RSS
A A A
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 23.02.2012, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja treści

Uchwały Rady Gminy 2012

 UCHWAŁA Nr XI/69/12
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 10 lutego 2012 r.

w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Lubanie na 2012 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591, z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003 roku Nr 80 poz. 717 i Nr 162 poz. 1568, z 2004 roku Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 i Nr 167 poz. 1759, z 2005 roku Nr 172 poz. 1441 i Nr 175 poz. 1457, z 2006 roku Nr 17 poz. 128 i Nr 181 poz. 1337, z 2007 roku Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 i Nr 173 poz. 1218, z 2008 roku Nr 180 poz. 1111 i Nr 223 poz. 1458, z 2009 roku Nr 52 poz. 420 i Nr 157 poz. 1241, z 2010 roku Nr 28 poz. 142, Nr 28 poz. 146, Nr 40 poz. 230 i Nr 106 poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 ) uchwala się, co następuje:

§ 1. Zatwierdza się plan pracy Rady Gminy Lubanie na 2012 rok w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Gminy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Kurant

Załącznik
do uchwały Nr XI/69/12
Rady Gminy Lubanie
z dnia 10 lutego 2012 roku

PLAN PRACY RADY GMINY LUBANIE NA 2012 ROK

I kwartał

Luty

1.Przyjęcie sprawozdań z działalności Rady Gminy oraz jej Komisji za rok 2011.

2. Zatwierdzenie planu pracy Rady Gminy i planów pracy Komisji na 2012 rok.

3. Zatwierdzenie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii na 2012 rok.

II kwartał

Kwiecień

1. Przyjęcie informacji Komendanta Posterunku Policji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie za 2011 r.

2. Przyjęcie sprawozdania z działalności GOPS –u za rok 2011 oraz informacji o skali potrzeb w zakresie pomocy społecznej.

Czerwiec

1. Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2011 oraz podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy.

2. Rozpatrzenie informacji w sprawie wykonania uchwał Rady Gminy oraz interpelacji i wniosków radnych za 2011 rok.

3. Przyjęcie informacji o zakresie działań podjętych w dziedzinie kultury i rozrywki w gminie Lubanie w roku 2011.

III kwartał

Wrzesień
.                                                                                                                                                                     1.Ocena wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze 2012 roku.

2. Przyjęcie informacji o realizacji zadań w zakresie sportu i rekreacji powierzonych Lubańskiemu Towarzystwu Piłkarskiemu za I półrocze 2012 rok

IV kwartał

Listopad

1.Ustalenie stawek podatków i opłat oraz wniosków do projektu budżetu gminy na 2013 rok.

Grudzień

1. Zatwierdzenie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2013 rok.

2. Zatwierdzenie zmian w uchwale budżetowej na 2012 rok.

3. Uchwalenie budżetu gminy Lubanie na rok 2013.

Plan pracy jest dokumentem otwartym i może ulec zmianie w zależności od potrzeb i problemów zgłoszonych w trakcie pracy.

Przewodnicząca Rady Gminy

Jadwiga Kurant


UCHWAŁA Nr XI/70/12
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 10 lutego 2012 r.

w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Gminy na 2012 rok.

Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591, z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003 roku Nr 80 poz. 717 i Nr 162 poz. 1568, z 2004 roku Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 i Nr 167 poz. 1759, z 2005 roku Nr 172 poz. 1441 i Nr 175 poz. 1457, z 2006 roku Nr 17 poz. 128 i Nr 181 poz. 1337, z 2007 roku Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 i Nr 173 poz. 1218, z 2008 roku Nr 180 poz. 1111 i Nr 223 poz. 1458, z 2009 roku Nr 52 poz. 420 i Nr 157 poz. 1241, z 2010 roku Nr 28 poz. 142, Nr 28 poz. 146, Nr 40 poz. 230 i Nr 106 poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 ) uchwala się, co następuje:

§ 1. Zatwierdza się plan pracy na 2012 rok:
1) Komisji Oświaty, Kultury i Sportu w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,
2) Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Gospodarki Komunalnej i Porządku Publicznego w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały,
3) Komisji Budżetu i Finansów w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały,
4) Komisji Rolnictwa, Gospodarowania Mieniem Komunalnym i Inwestycji w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącym poszczególnych Komisji.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Kurant

Załącznik Nr 1
do uchwały Nr XI/70/12
Rady Gminy Lubanie
z dnia 10 lutego 2012 roku

Plan pracy Komisji Oświaty, Kultury i Sportu na 2012 rok

I kwartał

1. Opracowanie sprawozdania z działalności za rok 2011 oraz planu pracy na 2012 rok i przedłożenie do zatwierdzenia Radzie Gminy.

