RSS
A A A
SmodBIP

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lubanie

Podlegający Ustawie, zakończony, nierozstrzygnięty


Ogłoszenie:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia


Ogłoszenie nr 540196302-N-2020 z dnia 08-10-2020 r.
Lubanie:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 592672-N-2020
Data: 02/10/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Lubanie, Krajowy numer identyfikacyjny 91086687300000, ul. Lubanie , 87-732 Lubanie, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 542 513 312, e-mail lubanie1@poczta.onet.pl, faks 542 513 312.
Adres strony internetowej (url): http://bip.lubanie.kpsi.pl/
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na terenie gminy Lubanie w okresie od 01.01.2021 r. – 31.12.2021 r. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej: - odpadów zmieszanych (niesegregowanych) gromadzonych w pojemnikach i workach, w tym pozostałości po segregacji odpadów w miejscach powstawania, -odpadów zbieranych selektywnie wg podziału na: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpady stanowiące odpady komunalne, popiół gromadzony w pojemnikach i workach w miejscach powstawania, 2. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych PSZOK w Kucerzu, 3. Dostawę worków do selektywnego zbierania, na warunkach opisanych w SIWZ SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I. Charakterystyka Gminy Lubanie 1) Powierzchnia: Powierzchnia Gminy wynosi około: 69,3 km2 , z czego m.in. 48,43 km2 stanowią użytki rolne (70,7 %). Zabudowa występująca na terenie gminy Lubanie jest w większości rozproszona, zwartym charakterem zabudowy wyróżniają się wsie: Lubanie, Mikanowo A, Mikanowo B, Probostwo Górne, Gąbinek, ale i tu zabudowa położona jest dwustronnie lub jednostronnie wzdłuż dróg. 2) Liczba mieszkańców Liczba mieszkańców zamieszkałych wynosi ok. 3906 osób (dane na podstawie złożonych deklaracji). 3) Liczba nieruchomości: a) w zabudowie jednorodzinnej - ok. 1137 szt. b) w zabudowie wielorodzinnej – 1 szt. c) liczba gospodarstw domowych – ok. 1291 szt. Uwaga: Ilości nieruchomości są zmienne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów, ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od deklaracji złożonych przez właścicieli nieruchomości. Sieć drogową w Gminie Lubanie stanowią: - drogi gminne – 85,651 km, - drogi powiatowe – 26,873 km, - drogi wojewódzkie – 4,318 km, - droga krajowa – 9,052 km, 4). Ilość odpadów odebranych na terenie gminy Lubanie Ilość odpadów odebranych z terenu gminy Lubanie na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w latach 2018, 2019, 2020 - do 30.08. Rodzaj odpadu i kod odpadu Ilość odpadów zebranych w [Mg] w ciągu roku 2018 2019 2020 (do 30.08) Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 453,34 - - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 228,90 309,22 211,96 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny – popioły 20 01 99 65,50 - - Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach - popioły 20 03 99 - 363,96 224,62 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 08 121,86 225,96 182,65 Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 15,18 6,3 35,28 Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 1,05 47,70 30,88 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 11,58 120,28 71,94 Opakowania ze szkła 15 01 07 43,10 82,16 73,94 Razem 940,51 1 155,58 898,29 Odpady odebrane z Punktu Selektywnej Zbiórki w Kucerzu w 2018r. 16 01 03 (zużyte opony) – 3,40 Mg, 20 03 07 (odpady wielkogabarytowe) – 4,97 Mg, 20 01 35 (zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne) – 0,47 Mg, 17 01 01 (odpady z betonu, gruzu betonowego z rozbiórek i remontów) – 4,65 Mg Razem: 13,49 Mg Odpady odebrane z Punktu Selektywnej Zbiórki w Kucerzu w 2019r. 15 01 01 (opakowania z papieru) – 0,18 Mg, 15 01 02 (opakowania z tworzyw sztucznych) – 0,38 Mg, 15 01 07 ( opakowania ze szkła) – 0,42 Mg, 20 03 07 (odpady wielkogabarytowe) – 41,36 Mg, 20 01 23 (urządzenia zawierające freony) – 0,64 Mg, 20 01 35 (zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne) – 4,55 Mg, 20 01 36 (zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż w 20 01 21, 20 01 23,i 20 01 35) – 2,27 Mg, 17 01 01 (odpady z betonu, gruzu betonowego z rozbiórek i remontów) – 2,80 Mg 17 01 07 (zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06) – 18,06 Mg, 17 04 11 (kable inne niż wymienione w 17 04 10) – 0,004 Mg, Razem: 70,66 Mg Odpady odebrane z Punktu Selektywnej Zbiórki w Kucerzu oraz ze zbiórki mobilnej w 2020r. (do 30.08.) 20 03 07 (odpady wielkogabarytowe) – 30,88 Mg, 16 01 03 (zużyte opony) – 7,66 Mg, 17 01 01 (odpady z betonu, gruzu betonowego z rozbiórek i remontów) – 21,72 Mg, 20 01 35 (zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne) – 3,48 Mg, 20 01 36 (zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż w 20 01 21, 20 01 23,i 20 01 35) – 2,74 Mg, 20 01 23 (urządzenia zawierające freony) – 1,79 Mg, Razem: 68,27 Mg Powyższe dane zostały przygotowane z należytą starannością, jednak są to często wartości przybliżone. Należy to wziąć pod uwagę przy kalkulowaniu ceny. Ilość wytworzonych na terenie gminy Lubanie odpadów na terenach nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców Gminy oraz odpadów gromadzonych na terenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. W Gminie Lubanie od 01.01.2021 roku zostanie wprowadzona ulga za posiadanie kompostownika i kompostowanie w nich odpadów biodegradowalnych, szacuje się, że ok. 60 % gospodarstw domowych skorzysta z ulgi, natomiast 40% gospodarstw domowych będzie przekazywać do odbioru odpady biodegradowalne. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować, jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Szacowana do odbioru i zagospodarowania z terenów nieruchomości zamieszkałych ilość odpadów w okresie realizacji zamówienia – ok. 1349 Mg, w tym: Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Szacowana ilość odpadów w okresie realizacji zamówienia [Mg] 1. Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 50 2. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 120 3. Opakowania ze szkła 15 01 07 100 4. Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 08 260 5. Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 40 6. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 320 7. Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach (popiół) lub Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (popiół) 20 03 99 360 20 01 99 8. Zużyte opony 16 01 03 10 9. Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 01 01 15 10. Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 01 07 20 11. Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 17 09 04 4 12. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 35* 4 13. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 36 4 14. