr XVII/89/16 Rady Gminy Lubanie z dnia 13 lipca 2016 r. w sprawie przyjęcia regulaminu czystości i porządku na terenie Gminy Lubanie. o) Uchwały Nr XVII/90/16 Rady Gminy Lubanie z dnia 13 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami. p) uchwały Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko –Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, q) uchwały Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023” ( Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2012 r., poz. 2028). 2. Wykonawca zobowiązany będzie do systematycznego odbierania bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych każdą ilość odpadów selektywnie zebranych i niesegregowanych (zmieszanych) także tych przygotowanych do odebrania w workach, wystawionych obok pojemników jak również z pergoli śmietnikowych o swobodnym dostępie oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu. (w załączeniu wykaz gospodarstw domowych na terenie gminy Lubanie, objętych usługą odbioru odpadów komunalnych). 3. Wykonawca zobowiązany będzie do opróżniania pojemników i kontenerów zlokalizowanych na terenie PSZOK. Częstotliwość wywozu odpadów z PSZOK będzie ustalana w porozumieniu z Zamawiającym i wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb, z uwzględnieniem stopnia zapełnienia pojemników, jednak nie częściej niż 1 raz na kwartał. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do odebrania wszystkich odpadów zgromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów komunalnych w ostatnim miesiącu obowiązywania umowy zawartej z Zamawiającym. 5. Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu zanieczyszczonego na skutek rozsypania odpadów w czasie ich odbioru. 6. Wykonawca zabezpieczy przewożone odpady przed wysypaniem, wyciekiem, rozwianiem w trakcie transportu. W przypadku zanieczyszczenia terenu odebranymi odpadami na trasie przejazdu wykonawca natychmiast usunie zdarzenie na własny koszt. 7. Wykonawca odbiera odpady z miejsca ustawienia pojemników, po opróżnieniu pojemników zobowiązany jest do odstawienia ich w to samo miejsce. Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia z właścicielem nieruchomości możliwości odbioru odpadów (dostępu do pojemników/worków), w sytuacjach, gdy gromadzenie odpadów prowadzone jest w zamkniętej części nieruchomości, do której Wykonawca nie ma dostępu (np. zamykane osłony śmietnikowe itp.) 8. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona. 9. Wykonawca będzie dokonywał odbioru i transportu odpadów, z każdej nieruchomości bez względu na jej położenie i ukształtowanie terenu, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony, niezależnie od powodu utrudnienia. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku braku odbioru odpadów wykonawca ustali dodatkowy termin odbioru i zawiadomi właściciela na własny koszt. 10. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 11. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym gminę. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do powiadamiania gminy o nieruchomościach, na których nie zostały odebrane odpady, ze względu na niewywiązywanie się z obowiązku segregacji odpadów jak również inne stwierdzone nieprawidłowości. Powiadomienie musi zawierać: - adres nieruchomości na której stwierdzono nieprawidłowości, - krótki opis zdarzenia (data, godzina, informacja opisująca nieprawidłowości) - nagranie wideo lub zdjęcia w postaci cyfrowej dokumentujące nieprawidłowości. Nagranie wideo lub zdjęcia muszą zostać wykonane w takiej jakości, by nie budząc wątpliwości pozwalały na identyfikacje nieruchomości oraz stwierdzonych nieprawidłowości, - dane pracowników, którzy stwierdzili nieprawidłowości. 13. Wykonawca jest zobowiązany przekazać w/w informacje w ciągu 2 dni roboczych po każdym dniu zbiórki odpadów w formie elektronicznej na adres: gospodarka_odpadami@lubanie.com. 14. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 15. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić szczegółowy harmonogram wywozu odpadów, a następnie przedstawić Zamawiającemu do akceptacji harmonogram oraz trasy wywozu odpadów komunalnych, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia dostarczenia wykazu nieruchomości, oraz w przypadku zmian w harmonogramach lub trasach wywozu każdorazowo przedstawić Zamawiającemu projekt do akceptacji. 16. Terminy odbioru odpadów komunalnych frakcji mokrej, suchej i popiół przypadające na ostatni miesiąc obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest ustalić między 20 a 30 dniem tego miesiąca. 17. Po zaakceptowaniu harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest podać go do wiadomości publicznej oraz skutecznie powiadomić mieszkańców gminy poprzez dostarczenie do każdego gospodarstwa domowego ulotek zawierających harmonogram odbioru, najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. 18. Wykonawca będzie dostarczać raz na pół roku sprawozdania z ilości odebranych i poddanych unieszkodliwianiu odpadów zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. 19. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania raz na miesiąc Zamawiającemu kart przekazania odpadów do regionalnej instalacji oraz innych instalacji, do których przekazuje odpady z terenu gminy Lubanie. 20. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami oraz zachowaniem zasady bliskości, o których mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 21). 21. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zobowiązany jest do przekazania zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, zgodnie z wojewódzkim planem gospodarki odpadami. 22. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji do recyklingu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów, w tym regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady. 23. W przypadku zmiany odbiorcy odpadów, Wykonawca o powyższym fakcie powiadomi zamawiającego w terminie 30 dni przed nastąpieniem zmiany. Do zgłoszenia należy dołączyć kserokopie umowy z zarządzającym instalacją wraz z zezwoleniem na przetwarzanie odpadów oraz podpisać stosowny aneks do umowy z Zamawiającym. 24. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 25. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. Wykonawca jest zobowiązany do transportowania odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób, który uniemożliwia zmieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi oraz w sposób uniemożliwiający mieszanie się ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 26. Wykonawca zobowiązany będzie do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczana poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). 27. Wykonawca zobowiązany będzie do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 28. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach. 29. Wykonawca jest zobowiązany posiadać zezwolenie na zbieranie lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub zapewnienie gotowości przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w tym zakresie i posiadającego zezwolenie na zbieranie lub na przetwarzanie odpadów. 30. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Lubanie zgodnie z przepisami art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. – o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 31. Przedmiot zamówienia należy wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) 32. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo - transportowej, spełniającej wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) i rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. Nr 104, poz. 868), 33. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia nieodpłatnego dostępu do systemu pozycjonowania satelitarnego umożliwiającego bieżące monitorowanie (w czasie rzeczywistym) położenia pojazdów odbierających odpady komunalne z terenu gminy Lubanie oraz trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu, miejscach postojów i miejscach wyładunku odpadów. 34. Zamawiający w okresie trwania umowy będzie udostępniał Wykonawcy dane dotyczące nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy. W przypadku nowo zgłoszonej nieruchomości wykonawca będzie odbierał odpady z nieruchomości maksymalnie po 5 dniach, od dnia zgłoszenia nieruchomości oraz dostarczy właścicielowi nieruchomości harmonogram odbierania odpadów.