2. Dokonanie oceny funkcjonowania zimowego wypoczynku dzieci i młodzieży w gminie – ferie 2012.

3. Wysłuchanie informacji dotyczącej organizacji szkół w bieżącym roku szkolnym.

4. Wysłuchanie informacji o formach pracy z uczniami uzdolnionymi w lubańskim gimnazjum.

5. Wysłuchanie informacji dotyczącej nauki dzieci niepełnosprawnych w Zespole Szkół w Lubaniu.

II kwartał

1. Rozpatrzenie oraz zaopiniowanie informacji o zakresie działań podjętych w dziedzinie kultury i rozrywki w gminie Lubanie w roku 2011.

2. Przyjęcie informacji dotyczącej poziomu nauczania w klasach VI szkół podstawowych i gimnazjum na podstawie testu sprawdzającego z uwzględnieniem kontekstu kształcenia (ucznia, nauczycieli, środowiska, rodziców ).

3. Przyjęcie i zaopiniowanie informacji o stanie przygotowań do letniego wypoczynku dzieci i młodzieży w gminie.

4. Przyjęcie informacji o projekcie ustawy przewidującej zmianę w systemie edukacji w szkołach.

5. Zaopiniowanie kalendarza rozgrywek sportowych w piłce nożnej na poziomie sołectw, gminy i międzygminnym.

6. Ocena realizacji zadań, w zakresie sportu i rekreacji, powierzonych Lubańskiemu Towarzystwu Piłkarskiemu za I półrocze 2012 roku.

III kwartał

1. Przyjęcie informacji o przygotowaniu organizacyjnym do roku szkolnego 2012/2013.

2. Przyjęcie informacji o bieżących problemach występujących w pracy logopedy i pedagoga.

3. Rozpatrzenie informacji o kołach zainteresowań działających przy Gminnym Ośrodku Kultury.

4. Zapoznanie się z pracą przedszkola samorządowego.

IV  kwartał

1. Informacja o przeciwdziałaniu narkomanii i chuligaństwa w placówkach szkolnych.

2. Zapoznanie się z działalnością organizacji młodzieżowych działających w szkołach podstawowych i gimnazjum.

3. Rozpatrzenie informacji dotyczącej pielęgnacji tradycji folklorystycznej i promocji naszej gminy.

4. Zaopiniowanie stawek podatków i opłat oraz wniosków do budżetu gminy na 2013 rok.

Plan pracy jest dokumentem otwartym i może ulec zmianie w zależności od potrzeb i problemów zgłoszonych w trakcie pracy.

Przewodniczący Komisji

Małgorzata Juchniewicz


Załącznik Nr 2
do uchwały Nr XI/70/12
Rady Gminy Lubanie
z dnia 10 lutego 2012 roku

Plan pracy Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Gospodarki Komunalnej i Porządku Publicznego na 2012 rok.

I kwartał

1.Opracowanie sprawozdania z działalności za rok 2011 oraz planu pracy na 2012 rok i przedłożenie do zatwierdzenia Radzie Gminy.

2. Zaopiniowanie „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii” na 2012 rok.

3. Ocena utrzymania dróg w okresie zimy oraz stanu zakrzaczenia ich poboczy.

4. Przyjęcie informacji dotyczącej funkcjonowania NZOZ „ Intermed”.

II kwartał

1.Analiza funkcjonowania Zakładu Usług Komunalnych Gminy Lubanie – posiedzenie wyjazdowe.


2. Informacja Kierownika Posterunku Policji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie za 2011 rok.

3. Zaopiniowanie informacji na temat dożywiania dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych i Gimnazjum.

III kwartał

1. Rozpatrzenie informacji o działaniach podejmowanych na rzecz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców oraz czystości i porządku na terenie gminy w I półroczu 2012 roku.

2. Informacja Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej o skali potrzeb w zakresie pomocy społecznej oraz sposobach realizacji zadań za I półrocze 2012 roku.

IV kwartał

1. Przyjęcie informacji w sprawie stanu przygotowań do wdrożenia w życie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

2. Zaopiniowanie stawek podatków i opłat na 2013 rok oraz wniosków do projektu budżetu gminy na 2013 rok.

3. Przyjęcie informacji w sprawie stanu przygotowań do zimowego utrzymania dróg.

Plan pracy jest dokumentem otwartym i może ulec zmianie w zależności od potrzeb i problemów zgłoszonych w trakcie pracy.