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 40 15. Urządzenia zawierające freony 20 01 23* 2 Razem: 1349 II. Frakcje odpadów i sposób ich odbioru Rodzaj odpadu stanowiący przedmiot zamówienia: 1) papier; 2) metale; 3) tworzywa sztuczne; 4) szkło; 5) opakowania wielomateriałowe; 6) bioodpady stanowiące odpady komunalne, 7) przeterminowane leki i chemikalia; 8) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek 9) zużyte baterie i akumulatory; 10) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 11) meble i inne odpady wielkogabarytowe; 12) odpady budowlane i rozbiórkowe; 13) zużyte opony; 14) odpady tekstyliów i odzieży; 15) popiół 16) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Rodzaj i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych 1.Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz odpady pozostałe po selekcji (kod 20 03 01) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do pojemników na terenach zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych, w Gminie Lubanie w przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). – z terenów zabudowy jednorodzinnej - 1 raz na 2 tygodnie w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie raz na miesiąc, - z terenów zabudowy wielorodzinnej -1 raz na tydzień w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na 2 tygodnie, w godzinach 6.00 – 20.00 2.Selektywnie zbierane odpady komunalne Selektywnie zbierane odpady komunalne zbierane będą do pojemników i worków (na terenach zabudowy jednorodzinnej) oraz pojemników (tereny zabudowy wielorodzinnej), ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców Gminy Lubanie w przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). a) Papier(kody odpadów: 15 01 01, 20 01 01) – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu, w godzinach 6.00 – 20.00 b) Szkło (15 01 07, 20 01 02) – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu, w godzinach 6.00 – 20.00 c) Metale i tworzywa sztuczne (kody odpadów:15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 20 01 39, 20 01 40) – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu, w godzinach 6.00 – 20.00 d) Bioodpady stanowiące odpady komunalne(kody odpadów: 20 01 08, 20 02 01) – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz na dwa tygodnie w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na miesiąc, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 1 raz na tydzień w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na 2 tygodnie, w godzinach 6.00 – 20.00 e) Popiół z gospodarstw domowych (kody odpadów: 20 01 99, 20 03 99) – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 1 raz w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, w godzinach 6.00 – 20.00 - z terenów zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej w miesiącu lipcu jeden odbiór odpadów sprzed nieruchomości na terenie całej Gminy, - w okresie od 1 maja do 30 września mieszkańcy mogą dostarczać popiół do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Kucerzu. f) Papier , szkło, metale i tworzywa sztuczne z terenów przeznaczonych do użytku publicznego – wg rzeczywistych potrzeb na zgłoszenie Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, g) Bioodpady z terenów przeznaczonych do użytku publicznego wg rzeczywistych potrzeb na zgłoszenie Zamawiającego jednak nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na miesiąc, 3. Odpady przyjmowane od mieszkańców nieruchomości zamieszkałych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu odbierane będą od mieszkańców gminy Lubanie następujące odpady: Lp. Kod odpadu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów Rodzaj odpadu 1. 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 2. 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 3. 15 01 03 Opakowania z drewna 4. 15 01 04 Opakowania z metali 5. 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 6. 15 01 07 Opakowania ze szkła 7. 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone 8. 16 01 03 Zużyte opony 9. 16 02 14 Zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13 10. 16 02 16 Elementy usunięte z zużytych urządzeń inne niż wymienione w 16 02 15 11. 16 80 01 Magnetyczne i optyczne nośniki informacji 12. 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 13. 17 01 02 Gruz ceglany 14. 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 15. 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 16. 17 02 01 Drewno 17. 17 02 02 Szkło 18. 17 02 03 Tworzywa sztuczne 19. 17 03 80 Odpadowa papa 20. 17 04 11 Kable inne niż wymienione w 17 04 10 21. 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 22. 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 23. 20 01 01 Papier i tektura 24. 20 01 02 Szkło 25. 20 01 10 Odzież 26. 20 01 11 Tekstylia 27. 20 01 13* Rozpuszczalniki 28. 20 01 14* Kwasy 29. 20 01 15* Alkalia 30. 20 01 19* Środki ochrony roślin 31. 20 01 21* Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 32. 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 33. 20 01 25 Oleje i tłuszcze jadalne 34. 20 01 27* Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne 35. 20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 36. 20 01 29* Detergenty zawierające substancje niebezpieczne 37. 20 01 30 Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 38. 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 39. 20 01 33* Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 40. 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 41. 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 42. 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 43. 20 01 38 Drewno inne niż wymienione w 20 01 37 44. 20 01 39 Tworzywa sztuczne 45. 20 01 40 Metale 46. 20 01 80 Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19 47. 20 01 99 Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 48. ex 20 01 99 odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek 49. 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 50. 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 51. 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach Właściciele nieruchomości samodzielnie będą dostarczać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w/w odpady zebrane w sposób selektywny. Odpady budowlane i rozbiórkowe odbierane są od mieszkańca w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 0,5 m3/zabudowę/rok. Odbiór większej ilości odpadów budowlanych odbywać się będzie w ramach indywidualnego zamówienia firmy odbierającej odpady. Zużyte opony odbierane są od mieszkańca w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 4 sztuk/zabudowę/rok. Odpady wielkogabarytowe odbierane są od mieszkańca w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 200 kg / nieruchomość/rok. 4. Wymagania odnośnie ilości i rodzajów worków oraz pojemników i kontenerów dostarczanych przez Wykonawcę. a) worki do selektywnego zbierania odpadów z papieru (w zakresie gromadzenia odpadów z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i tektury), kolor niebieski oznaczone napisem w kolorze czarnym „PAPIER”- przewidywana ilość: 15 500 szt. - materiał – folia polietylenowa LDPE - pojemność 120 l. - wykonane z folii o grubości min. 0,060 mm, b) worki do selektywnego zbierania odpadów z metali i tworzyw sztucznych (w zakresie gromadzenia odpadów metali