II.5) Główny kod CPV: 90000000-7
Dodatkowe kody CPV:90513100-7, 90500000-2, 90533000-2, 90514000-3
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje ewentualne udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 31/12/2017

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:  zezwolenie na transport odpadów zgodnie z art. 28 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (warunek ten zostanie uznany za spełniony na podstawie przedstawionych dokumentów – spełnia/nie spełnia),  jest wpisany do rejestru działalności regulowanej gminy Lubanie zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (warunek ten zostanie uznany za spełniony na podstawie wpisu do rejestru – spełnia/nie spełnia) w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie ww. warunek podmioty mogą spełniać łącznie),
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:  w zakresie doświadczenia – wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonali lub wykonują usługę polegającą na odbiorze odpadów komunalnych z nieruchomości o łącznej wartości tych usług nie mniejszej niż 300.000,00 PLN brutto w ciągu kolejnych 12 miesięcy (warunek ten zostanie uznany za spełniony na podstawie przedstawionych dokumentów – spełnia/nie spełnia)  w zakresie zdolności technicznej - Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca dysponuje co najmniej: 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów dróg, tj. ich szerokości i nośności oraz do gęstości zabudowy i możliwości dojazdu (warunek ten zostanie uznany za spełniony na podstawie przedstawionych dokumentów – spełnia/nie spełnia) (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie ww. warunek podmioty mogą spełniać łącznie).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy (w przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie oświadczenie musi złożyć każdy wykonawca) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem – zgodnie z pkt. 12 specyfikacji
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
b) zezwolenie na transport odpadów zgodnie z art. 28 ustawy z 14 grudzień 2012 r. o odpadach, (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie ww. warunek podmioty mogą spełniać łącznie)- oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem – zgodnie z pkt. 12 specyfikacji, c) wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – wzór stanowi załącznik nr 8, (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie ww. warunek podmioty mogą spełniać łącznie) - oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem – zgodnie z pkt. 12 specyfikacji d) wykaz narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – wzór stanowi załącznik nr 9 (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie ww. warunek podmioty mogą spełniać łącznie) - oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem – zgodnie z pkt. 12 specyfikacji
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) Składanych wraz z ofertą –formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 - oryginał: a) oświadczenie wykonawcy dotyczące potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu – wzór stanowi załącznik nr 3 do specyfikacji - oryginał, b) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania-wzór stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji - oryginał, c) upoważnienie - pełnomocnictwo do podpisania oferty – wzór stanowi załącznik nr 2 do specyfikacji - oryginał, d) Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania – wzór zawarty w załączniku nr 1. Wypełnienie tabeli jest obowiązkowe wyłącznie wtedy, gdy wykonawca zamierza powierzyć cześć zamówienia podwykonawcom - oryginał, e) dowód wpłacenia wadium - oryginał, f) w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, celem udowodnienia, że będzie dysponował zasobem tych podmiotów składa zobowiązanie tych podmiotów, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów określające w szczególności (wzór stanowi załącznik nr 6 – oryginał):  zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu  sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego  zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego  czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2) Składane w ciągu 3 dni (bez wezwania) od dnia przekazania zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Pzp - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 Pzp, – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 (w przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie oświadczenie musi złożyć każdy wykonawca)- oryginał. 3) składanych na wezwanie przez zamawiającego e) dokumenty wymienione w § 5 pkt. 1-9 Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jeżeli wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp - oryginał:  informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,  zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,  zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,  odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 Pzp,  oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności,  oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne,  oświadczenia wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 5 i 6 Pzp,  oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 7 Pzp,  oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716), f) jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - oryginał lub kopia1. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
1) Zamawiający będzie żądał wadium w kwocie – 8000,00 zł

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr
czas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria
Znaczenie
kryterium cena
60
kryterium europejskiego standardu emisji spalin EURO 5
10
ustanowienie zabezpieczenie należytego wykonania umowy
10
Wyposażenie PSZOK w kontenery KP-7
10
Zorganizowanie dodatkowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz elektrycznych i elektronicznych
5
Termin płatności faktury
5

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr
czas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, na poniższych zasadach: 1) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, w tym prawa miejscowego, 2) ustawowej zmiany stawki podatku VAT po dacie zawarcia umowy, 3) odstąpienie na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związana z tym zmiana wynagrodzenia. 4) Możliwość wprowadzenia w/w zmian uzależniona jest od przyjęcia w formie pisemnej aneksu do umowy. 5) Zmiana harmonogramu wywozu odpadów nie wymaga zmiany umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 08/12/2016, godzina: 8:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

Opublikował: Piotr Rolirad
Data publikacji: 30.11.2016 15:05
Ostatnie zmiany: nie zmieniano
To jest ogłoszenie do przetargu
Dokument oglądany razy: 10707
 
@ws1.kpsi.pl