Przewodniczący Komisji

Ryszard Szczesny


Załącznik Nr 3
do uchwały Nr XI/70/12
Rady Gminy Lubanie
z dnia 10 lutego 2012 roku

Plan pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2012 rok

I kwartał

1.Opracowanie sprawozdania z działalności za rok 2011 oraz planu pracy na 2012 rok i przedłożenie do zatwierdzenia Radzie Gminy.

2. Przyjęcie informacji o wydatkach poniesionych na zimowe utrzymanie dróg w sezonie 2011/2012.

II kwartał

1. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2011 rok, ze szczególnym uwzględnieniem:
- kultury ( GOK, GBP ),
- kultury fizycznej i sportu ( LTP ).

2. Rozpatrzenie informacji o źródłach pozyskiwania dochodów w budżecie gminy.

3. Przyjęcie informacji o stanie realizacji inwestycji planowanych do wykonania w roku 2012 oraz inwestycji ujętych w budżecie jako rozpoczęte w 2011 roku.

III kwartał

1. Przyjęcie informacji dotyczącej realizacji wpływów podatkowych do budżetu gminy oraz ewentualnych zadłużeń za I półrocze 2012 roku.

2. Rozpatrzenie informacji z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku, ze szczególnym uwzględnieniem wykonania planu w placówkach oświatowych.

3. Rozpatrzenie informacji w zakresie stosowania ustawy prawo zamówień publicznych przy wyborze wykonawców oraz przy finansowaniu inwestycji.

IV kwartał

1. Rozpatrzenie potrzeb finansowych zgłaszanych do budżetu gminy na rok 2013 przez szkoły podstawowe, gimnazjum, przedszkole, placówki kultury i sportu.

2. Rozpatrzenie możliwości i kierunków finansowania sportu ze środków budżetowych w roku 2013.

3. Zaopiniowanie stawek podatków i opłat na 2013 rok

4. Zaopiniowanie projektu budżetu na 2013 rok.

I - IV kwartał

1.Opiniowanie projektów uchwał w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2012 rok.

2.Opiniowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy przekraczających zakres zwykłego zarządu.

3.Opiniowanie form finansowania inwestycji własnych gminy.

4. Współpraca z Komisjami stałymi Rady Gminy oraz opiniowanie materiałów przygotowywanych na sesję.

Posiedzenia Komisji odbywać się będą w miarę potrzeb wynikających z nieprzewidzianych spraw związanych z realizacją budżetu gminy. Plan pracy jest dokumentem otwartym i może ulegać zmianom.

Przewodniczący Komisji
Dorota Ciesielska

Załącznik Nr 4
do uchwały Nr XI/70/12
Rady Gminy Lubanie
z dnia 10 lutego 2012 roku

Plan pracy Komisji Rolnictwa, Gospodarowania Mieniem Komunalnym i Inwestycji na 2012 rok

I kwartał

1.Opracowanie sprawozdania z działalności za rok 2011 oraz planu pracy na 2012 rok i przedłożenie do zatwierdzenia Radzie Gminy.

2. Informacja o działaniach na rzecz uregulowania stosunków wodnych ( melioracja wraz z konserwacją rowów melioracyjnych ).

3. Informacja o pozyskiwaniu zewnętrznych środków na poprawę infrastruktury terenów wiejskich.

4. Przyjęcie informacji w sprawie badań zasobności gleb w składniki mineralne.

5. Zapoznanie się z działalnością ODR prowadzoną na terenie gminy Lubanie przez jej przedstawiciela.

 II kwartał

1.Rozpatrzenie informacji z wykonania budżetu gminy za 2011 rok.

2.Informacja w sprawie realizacji bieżących wniosków Komisji Rolnictwa, Gospodarowania Mieniem Komunalnym i Inwestycji.

3.Udział w organizacji wyjazdu na wystawy rolnicze.

4. Spotkanie z Lekarzem Powiatowym Weterynarii oraz Przewodniczącą KGW.

III kwartał

1.Przyjęcie informacji z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku.

2.Przyjęcie informacji o wykonaniu zadań inwestycyjno- gospodarczych.

3. Spotkanie z Kierownikiem Agencji Rynku Rolnego i Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

IV kwartał

1. Zaopiniowanie stawek podatków i opłat na rok 2013.

2. Zaopiniowanie projektu budżetu gminy Lubanie na 2013 rok.

Plan pracy jest dokumentem otwartym i może ulec zmianie w zależności od potrzeb i problemów zgłoszonych w trakcie pracy.