w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe materiałowe), kolor żółty, oznaczone napisem w kolorze czarnym „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” - przewidywana ilość: 46 500 szt. - materiał – folia polietylenowa LDPE, - pojemność 120 l., - wykonane z folii o grubości min. 0,060 mm, c) worki do selektywnego zbierania odpadów ulegających biodegradacji w tym bioodpadów ( w tym odpady zielone i odpady kuchenne z gospodarstw domowych), kolor brązowy, oznaczone napisem w kolorze białym „BIO” -przewidywana ilość: 25 000 szt. - materiał – folia polietylenowa LDPE, - pojemność 120 l., - wykonane z folii o grubości min. 0,060 mm, Powyższe dane zostały przygotowane z należytą starannością, jednak są to często wartości przybliżone. Należy to wziąć pod uwagę przy kalkulowaniu ceny. Ilość wytworzonych na terenie gminy Lubanie odpadów na terenach nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców gminy nie jest zależna od Zamawiającego, w związku z tym faktem podane wyżej ilości worków są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do potrzeb Zamawiającego. Podane ilości worków należy traktować, jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na worki. d) pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów:  o pojemności minimum 1,5 m3i odpowiedniej kolorystyce: 2 szt. z napisem PAPIER (pojemnik niebieski), 3 szt. z napisem SZKŁO (pojemnik zielony), 3 szt. z napisem METALE I TWORZYWA SZTUCZNE (pojemnik żółty), - wyposażone w odpowiednie otwory wrzutowe dostosowane do rodzaju odpadów, - posiadające czytelne oznakowanie rodzaju zbieranych odpadów, - posiadające dużą wytrzymałość i odporność na zmienne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne, - posiadające estetyczny wygląd, - posiadające atest higieniczny PZH,  o pojemności 240 l. i odpowiedniej kolorystyce: 5 szt. z napisem BIO (brązowy), 2 szt. z napisem PAPIER (niebieski), 3 szt. na odpady zmieszane,  o pojemności 120l.i odpowiedniej kolorystyce: 1 szt. z napisem PAPIER (niebieski), 1 szt. z napisem SZKŁO (zielony), 1 szt. z napisem METALE I TWORZYWA SZTUCZNE (żółty), - pojemniki wykonane z tworzywa sztucznego, - posiadające czytelne oznakowanie rodzaju zbieranych odpadów, - posiadające dużą wytrzymałość i odporność na zmienne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne, - posiadające estetyczny wygląd, - posiadające atest higieniczny PZH, Pojemniki oraz worki powinny zabezpieczać odpady przed pogorszeniem jakości zbieranej frakcji odpadów dla przyszłych procesów ich przetwarzania. Zamawiający wskaże miejsce wstawienia pojemników. OPCJONALNIE - wyposażenie PSZOK w Kucerzu w 5 szt. kontenerów typu KP -7 w wersji odkrytej, oraz 3 szt. pojemników o poj. 1100l w wersji zakrytej, posiadające dużą wytrzymałość i odporność na zmienne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne, z trwałym zabezpieczeniem antykorozyjnym, pojemniki należy dostarczyć w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający wyposażył nieruchomości zamieszkałe w pojemniki do zbiórki szkła 120l, popiołu 110l oraz odpadów zmieszanych 120l. lub 240l. Pojemniki są własnością gminy Lubanie, oddaną w użyczenie mieszkańcom gminy Lubanie. III. OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(j.t. Dz. U. z 2019, poz. 2010 ze zm.), b) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 7 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2028), c) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.), d) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 1219 ze zm.), e) ustawa z dnia 29 czerwca 2018 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym ( t.j. Dz. U. z 2019 r., poz.1895), f) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2019r., poz. 521), g) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r., nr 104 poz. 868), h) rozporządzenie Ministra Klimatu w sprawie katalogu odpadów z dnia 2 stycznia 2020 r. (Dz. U. 2020r., poz. 10), i) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U z 2016 r., poz. 2167), j) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), k) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz. 122), l) Uchwały Nr VII/81/2019 Rady Gminy Lubanie z dnia 13 listopada 2019 r. w sprawie przyjęcia regulaminu czystości i porządku na terenie Gminy Lubanie. m) Uchwały Nr VIII/94/2019 Rady Gminy Lubanie z dnia 17 grudnia 2019 r. zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia regulaminu czystości i porządku na terenie Gminy Lubanie. n) Uchwały Nr VII/82/2019 Rady Gminy Lubanie z dnia 13 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami. o) Uchwały Nr VIII/95/2019 Rady Gminy Lubanie z dnia 17 grudnia 2019 r. zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami, p) Uchwały Nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko –Pomorskiego z 29 maja 2017 r. w sprawie Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2022 – 2017 z perspektywą na lata 2023 – 2028, q) Ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1781) r) Ustawy z dnia 11 czerwca 2019 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy ( t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1291); 2. Wykonawca zobowiązany będzie do systematycznego odbierania bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych każdą ilość odpadów selektywnie zebranych i niesegregowanych (zmieszanych) przygotowanych do odebrania w pojemnikach oraz workach, wystawionych obok pojemników jak również z pergoli śmietnikowych o swobodnym dostępie oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu. (Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wykaz gospodarstw domowych, objętych usługą odbioru odpadów komunalnych). 3. Wykonawca w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest do dostarczania w trakcie trwania umowy właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania, które będą przekazywane mieszkańcom gminy przy każdym odbiorze, w tej samej ilości jakie zostały wystawione przy odbiorze odpadów danej frakcji (niezależnie od oznaczenia worka logiem firmy). Cena worka wliczona w cenę oferty. Przy pierwszym odbiorze odpadów należy dostarczyć worki na każdą nieruchomość w ilości po 3 sztuki na każdą frakcję, oraz 4 razy w roku po 200 szt. na każdą frakcję do Urzędu Gminy Lubanie. 4. Wykonawca w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest do zaopatrzenia budynku wielorodzinnego w pojemniki do gromadzenia odpadów segregowanych, zaopatrzenia terenów przeznaczonych do użytku publicznego w pojemniki do segregacji odpadów, które należy dostarczyć w ciągu 5 dni od dnia podpisania umowy (Zamawiający wskaże miejsca ustawienia pojemników). 5. Wykonawca zobowiązany będzie do opróżniania pojemników i kontenerów zlokalizowanych na terenie PSZOK. Rodzaje odpadów do odbioru z PSZOK przedstawione zostały w tabeli w pkt II ppkt 3. Częstotliwość wywozu odpadów z PSZOK będzie ustalana w porozumieniu z Zamawiającym i wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb, z uwzględnieniem stopnia zapełnienia pojemników, jednak nie częściej niż 1 raz na dwa miesiące. Wykonawca będzie realizował wywóz odpadów z PSZOK w terminie do 48 godz., w dni robocze, po otrzymaniu informacji od pracownika obsługującego ten punkt o konieczności zrealizowania wywozu. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do odebrania wszystkich odpadów zgromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w ostatnim miesiącu obowiązywania umowy zawartej z Zamawiającym. 7. Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu zanieczyszczonego na skutek rozsypania odpadów w czasie ich odbioru. 8. Wykonawca zabezpieczy przewożone odpady przed wysypaniem, wyciekiem, rozwianiem w trakcie transportu. W przypadku zanieczyszczenia terenu odebranymi odpadami na trasie przejazdu wykonawca natychmiast usunie zdarzenie na własny koszt. 9. Wykonawca odbiera odpady z miejsca ustawienia pojemników, po opróżnieniu pojemników zobowiązany jest do odstawienia ich w to samo miejsce. Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia z właścicielem nieruchomości możliwości odbioru odpadów (dostępu do pojemników/worków), w sytuacjach, gdy gromadzenie odpadów prowadzone jest w zamkniętej części nieruchomości, do której Wykonawca nie ma dostępu (np. zamykane osłony śmietnikowe itp.), 10. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona, 11. Wykonawca będzie dokonywał odbioru i transportu odpadów, z każdej nieruchomości bez względu na jej położenie i ukształtowanie terenu, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony, niezależnie od powodu utrudnienia. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku braku odbioru odpadów wykonawca ustali dodatkowy termin odbioru i zawiadomi właściciela na własny koszt. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 13. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym Wójta i właściciela nieruchomości. 14. Wykonawca zobowiązany będzie do powiadamiania gminy o nieruchomościach, na których nie zostały odebrane odpady, ze względu na niewywiązywanie się z obowiązku segregacji odpadów jak również inne stwierdzone nieprawidłowości. Powiadomienie musi zawierać: - adres nieruchomości na której stwierdzono nieprawidłowości, - krótki opis zdarzenia (data, godzina, informacja opisująca nieprawidłowości) - nagranie wideo lub zdjęcia w postaci cyfrowej dokumentujące nieprawidłowości. Nagranie wideo lub zdjęcia muszą zostać wykonane w takiej jakości, by nie budząc wątpliwości pozwalały na identyfikacje nieruchomości oraz stwierdzonych nieprawidłowości, - dane pracowników, którzy stwierdzili nieprawidłowości. 15. Wykonawca jest zobowiązany przekazać w/w informacje w ciągu 2 dni roboczych po każdym dniu zbiórki odpadów w formie elektronicznej na adres: gospodarka_odpadami@lubanie.com. 16. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 17. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić szczegółowy harmonogram wywozu odpadów, a następnie przedstawić Zamawiającemu do akceptacji harmonogram oraz trasy wywozu odpadów komunalnych, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia dostarczenia wykazu nieruchomości, oraz w przypadku zmian w harmonogramach lub trasach wywozu każdorazowo przedstawić Zamawiającemu projekt do akceptacji. 18. Po zaakceptowaniu harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest podać go do wiadomości publicznej oraz skutecznie powiadomić mieszkańców gminy poprzez dostarczenie do każdego gospodarstwa domowego ulotek zawierających harmonogram odbioru, najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. 19. Wykonawca będzie dostarczać sprawozdania z ilości odebranych i poddanych unieszkodliwianiu odpadów zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. 20. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania raz na miesiąc Zamawiającemu kwitów wagowych do instalacji komunalnych oraz innych instalacji, do których przekazuje odpady z terenu gminy Lubanie, 21. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami oraz zachowaniem zasady bliskości, o których mowa w ustawie o odpadach. 22. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zobowiązany jest do przekazania zmieszanych odpadów komunalnych bezpośrednio do instalacji komunalnej. 23. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji, w szczególności instalacji komunalnych, do których przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady. 24. W przypadku zmiany odbiorcy odpadów, Wykonawca o powyższym fakcie powiadomi zamawiającego w terminie 30 dni przed nastąpieniem zmiany. Do zgłoszenia należy dołączyć kserokopie umowy z zarządzającym instalacją wraz z zezwoleniem na przetwarzanie odpadów oraz podpisać stosowny aneks do umowy z Zamawiającym. 25. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii instalacji komunalnej. 26. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. Wykonawca jest zobowiązany do transportowania odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób, który uniemożliwia zmieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi oraz w sposób uniemożliwiający mieszanie się ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 27. Wykonawca zobowiązany będzie do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Środowiska, w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczana poziomu ograniczania masy tych odpadów. 28. Wykonawca zobowiązany będzie do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Środowiska, w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 29. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach. 30. Wykonawca jest zobowiązany posiadać zezwolenie na zbieranie lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub zapewnienie gotowości przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w tym zakresie i posiadającego zezwolenie na zbieranie lub na przetwarzanie odpadów. 31. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Lubanie zgodnie z przepisami art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. – o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 32. Przedmiot zamówienia należy wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) 33. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo - transportowej, spełniającej wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) 34. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia nieodpłatnego dostępu do systemu pozycjonowania satelitarnego umożliwiającego bieżące monitorowanie (w czasie rzeczywistym) położenia pojazdów odbierających odpady komunalne z terenu gminy Lubanie oraz trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu, miejscach postojów i miejscach wyładunku odpadów. 35. Wykonawca w ramach realizacji niniejszej usługi będzie sporządzał roczne sprawozdania i przekazywał je Zamawiającemu za pomocą bazy BDO w sposób zgodny z wymaganiami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w tym zakresie. 36. Zamawiający w okresie trwania umowy będzie udostępniał Wykonawcy dane dotyczące nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy. W przypadku nowo zgłoszonej nieruchomości wykonawca będzie odbierał odpady z nieruchomości maksymalnie po 5 dniach, od dnia zgłoszenia nieruchomości oraz dostarczy właścicielowi nieruchomości harmonogram odbierania odpadów.
W ogłoszeniu powinno być: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na terenie gminy Lubanie w okresie od 01.01.2021 r. – 31.12.2021 r. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej: - odpadów zmieszanych (niesegregowanych) gromadzonych w pojemnikach i workach, w tym pozostałości po segregacji odpadów w miejscach powstawania, -odpadów zbieranych selektywnie wg podziału na: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpady stanowiące odpady komunalne, popiół gromadzony w pojemnikach i workach w miejscach powstawania, 2. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych PSZOK w Kucerzu, 3. Dostawę worków do selektywnego zbierania, na warunkach opisanych w SIWZ SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I. Charakterystyka Gminy Lubanie 1) Powierzchnia: Powierzchnia Gminy wynosi około: 69,3 km2 , z czego m.in. 48,43 km2 stanowią użytki rolne (70,7 %). Zabudowa występująca na terenie gminy Lubanie jest w większości rozproszona, zwartym charakterem zabudowy wyróżniają się wsie: Lubanie, Mikanowo A, Mikanowo B, Probostwo Górne, Gąbinek, ale i tu zabudowa położona jest dwustronnie lub jednostronnie wzdłuż dróg. 2) Liczba mieszkańców Liczba mieszkańców zamieszkałych wynosi ok. 3906 osób (dane na podstawie złożonych deklaracji). 3) Liczba nieruchomości: a) w zabudowie jednorodzinnej - ok. 1137 szt. b) w zabudowie wielorodzinnej – 1 szt. c) liczba gospodarstw domowych – ok. 1291 szt. Uwaga: Ilości nieruchomości są zmienne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów, ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od deklaracji złożonych przez właścicieli nieruchomości. Sieć drogową w Gminie Lubanie stanowią: - drogi gminne – 85,651 km, - drogi powiatowe – 26,873 km, - drogi wojewódzkie – 4,318 km, - droga krajowa – 9,052 km, 4). Ilość odpadów odebranych na terenie gminy Lubanie Ilość odpadów odebranych z terenu gminy Lubanie na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w latach 2018, 2019, 2020 - do 30.08. Rodzaj odpadu i kod odpadu Ilość odpadów zebranych w [Mg] w ciągu roku 2018 2019 2020 (do 30.08) Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 453,34 - - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 228,90 309,22 211,96 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny – popioły 20 01 99 65,50 - - Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach - popioły 20 03 99 - 363,96 224,62 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 08 121,86 225,96 182,65 Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 15,18 6,3 35,28 Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 1,05 47,70 30,88 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 11,58 120,28 71,94 Opakowania ze szkła 15 01 07 43,10 82,16 73,94 Razem 940,51 1 155,58 898,29 Odpady odebrane z Punktu Selektywnej Zbiórki w Kucerzu w 2018r. 16 01 03 (zużyte opony) – 3,40 Mg, 20 03 07 (odpady wielkogabarytowe) – 4,97 Mg, 20 01 35 (zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne) – 0,47 Mg, 17 01 01 (odpady z betonu, gruzu betonowego z rozbiórek i remontów) – 4,65 Mg Razem: 13,49 Mg Odpady odebrane z Punktu Selektywnej Zbiórki w Kucerzu w 2019r. 15 01 01 (opakowania z papieru) – 0,18 Mg, 15 01 02 (opakowania z tworzyw sztucznych) – 0,38 Mg, 15 01 07 ( opakowania ze szkła) – 0,42 Mg, 20 03 07 (odpady wielkogabarytowe) – 41,36 Mg, 20 01 23 (urządzenia zawierające freony) – 0,64 Mg, 20 01 35 (zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne) – 4,55 Mg, 20 01 36 (zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż w 20 01 21, 20 01 23,i 20 01 35) – 2,27 Mg, 17 01 01 (odpady z betonu, gruzu betonowego z rozbiórek i remontów) – 2,80 Mg 17 01 07 (zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06) – 18,06 Mg, 17 04 11 (kable inne niż wymienione w 17 04 10) – 0,004 Mg, Razem: 70,66 Mg Odpady odebrane z Punktu Selektywnej Zbiórki w Kucerzu oraz ze zbiórki mobilnej w 2020r. (do 30.08.) 20 03 07 (odpady wielkogabarytowe) – 30,88 Mg, 16 01 03 (zużyte opony) – 7,66 Mg, 17 01 01 (odpady z betonu, gruzu betonowego z rozbiórek i remontów) – 21,72 Mg, 20 01 35 (zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne) – 3,48 Mg, 20 01 36 (zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż w 20 01 21, 20 01 23,i 20 01 35) – 2,74 Mg, 20 01 23 (urządzenia zawierające freony) – 1,79 Mg, Razem: 68,27 Mg Powyższe dane zostały przygotowane z należytą starannością, jednak są to często wartości przybliżone. Należy to wziąć pod uwagę przy kalkulowaniu ceny. Ilość wytworzonych na terenie gminy Lubanie odpadów na terenach nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców Gminy oraz odpadów gromadzonych na terenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. W Gminie Lubanie od 01.01.2021 roku zostanie wprowadzona ulga za posiadanie kompostownika i kompostowanie w nich odpadów biodegradowalnych, szacuje się, że ok. 60 % gospodarstw domowych skorzysta z ulgi, natomiast 40% gospodarstw domowych będzie przekazywać do odbioru odpady biodegradowalne. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować, jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Szacowana do odbioru i zagospodarowania z terenów nieruchomości zamieszkałych ilość odpadów w okresie realizacji zamówienia – ok. 1349 Mg, w tym: Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Szacowana ilość odpadów w okresie realizacji zamówienia [Mg] 1. Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 50 2. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 120 3. Opakowania ze szkła 15 01 07 100 4. Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 08 260 5. Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 40 6. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 320 7. Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach (popiół) lub Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (popiół) 20 03 99 360 20 01 99 8. Zużyte opony 16 01 03 10 9. Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 01 01 15 10. Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 01 07 20 11. Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 17 09 04 4 12. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 35* 4 13. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 36 4 14. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 40 15. Urządzenia zawierające freony 20 01 23* 2 Razem: 1349 II. Frakcje odpadów i sposób ich odbioru Rodzaj odpadu stanowiący przedmiot zamówienia: 1) papier; 2) metale; 3) tworzywa sztuczne; 4) szkło; 5) opakowania wielomateriałowe; 6) bioodpady stanowiące odpady komunalne, 7) przeterminowane leki i chemikalia; 8) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek 9) zużyte baterie i akumulatory; 10) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 11) meble i inne odpady wielkogabarytowe; 12) odpady budowlane i rozbiórkowe; 13) zużyte opony; 14) odpady tekstyliów i odzieży; 15) popiół 16) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Rodzaj i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych 1.Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz odpady pozostałe po selekcji (kod 20 03 01) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do pojemników na terenach zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych, w Gminie Lubanie w przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). – z terenów zabudowy jednorodzinnej - 1 raz na 2 tygodnie w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie raz na miesiąc, - z terenów zabudowy wielorodzinnej -1 raz na tydzień w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na 2 tygodnie, w godzinach 6.00 – 20.00 2.Selektywnie zbierane odpady komunalne Selektywnie zbierane odpady komunalne zbierane będą do pojemników i worków (na terenach zabudowy jednorodzinnej) oraz pojemników (tereny zabudowy wielorodzinnej), ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców Gminy Lubanie w przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). a) Papier(kody odpadów: 15 01 01, 20 01 01) – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu, w godzinach 6.00 – 20.00 b) Szkło (15 01 07, 20 01 02) – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu, w godzinach 6.00 – 20.00 c) Metale i tworzywa sztuczne (kody odpadów:15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 20 01 39, 20 01 40) – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 2 razy w miesiącu, w godzinach 6.00 – 20.00 d) Bioodpady stanowiące odpady komunalne(kody odpadów: 20 01 08, 20 02 01) – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz na dwa tygodnie w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na miesiąc, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 1 raz na tydzień w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na 2 tygodnie, w godzinach 6.00 – 20.00 e) Popiół z gospodarstw domowych (kody odpadów: 20 01 99, 20 03 99) – z terenów zabudowy jednorodzinnej 1 raz w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, - z terenów zabudowy wielorodzinnej 1 raz w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, w godzinach 6.00 – 20.00 - z terenów zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej w miesiącu lipcu jeden odbiór odpadów sprzed nieruchomości na terenie całej Gminy, - w okresie od 1 maja do 30 września mieszkańcy mogą dostarczać popiół do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Kucerzu. f) Papier , szkło, metale i tworzywa sztuczne z terenów przeznaczonych do użytku publicznego – wg rzeczywistych potrzeb na zgłoszenie Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, g) Bioodpady z terenów przeznaczonych do użytku publicznego wg rzeczywistych potrzeb na zgłoszenie Zamawiającego jednak nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie 1 raz na miesiąc, 3. Odpady przyjmowane od mieszkańców nieruchomości zamieszkałych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu odbierane będą od mieszkańców gminy Lubanie następujące odpady: Lp. Kod odpadu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów Rodzaj odpadu 1. 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 2. 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 3. 15 01 03 Opakowania z drewna 4. 15 01 04 Opakowania z metali 5. 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 6. 15 01 07 Opakowania ze szkła 7. 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone 8. 16 01 03 Zużyte opony 9. 16 02 14 Zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13 10. 16 02 16 Elementy usunięte z zużytych urządzeń inne niż wymienione w 16 02 15 11. 16 80 01 Magnetyczne i optyczne nośniki informacji 12. 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 13. 17 01 02 Gruz ceglany 14. 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 15. 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 16. 17 02 01 Drewno 17. 17 02 02 Szkło 18. 17 02 03 Tworzywa sztuczne 19. 17 03 80 Odpadowa papa 20. 17 04 11 Kable inne niż wymienione w 17 04 10 21. 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 22. 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 23. 20 01 01 Papier i tektura 24. 20 01 02 Szkło 25. 20 01 10 Odzież 26. 20 01 11 Tekstylia 27. 20 01 13* Rozpuszczalniki 28. 20 01 14* Kwasy 29. 20 01 15* Alkalia 30. 20 01 19* Środki ochrony roślin 31. 20 01 21* Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 32. 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 33. 20 01 25 Oleje i tłuszcze jadalne 34. 20 01 27* Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne 35. 20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 36. 20 01 29* Detergenty zawierające substancje niebezpieczne 37. 20 01 30 Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 38. 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 39. 20 01 33* Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 40. 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 41. 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 42. 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 43. 20 01 38 Drewno inne niż wymienione w 20 01 37 44. 20 01 39 Tworzywa sztuczne 45. 20 01 40 Metale 46. 20 01 80 Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19 47. 20 01 99 Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 48. ex 20 01 99 odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek 49. 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 50. 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 51. 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach Właściciele nieruchomości samodzielnie będą dostarczać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w/w odpady zebrane w sposób selektywny. Odpady budowlane i rozbiórkowe odbierane są od mieszkańca w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 0,5 m3/zabudowę/rok. Odbiór większej ilości odpadów budowlanych odbywać się będzie w ramach indywidualnego zamówienia firmy odbierającej odpady. Zużyte opony odbierane są od mieszkańca w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 4 sztuk/zabudowę/rok. Odpady wielkogabarytowe odbierane są od mieszkańca w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 200 kg / nieruchomość/rok. 4. Wymagania odnośnie ilości i rodzajów worków oraz pojemników i kontenerów dostarczanych przez Wykonawcę. a) worki do selektywnego zbierania odpadów z papieru (w zakresie gromadzenia odpadów z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i tektury), kolor niebieski oznaczone napisem w kolorze czarnym „PAPIER”- przewidywana ilość: 15 500 szt. - materiał – folia polietylenowa LDPE - pojemność 120 l. - wykonane z folii o grubości min. 0,060 mm, b) worki do selektywnego zbierania odpadów z metali i tworzyw sztucznych (w zakresie gromadzenia odpadów metali w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe materiałowe), kolor żółty, oznaczone napisem w kolorze czarnym „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” - przewidywana ilość: 46 500 szt. - materiał – folia polietylenowa LDPE, - pojemność 120 l., - wykonane z folii o grubości min. 0,060 mm, c) worki do selektywnego zbierania odpadów ulegających biodegradacji w tym bioodpadów ( w tym odpady zielone i odpady kuchenne