Przewodniczący Komisji

Andrzej Ulczycki


UCHWAŁA Nr XI/71/12
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 10 lutego 2012 r.

w sprawie uchwalenia „ Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii” na 2012 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717 i Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 i Nr 167 poz. 1759, z 2005 r. Nr 172 poz. 1441 i Nr 175 poz. 1457, z 2006 r. Nr 17 poz. 128 i Nr 181 poz. 1337, z 2007 r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 i Nr 173 poz. 1218, z 2008 r. Nr 180 poz. 1111 i Nr 223 poz. 1458, z 2009 r. Nr 52 poz. 420 i Nr 157 poz. 1241, z 2010 r. Nr 28 poz. 142, Nr 28 poz. 146, Nr 40 poz. 230 i Nr 106 poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 ), art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, Nr 115, poz. 793 i Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 144, poz. 1175, z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 127, poz. 857 oraz z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654 i Nr 120, poz. 690 ) oraz art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii ( Dz. U. z 2012 r. poz. 124 ) uchwala się, co następuje:

§ 1. Uchwala się „ Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałaniu Narkomanii” na 2012 rok zgodnie z załącznikiem Nr 1 i Nr 2 do niniejszej uchwały oraz „ Preliminarz wydatków związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz przeciwdziałaniem narkomanii” na 2012 rok zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2012 roku.
Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Kurant


Załącznik Nr 1
do uchwały Nr XI/71/12
Rady Gminy Lubanie
z dnia 10 lutego 2012 roku

Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w gminie Lubanie na 2012 rok

Zadaniem własnym gminy wynikającym z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jest prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych.
Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, oparty o postanowienia ustawy, zmierza do stworzenia praktycznych warunków realizacji działań profilaktycznych dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych.
Zadania ujęte w Gminnym Programie są realizowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, powołaną przez Wójta.
Gmina Lubanie będzie realizowała zadania wynikające z niniejszego Programu w oparciu o dochody z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w 2012 roku oraz środków pozostałych z lat ubiegłych zaplanowanych w budżecie gminy w wysokości
66.453zł.

I. Cel programu.

Zgodnie z intencją ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciw- działaniu alkoholizmowi gmina Lubanie przyjmuje następujące cele:

1. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.

2. Udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej, prawnej i socjalnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie. Rozwój profesjonalnych form pomocy psychologicznej dla dzieci wychowujących się w rodzinach alkoholowych.

3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych dla dzieci, młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych.

4. Zapobieganie powstawaniu nowych uzależnień od alkoholu, szczególnie u ludzi młodych. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służących rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

5. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 13¹ i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

6. Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie Centrum Integracji Społecznej.

7. Kontrola rynku napojami alkoholowymi, zwłaszcza w kontekście przestrzegania zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim.

II. Kierunki działania GKRPA w 2012 roku.

Gmina Lubanie świadoma zagrożeń jakie niesie nadużywanie napojów alkoholowych szczególnie wśród ludzi młodych, w celu eliminacji zjawisk patologii społecznej spowodowanej nadmiernym spożyciem alkoholu, podejmuje następujące działania:

1. Współpracę z placówkami szkolno-oświatowymi polegająca na kształtowaniu świadomości o degradującym działaniu alkoholu oraz na kształtowaniu postaw „ abstynenckich ” wśród dzieci i młodzieży.
2. Współdziałanie ze specjalistyczną służbą zdrowia w zakresie niesienia pomocy lekarskiej ludziom dotkniętym chorobom uzależnienia, jak również mieszkańcom spożywającym alkohol w nadmiernym ilościach.
3. Organizowanie spotkań, szkoleń, pogadanek w środowiskach naszej gminy z udziałem fachowców od problematyki alkoholowej, miedzy innymi przy wykorzystaniu zebrań szkolnych z rodzicami i młodzieżą szkolną.
4. Zwracanie szczególniej uwagi na spotkania organizowane z młodzieżą: dyskoteki, zabawy, spotkania towarzyskie. Propagowanie tradycji trzeźwości.
5. Prowadzenie analiz stopnia uzależnienia mieszkańców od alkoholu.
6. Zajmowanie się organizowaniem czasu wolnego dzieci i młodzieży poprzez dofinansowanie kolonii, obozów i innych form wypoczynku. Finansowanie pogadanek i prelekcji przeprowadzanych w szkołach na temat szkodliwości spożywania alkoholu.
7. Zapobieganie i przeciwdziałanie popełnianiu przestępstw na terenie gminy w stanie nietrzeźwości poprzez współdziałanie z policją.
8. Kierowanie osób uzależnionych od alkoholu na leczenie odwykowe. W przypadkach trudnych występowanie do sądu o leczenie odwykowe zamknięte.
9. Zakupienie do punktu konsultacyjno-informacyjnego fachowej literatury dotyczącej problematyki alkoholowej.
10. Finansowanie kursów, szkoleń itp. dla osób zajmujących się problematyką alkoholową.

III. Diagnoza problemów alkoholowych w gminie.

Styl życia uważany jest za główny czynnik wpływający na zdrowie człowieka.
Pomimo podejmowania różnego rodzaju działań profilaktycznych w dalszym ciągu obserwuje się zwiększenie problemu alkoholowego, także u osób coraz młodszych. Badania ogólnopolskie przeprowadzone w 2008 roku w szkołach przez Europejski Program Badań Ankietowych, pokazują, że picie alkoholu przez młodzież staje się powoli statystyczna normą.
Napoje alkoholowe okazały się najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną wśród młodzieży szkolnej. Z wyliczeń wynika, że problem alkoholowy i skutki jego nadużywania dotyczy naszej gminy.
Jednakże nie wszystkie osoby dotknięte chorobą alkoholową przyznają się do problemów z tym związanych.
Z pomocy instytucji użyteczności publicznej korzysta tylko część tych osób.
Członkowie rodziny często boją się poinformować odpowiednie instytucje o problemie występującym w ich domu, ponieważ obawiają się reakcji osoby uzależnionej od alkoholu.
W wielu przypadkach zarówno alkoholik, jak i pozostali domownicy nie widzą konieczności zgłaszania się o pomoc do odpowiednich instytucji. Odrzucenie możliwości korzystania z porad specjalistów uzasadniają przekonaniem o samodzielnym rozwiązaniu zaistniałej sytuacji.

Na terenie gminy Lubanie limit punktów sprzedaży napojów alkoholowych ustalonych prze Radę Gminy wynosi:
20 punktów na sprzedaż do spożycia poza miejscem sprzedaży,
10 punktów na sprzedaż do spożycia w miejscu sprzedaży.

Z ankiet przeprowadzonych w 2011 roku wśród uczniów klas piątych i szóstych wynika, iż na 124 ankietowanych na zadanie pytanie;
„Czy znasz główne źródła zagrożenia dla zdrowia i życia?”
75% odpowiedziało tak
25% odpowiedziało nie.

Przeprowadzono również ankietę dotyczącą problemu spożywania alkoholu przez rówieśników. Badaniem objętych było 68 uczniów klas drugich i trzecich gimnazjum. Ankietowani odpowiedzieli na pytanie: „W jakim wieku spróbowałeś alkohol po raz pierwszy”.
- chłopcy powyżej 9 lat – 55% ankietowanych
- dziewczęta poniżej 13 lat – 45% ankietowanych

Natomiast z badań problemów alkoholowych wśród dorosłych, wynika, że Gminna Komisja rozpatrzyła 2 wnioski o leczenie odwykowe, 1 osoba wyraziła zgodę na leczenie w Poradni Uzależnień we Włocławku, natomiast 1 osoba była leczona ambulatoryjnie w Ośrodku Zdrowia w Lubaniu.
Natomiast 4 wnioski skierowano do punktu konsultacyjno-informacyjnego prowadzonego przez psychologa i terapeutę do spraw uzależnień w Lubaniu.
Terapia z osobami uzależnionymi oraz ich rodzinami była prowadzona raz w miesiącu od maja do grudnia 2011r.
Ze statystyki policji wynika, że z naszej gminy 6 osób przebywało w izbie wytrzeźwień, z tego 1 osoba 2 razy.
6 osobom zatrzymano prawo jazdy, 8 osobom karty rowerowe. 16 osób spowodowało kolizje drogowe pod wpływem alkoholu, w tym 2 wypadki śmiertelne.
W ubiegłym roku dokonano 18 interwencji domowych. Funkcjonariusz policji założył 3 Niebieskie karty dla sprawców przemocy.

Uwzględniając dane statystyczne wskazujące najczęstsze formy występujących zagrożeń ustala się następujące zadania Programu profilaktycznego na 2012 rok, w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 2 do uchwały Rady Gminy Lubanie.

Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Kurant


UCHWAŁA Nr XI/72/12
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 10 lutego 2012 r.

w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2013 roku

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591, z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003 roku Nr 80 poz. 717 i Nr 162 poz. 1568, z 2004 roku Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 i Nr 167 poz. 1759, z 2005 roku Nr 172 poz. 1441 i Nr 175 poz. 1457, z 2006 roku Nr 17 poz. 128 i Nr 181 poz. 1337, z 2007 roku Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 i Nr 173 poz. 1218, z 2008 roku Nr 180 poz. 1111 i Nr 223 poz. 1458, z 2009 roku Nr 52 poz. 420 i Nr 157 poz. 1241, z 2010 roku Nr 28 poz. 142, Nr 28 poz. 146, Nr 40 poz. 230 i Nr 106 poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 ) oraz art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim ( Dz. U. z 2009 r. Nr 52, poz. 420 oraz Nr 157, poz. 1241 ) uchwala się, co następuje;

§ 1. Nie wyraża się zgody na wyodrębnienie środków funduszu sołeckiego w budżecie gminy na 2013 rok.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Kurant


Uchwała Nr XI/73/12
Rady Gminy Lubanie
z dnia 10 lutego 2012 roku

w sprawie przyjęcia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Lubanie na lata 2011 – 2032 ” wraz z inwentaryzacją.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591, z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003 roku Nr 80 poz. 717 i Nr 162 poz. 1568, z 2004 roku Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 i Nr 167 poz. 1759, z 2005 roku Nr 172 poz. 1441 i Nr 175 poz. 1457, z 2006 roku Nr 17 poz. 128 i Nr 181 poz. 1337, z 2007 roku Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 i Nr 173 poz. 1218, z 2008 roku Nr 180 poz. 1111 i Nr 223 poz. 1458, z 2009 roku Nr 52 poz. 420 i Nr 157 poz. 1241, z 2010 roku Nr 28 poz. 142, Nr 28 poz. 146, Nr 40 poz. 230 i Nr 106 poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281) art. 18 ust.1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska ( Dz. U z 2008 r. Nr 25, poz. 150, Nr 111, poz. 708, Nr 138, poz. 865, Nr 154, poz. 958, Nr 171, poz. 1056, Nr 199, poz. 1227, Nr 223, po. 1464, Nr 227, poz. 1505; z 2009 Nr 19, poz. 100, Nr 20, poz. 106, Nr 79, poz. 666, Nr 130, poz. 1070, Nr 215, poz. 1664; z 2010 Nr 21, poz. 104, Nr 28, poz. 145, Nr 76, poz. 489, Nr 119, poz. 804, Nr 152, poz. 1018 i 1019, Nr 182, poz. 1228, Nr 229, poz. 1498, Nr 249, poz. 1657oraz z 2011 Nr 32, poz. 159, Nr 63, poz. 322, Nr 94, poz. 551, Nr 99, poz. 569, Nr 122, poz. 695, Nr 152, poz. 897, Nr 178, poz. 1060, Nr 224, poz. 1341 ) oraz uchwały Nr 122/2009 Rady Ministrów dnia 14 lipca 2009 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „ Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009 – 2032” ( M.P. z 2009 r. Nr 50, poz. 735 ) uchwala się, co następuję:
§ 1

Przyjmuje się „ Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Lubanie na lata 2011 – 2032 ” wraz z inwentaryzacją stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Uchwała podlega wykonaniu przez Wójta Gminy Lubanie.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Kurant

Uzasadnienie

do Uchwały Nr XI/73/12 Rady Gminy Lubanie z dnia 10 lutego 2012 roku w sprawie przyjęcia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Lubanie na lata 2011 – 2032 ” wraz z inwentaryzacją.