z gospodarstw domowych), kolor brązowy, oznaczone napisem w kolorze białym „BIO” -przewidywana ilość: 25 000 szt. - materiał – folia polietylenowa LDPE, - pojemność 120 l., - wykonane z folii o grubości min. 0,060 mm, Powyższe dane zostały przygotowane z należytą starannością, jednak są to często wartości przybliżone. Należy to wziąć pod uwagę przy kalkulowaniu ceny. Ilość wytworzonych na terenie gminy Lubanie odpadów na terenach nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców gminy nie jest zależna od Zamawiającego, w związku z tym faktem podane wyżej ilości worków są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do potrzeb Zamawiającego. Podane ilości worków należy traktować, jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na worki. d) pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów:  o pojemności minimum 1,5 m3i odpowiedniej kolorystyce: 2 szt. z napisem PAPIER (pojemnik niebieski), 3 szt. z napisem SZKŁO (pojemnik zielony), 3 szt. z napisem METALE I TWORZYWA SZTUCZNE (pojemnik żółty), - wyposażone w odpowiednie otwory wrzutowe dostosowane do rodzaju odpadów, - posiadające czytelne oznakowanie rodzaju zbieranych odpadów, - posiadające dużą wytrzymałość i odporność na zmienne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne, - posiadające estetyczny wygląd, - posiadające atest higieniczny PZH,  o pojemności 240 l. i odpowiedniej kolorystyce: 5 szt. z napisem BIO (brązowy), 2 szt. z napisem PAPIER (niebieski), 3 szt. na odpady zmieszane,  o pojemności 120l.i odpowiedniej kolorystyce: 1 szt. z napisem PAPIER (niebieski), 1 szt. z napisem SZKŁO (zielony), 1 szt. z napisem METALE I TWORZYWA SZTUCZNE (żółty), - pojemniki wykonane z tworzywa sztucznego, - posiadające czytelne oznakowanie rodzaju zbieranych odpadów, - posiadające dużą wytrzymałość i odporność na zmienne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne, - posiadające estetyczny wygląd, - posiadające atest higieniczny PZH, Pojemniki oraz worki powinny zabezpieczać odpady przed pogorszeniem jakości zbieranej frakcji odpadów dla przyszłych procesów ich przetwarzania. Zamawiający wskaże miejsce wstawienia pojemników. OPCJONALNIE - wyposażenie PSZOK w Kucerzu w 5 szt. kontenerów typu KP -7 w wersji odkrytej, oraz 3 szt. pojemników o poj. 1100l w wersji zakrytej, posiadające dużą wytrzymałość i odporność na zmienne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne, z trwałym zabezpieczeniem antykorozyjnym, pojemniki należy dostarczyć w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający wyposażył nieruchomości zamieszkałe w pojemniki do zbiórki szkła 120l, popiołu 110l oraz odpadów zmieszanych 120l. lub 240l. Pojemniki są własnością gminy Lubanie, oddaną w użyczenie mieszkańcom gminy Lubanie. III. OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(j.t. Dz. U. z 2019, poz. 2010 ze zm.), b) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 7 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2028), c) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.), d) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 1219 ze zm.), e) ustawa z dnia 29 czerwca 2018 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym ( t.j. Dz. U. z 2019 r., poz.1895), f) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2019r., poz. 521), g) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r., nr 104 poz. 868), h) rozporządzenie Ministra Klimatu w sprawie katalogu odpadów z dnia 2 stycznia 2020 r. (Dz. U. 2020r., poz. 10), i) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U z 2016 r., poz. 2167), j) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), k) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz. 122), l) Uchwały Nr VII/81/2019 Rady Gminy Lubanie z dnia 13 listopada 2019 r. w sprawie przyjęcia regulaminu czystości i porządku na terenie Gminy Lubanie. m) Uchwały Nr VIII/94/2019 Rady Gminy Lubanie z dnia 17 grudnia 2019 r. zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia regulaminu czystości i porządku na terenie Gminy Lubanie. n) Uchwały Nr VII/82/2019 Rady Gminy Lubanie z dnia 13 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami. o) Uchwały Nr VIII/95/2019 Rady Gminy Lubanie z dnia 17 grudnia 2019 r. zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami, p) Uchwały Nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko –Pomorskiego z 29 maja 2017 r. w sprawie Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2022 – 2017 z perspektywą na lata 2023 – 2028, q) Ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1781) r) Ustawy z dnia 11 czerwca 2019 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy ( t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1291); 2. Wykonawca zobowiązany będzie do systematycznego odbierania bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych każdą ilość odpadów selektywnie zebranych i niesegregowanych (zmieszanych) przygotowanych do odebrania w pojemnikach oraz workach, wystawionych obok pojemników jak również z pergoli śmietnikowych o swobodnym dostępie oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Kucerzu. (Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wykaz gospodarstw domowych, objętych usługą odbioru odpadów komunalnych). 3. Wykonawca w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest do dostarczania w trakcie trwania umowy właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania, które będą przekazywane mieszkańcom gminy przy każdym odbiorze, w tej samej ilości jakie zostały wystawione przy odbiorze odpadów danej frakcji (niezależnie od oznaczenia worka logiem firmy). Cena worka wliczona w cenę oferty. Przy pierwszym odbiorze odpadów należy dostarczyć worki na każdą nieruchomość w ilości po 3 sztuki na każdą frakcję, oraz 4 razy w roku po 200 szt. na każdą frakcję do Urzędu Gminy Lubanie. 4. Wykonawca w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest do zaopatrzenia budynku wielorodzinnego w pojemniki do gromadzenia odpadów segregowanych, zaopatrzenia terenów przeznaczonych do użytku publicznego w pojemniki do segregacji odpadów, które należy dostarczyć w ciągu 5 dni od dnia podpisania umowy (Zamawiający wskaże miejsca ustawienia pojemników). 5. Wykonawca zobowiązany będzie do opróżniania pojemników i kontenerów zlokalizowanych na terenie PSZOK. Rodzaje odpadów do odbioru z PSZOK przedstawione zostały w tabeli w pkt II ppkt 3. Częstotliwość wywozu odpadów z PSZOK będzie ustalana w porozumieniu z Zamawiającym i wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb, z uwzględnieniem stopnia zapełnienia pojemników, jednak nie częściej niż 1 raz na dwa miesiące. Wykonawca będzie realizował wywóz odpadów z PSZOK w terminie do 48 godz., w dni robocze, po otrzymaniu informacji od pracownika obsługującego ten punkt o konieczności zrealizowania wywozu. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do odebrania wszystkich odpadów zgromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w ostatnim miesiącu obowiązywania umowy zawartej z Zamawiającym. 7. Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu zanieczyszczonego na skutek rozsypania odpadów w czasie ich odbioru. 8. Wykonawca zabezpieczy przewożone odpady przed wysypaniem, wyciekiem, rozwianiem w trakcie transportu. W przypadku zanieczyszczenia terenu odebranymi odpadami na trasie przejazdu wykonawca natychmiast usunie zdarzenie na własny koszt. 9. Wykonawca odbiera odpady z miejsca ustawienia pojemników, po opróżnieniu pojemników zobowiązany jest do odstawienia ich w to samo miejsce. Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia z właścicielem nieruchomości możliwości odbioru odpadów (dostępu do pojemników/worków), w sytuacjach, gdy gromadzenie odpadów prowadzone jest w zamkniętej części nieruchomości, do której Wykonawca nie ma dostępu (np. zamykane osłony śmietnikowe itp.), 10. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona, 11. Wykonawca będzie dokonywał odbioru i transportu odpadów, z każdej nieruchomości bez względu na jej położenie i ukształtowanie terenu, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony, niezależnie od powodu utrudnienia. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku braku odbioru odpadów wykonawca ustali dodatkowy termin odbioru i zawiadomi właściciela na własny koszt. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 13. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym Wójta i właściciela nieruchomości. 14. Wykonawca zobowiązany będzie do powiadamiania gminy o nieruchomościach, na których nie zostały odebrane odpady, ze względu na niewywiązywanie się z obowiązku segregacji odpadów jak również inne stwierdzone nieprawidłowości. Powiadomienie musi zawierać: - adres nieruchomości na której stwierdzono nieprawidłowości, - krótki opis zdarzenia (data, godzina, informacja opisująca nieprawidłowości) - nagranie wideo lub zdjęcia w postaci cyfrowej dokumentujące nieprawidłowości. Nagranie wideo lub zdjęcia muszą zostać wykonane w takiej jakości, by nie budząc wątpliwości pozwalały na identyfikacje nieruchomości oraz stwierdzonych nieprawidłowości, - dane pracowników, którzy stwierdzili nieprawidłowości. 15. Wykonawca jest zobowiązany przekazać w/w informacje w ciągu 2 dni roboczych po każdym dniu zbiórki odpadów w formie elektronicznej na adres: gospodarka_odpadami@lubanie.com. 16. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 17. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić szczegółowy harmonogram wywozu odpadów, a następnie przedstawić Zamawiającemu do akceptacji harmonogram oraz trasy wywozu odpadów komunalnych, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia dostarczenia wykazu nieruchomości, oraz w przypadku zmian w harmonogramach lub trasach wywozu każdorazowo przedstawić Zamawiającemu projekt do akceptacji. 18. Po zaakceptowaniu harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest podać go do wiadomości publicznej oraz skutecznie powiadomić mieszkańców gminy poprzez dostarczenie do każdego gospodarstwa domowego ulotek zawierających harmonogram odbioru, najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. 19. Wykonawca będzie dostarczać sprawozdania z ilości odebranych i poddanych unieszkodliwianiu odpadów zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. 20. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania raz na miesiąc Zamawiającemu kwitów wagowych do instalacji komunalnych oraz innych instalacji, do których przekazuje odpady z terenu gminy Lubanie, 21. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami oraz zachowaniem zasady bliskości, o których mowa w ustawie o odpadach. 22. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zobowiązany jest do przekazania zmieszanych odpadów komunalnych bezpośrednio do instalacji komunalnej. 23. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji, w szczególności instalacji komunalnych, do których przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady. 24. W przypadku zmiany odbiorcy odpadów, Wykonawca o powyższym fakcie powiadomi zamawiającego w terminie 30 dni przed nastąpieniem zmiany. Do zgłoszenia należy dołączyć kserokopie umowy z zarządzającym instalacją wraz z zezwoleniem na przetwarzanie odpadów oraz podpisać stosowny aneks do umowy z Zamawiającym. 25. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii instalacji komunalnej. 26. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. Wykonawca jest zobowiązany do transportowania odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób, który uniemożliwia zmieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi oraz w sposób uniemożliwiający mieszanie się ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 27. Wykonawca zobowiązany będzie do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Środowiska, w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczana poziomu ograniczania masy tych odpadów. 28. Wykonawca zobowiązany będzie do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Środowiska, w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 29. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach. 30. Wykonawca jest zobowiązany posiadać zezwolenie na zbieranie lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub zapewnienie gotowości przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w tym zakresie i posiadającego zezwolenie na zbieranie lub na przetwarzanie odpadów. 31. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Lubanie zgodnie z przepisami art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. – o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 32. Przedmiot zamówienia należy wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) 33. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo - transportowej, spełniającej wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) 34. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia nieodpłatnego dostępu do systemu pozycjonowania satelitarnego umożliwiającego bieżące monitorowanie (w czasie rzeczywistym) położenia pojazdów odbierających odpady komunalne z terenu gminy Lubanie oraz trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu, miejscach postojów i miejscach wyładunku odpadów. 35. Wykonawca w ramach realizacji niniejszej usługi będzie sporządzał roczne sprawozdania i przekazywał je Zamawiającemu za pomocą bazy BDO w sposób zgodny z wymaganiami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w tym zakresie. 36. Zamawiający w okresie trwania umowy będzie udostępniał Wykonawcy dane dotyczące nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy. W przypadku nowo zgłoszonej nieruchomości wykonawca będzie odbierał odpady z nieruchomości maksymalnie po 5 dniach, od dnia zgłoszenia nieruchomości oraz dostarczy właścicielowi nieruchomości harmonogram odbierania odpadów.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Data: 2020-10-12, godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być: Data: 2020-10-14, godzina: 10:00

Opublikował: Piotr Rolirad
Data publikacji: 08.10.2020 13:24
Ostatnie zmiany: nie zmieniano
To jest ogłoszenie do przetargu
Dokument oglądany razy: 2396
 
@ws1.kpsi.pl