Potrzeba sporządzenia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Lubanie na lata 2011 - 2032 ” wynika z zapisu w „ Programie Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009 – 2032 ” przyjętego uchwałą Nr 39/2010 Rady Ministrów dnia 15 marca 2010 r.
Gmina Lubanie mając na celu rozwiązanie problemu likwidacji azbestu na swoim terenie, złożyła wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu o dofinansowanie do opracowania przedmiotowego programu wraz z inwentaryzacją. Dzięki otrzymanej dotacji możliwe było przeprowadzenie szczegółowej inwentaryzacji odpadów zawierających azbest z obiektów budowlanych mieszczących się na terenie gminy, a także opracowanie niniejszego programu.
Działając zgodnie z art. 57 ust. 1 pkt 2, art. 58 ust. 1 pkt 2 oraz nawiązując do art. 48 ust. 1, art. 49 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Wójt Gminy Lubanie wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy ( pismo znak: RIGoś.604.28.2011) i Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Bydgoszczy (pismo znak: RIGoś. 604.29.2011) zajęcie stanowiska w sprawie odstąpienia od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Lubanie”.
Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Bydgoszczy pismem z dnia 19.10.2011 r. znak: NNZ.9022.2.81.2011 L.dz.: 31908 wezwał do uzupełnienie danych dotyczących inwentaryzacji ilości azbestu i wyrobów zawierających azbest. Tym samym wstrzymał się od dalszego rozpatrzenia sprawy do czasu otrzymania materiałów uzupełniających (dane uzupełniono pismem z dnia 30.12.2011 r. znak:RIGoś.604.35.2011).
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy pismem z dnia 08.11.2011r. znak: WOO.410.290.2011.KB. uzgodnił odstąpienie od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Lubanie”.
Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Bydgoszczy po przeanalizowaniu uzupełnionych danych, pismem z dnia 12.01.2012r. znak: NNZ.9022.2.81.2011 L.dz.: 1308 również odstąpił od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu przedmiotowego Programu.
W ślad za stanowiskiem organów uzgadniających oraz zgodnie z art. 48 ust. 4 wyżej cytowanej ustawy, w dniu 27 stycznia 2012 r. podano do publicznej wiadomości informację o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Lubanie na lata 2011 - 2032. ”
Dokument ten w sposób przejrzysty ujmuje zagadnienia ściśle związane z realizacją nałożonych na gminę obowiązków. Wskazuje m.in. jego cele i zadania, ramy prawne i polskie regulacje prawne w tym zakresie w odniesieniu do zagadnień gospodarowania azbestu na terenie gminy. Ponadto wskazuje aktualny stan w zakresie wyrobów zawierających azbest, określa harmonogram realizacji programu oraz wskazuje na środki finansowe niezbędne do jego realizacji. Przyjęcie wyżej wymienionego dokumentu ma na celu przyspieszenie procesu bezpiecznego usuwania azbestu oraz pozyskanie zewnętrznych środków finansowych na jego realizację.
Biorąc pod uwagę powyższe, zasadne jest podjęcie niniejszej Uchwały i wdrożenie jej do realizacji.





Uchwała Nr XI/75/12
Rady Gminy Lubanie
z dnia 10 lutego 2012 r.

w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubanie
na lata 2012- 2017

Na podstawie art. 226, art. 227, art. 228, art. 230, ust. 6 i art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ust. 8 i art. 122 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)

Rada Gminy postanawia:

§ 1                                                                                                                                                            Zmienić Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Lubanie na lata 2012 - 2017 zgodnie z załącznikiem nr 1 i 2 do uchwały.

§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.

§ 3                                                                                                                                                      Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w sposób zwyczajowo przyjęty.

Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Kurant


Uchwała Nr XI/76/12
Rady Gminy Lubanie
z dnia 10 lutego 2012 roku

Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 212 i 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

Rada Gminy
uchwala, co następuje:

§ 1                                                                                                                                                                W uchwale nr X/68/11 Rady Gminy Lubanie z dnia 29 grudnia 2011 roku                              wprowadza się następujące zmiany:

1) W § 1
DOCHODY BUDŻETU w wysokości – 14.450.975 zł
zwiększa się do kwoty – 15.343.812 zł

2) W § 1 pkt. 1
Dochody bieżące w wysokości – 12.864.911 zł
zwiększa się do kwoty – 13.611.760 zł

3) W § 1 pkt. 2
Dochody majątkowe w wysokości – 1.586.064 zł
zwiększa się do kwoty – 1.732.052 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1

4) W § 2 ust.1
WYDATKI BUDŻETU w wysokości - 15.485.613 zł
zwiększa się do kwoty - 16.748.450 zł

5) W § 2 ust. 1 pkt. 1
Wydatki bieżące w wysokości - 12.645.246 zł
zwiększa się do kwoty - 12.702.323 zł

6) W § 2 ust. 1 pkt. 2
Wydatki majątkowe w wysokości - 2.840.367 zł
zwiększa się do kwoty - 4.046.127 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2

7) W § 2 ust. 2
Zmienia się limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w latach 2012-2013,
zgodnie z załącznikiem nr 3.

8) W § 3
Deficyt budżetu w wysokości - 1.034.638 zł
zwiększa się do kwoty - 1.404.638 zł
który zostanie pokryty
przychodami pochodzącymi
z zaciągniętych kredytów w kwocie - 1.404.638 zł

9) W § 4
Łączną kwotę planowanych przychodów budżetu
w wysokości – 1.432.638 zł
zwiększa się do kwoty – 1.802.638 zł
zgodnie z załącznikiem nr 4

10) W § 5 pkt. 2
Zwiększa się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek na sfinansowanie
planowanego deficytu budżetu z kwoty 1.034.000 zł do wysokości 1.404.638 zł.

11) W § 7 ust. 1
Zmienia się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji
rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.

12) W § 7 ust. 3
Zmienia się dochody i wydatki na zadania realizowane przy udziale środków unijnych w
części związanej z realizacją zadań własnych, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 2                                                                                                                                                Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.

§ 3                                                                                                                                                            Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w sposób zwyczajowo przyjęty.

Przewodnicząca Rady Gminy

Jadwiga Kurant


UCHWAŁA Nr XI/77/12
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 10 lutego 2012 r.

w sprawie odwołania skarbnika Gminy Lubanie

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591, z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003 roku Nr 80 poz. 717 i Nr 162 poz. 1568, z 2004 roku Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 i Nr 167 poz. 1759, z 2005 roku Nr 172 poz. 1441 i Nr 175 poz. 1457, z 2006 roku Nr 17 poz. 128 i Nr 181 poz. 1337, z 2007 roku Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 i Nr 173 poz. 1218, z 2008 roku Nr 180 poz. 1111 i Nr 223 poz. 1458, z 2009 roku Nr 52 poz. 420 i Nr 157 poz. 1241, z 2010 roku Nr 28 poz. 142, Nr 28 poz. 146, Nr 40 poz. 230 i Nr 106 poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 ) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Na wniosek Wójta Gminy Lubanie odwołuje się Panią Grażynę Pruchnicką ze stanowiska skarbnika-głównego księgowego budżetu Gminy Lubanie.
2. Odwołanie ze stanowiska nastąpi z dniem 10 lutego 2012 roku i jest równoznaczne z rozwiązaniem stosunku pracy z tym dniem na zasadzie porozumienia stron.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia oraz podlega opublikowaniu w sposób zwyczajowo przyjęty i zamieszczeniu w BIP.

Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Kurant

Uzasadnienie

do uchwały Nr XI/77/12 Rady Gminy Lubanie z dnia 10 lutego 2012 r. w sprawie odwołania skarbnika Gminy Lubanie

Do Rady Gminy Lubanie wpłynął wniosek Wójta Gminy Lubanie o odwołanie z dniem 10 lutego 2012 r. Pani Grażyny Pruchnickiej ze stanowiska skarbnika – głównego księgowego budżetu Gminy Lubanie. Zgodnie z przepisem art. 18 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2011 r. Nr 142, poz. 1591 z późn . zm. ) do wyłącznej kompetencji rady gminy należy odwołanie skarbnika, który jest jednocześnie głównym księgowym budżetu. Odwołanie następuje na wniosek wójta gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Kurant


UCHWAŁA Nr XI/78/12
RADY GMINY LUBANIE
z dnia 10 lutego 2012 r.

w sprawie powołania skarbnika Gminy Lubanie

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591, z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003 roku Nr 80 poz. 717 i Nr 162 poz. 1568, z 2004 roku Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 i Nr 167 poz. 1759, z 2005 roku Nr 172 poz. 1441 i Nr 175 poz. 1457, z 2006 roku Nr 17 poz. 128 i Nr 181 poz. 1337, z 2007 roku Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 i Nr 173 poz. 1218, z 2008 roku Nr 180 poz. 1111 i Nr 223 poz. 1458, z 2009 roku Nr 52 poz. 420 i Nr 157 poz. 1241, z 2010 roku Nr 28 poz. 142, Nr 28 poz. 146, Nr 40 poz. 230 i Nr 106 poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 ) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Na wniosek Wójta Gminy Lubanie na stanowisko skarbnika – głównego księgowego budżetu Gminy Lubanie powołuje się z dniem 14 lutego 2012 r. Panią Grażynę Pruchnicką.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubanie.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia oraz podlega opublikowaniu w sposób zwyczajowo przyjęty i zamieszczeniu w BIP.

Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Kurant



Opublikował: Jerzy Chudzyński
Publikacja dnia: 23.02.2012
Podpisał: Jerzy Chudzyński
Dokument z dnia: 16.01.2012
Dokument oglądany razy: 1 052
@ws1.kpsi.pl